Zijn de automatenbakken echt zo slecht ?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Kwartel
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 25.06.2012 - 16:19
Locatie: Bemmel

Hier een GT met 285k op de teller en still going strong. Hij is bij aanschaf wel geflushed; preventief op initiatief en kosten van de garagehouder. (bij 260k)
Laatst gewijzigd door Kwartel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 T5 285pk (volvotune) - 2001
V70 D5 185pk 2007
V70 D3 2016
V70methondenrek
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 26.02.2015 - 14:54

V70 2.4 140pk automaat 2005. Inmiddels 215.000 km (zelf gereden in 10 jaar) en geen enkel probleem gehad of extra onderhoud en kosten. De automaat schakelt nog steeds fluweelzacht. Als ik problemen over automaten lees, gaat het meestal over de D5. Dat zal wel iets met het hogere koppel te maken hebben en de zwaardere belasting die dat mogelijk maakt.
peter geurts
2nd Gear member
Berichten: 166
Lid geworden op: 16.02.2008 - 21:41
Locatie: beuningen

300000 km perfect .( Wel al een keer laten spoelen )
Volvo XC 70 bj 2005 nu in mijn bezit .
Volvo v70 bj 2001 verkocht
Volvo s60 bj 2003 verkocht
Volvo v70 bj 1998 verkocht
Volvo amazon combi 1968 verkocht
Gebruikersavatar
Turbodesk
5th Gear member
Berichten: 1288
Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
Locatie: Groningen

Bijna 300.000km nu op de teller. Automaat is gespoeld en twee jaar geleden is de koppelomvormer vervangen.
Deze gaan ook niet eeuwig mee. Net zoals dat met de koppelingsplaten bij een handbak het geval is.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
CROSSING COUNTRIES
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 22.02.2015 - 22:40
Contacteer:

Ook ik ben eruit...testrit gedaan xc70 d5 205HP met S-stand. Waanzinnig...zo ontzettend fijn. En inderdaad gij die zoekt zal vinden. Wel is het zo dat de 205HP door hoger koppel wat rustiger schakelt dan de 185HP. Ik zeg doen die automaat...
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Je vergelijkt een nieuwer model automaat met een ouder model zonder de s stand. De geartronic blijft een gevoelig stukje techniek, en als het verkeerd gaat dan zijn de kosten erg hoog. Dus na 1 testrit roepen dat het geweldig is? Rijd er eerst een poosje mee, dan merk je pas hoe een automaat zich gedraagt.
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
CROSSING COUNTRIES
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 22.02.2015 - 22:40
Contacteer:

heb ik gedaan...die testrit was een rit van een paar dagen...top!!!
Roger R
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15.11.2016 - 17:26

johanxc70 schreef: Hallo,
Ik heb een V70 D5 automaat. de bak gaf problemen.
hij schakelde soms met een klap in de 3e versnelling.
ik kreeg het gevoel dat de hele aandrijflijn er uit zou klappen.
Moet er wel bij zeggen de V70 heeft veel aanhanger werk gedaan.
ik heb hem een paar maand geleden laten Flushen bij 345.000 km. en de elektronica laten resetten.
Je kent de auto niet weer. In middels staat hij op 349.000 Km hij rijdt weer als een zonnetje met of zonder aanhanger.

conclusie het fluchen heeft wel degelijk zin. het is gewoon onderhoud.

Groetjes Johan
Waar heb jij het laten doen?
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Bij Gery Slot. Of beter :GS POWERFLUSH, even zoeken, is forumsponsor en doet goede dingen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
w.stif
4th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
Locatie: West-Friesland

Tuurlijk nieuwe olie doet altijd wonderen.
Onze V moest volgens de dealer ook gedaan worden, het was voor het laatst gedaan 90dkm terug bij km stand 210000km.
Omdat ik niet dagelijkse bestuurder ben vond ik niet echt dat de bak slecht ofzo was, maar onderhoud schaadt niet dus heb ik het laten uitvoeren.
Niet bij de dealer maar bij een specialist. (hj Lange Middelie)
Koste geloof ik 250 euro, en ik kreeg een leenauto mee!!!!
Dat heb ik de laatste tien jaar niet meer gehad bij mijn eigengarage, hulde

Overigens kan ik niet merken dat de V beter schakeld, dit omdat hij dat eigenlijk ook al deed.
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Dat betekent dat je in ieder geval niet te laat was.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
valser
2nd Gear member
Berichten: 164
Lid geworden op: 15.02.2015 - 08:34

Ook handbakken kunnen stuk, en slijten met de kilometers. In de vergelijking automaat-koppeling handbak is dat een scheve vergelijking, de vergelijking moet zijn vervanging automaat-vervanging handbak. Die kosten lopen niet ver uiteen denk ik. Maar een koppeling inclusief vliegwiel is flink minder duur dan een automaat-revisie.
Bij aanhangers is vanouds een oliekoeler aan te bevelen.
Gebruikersavatar
ChrisMe
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 28.02.2015 - 12:23
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ik heb een oude GT uit 2002 nu ruim 310.000 KM gelopen, Behalve een flush is er aan dat ding nooit wat veranderd of vervangen.
hij: XC60 D5 AWD Polestar, MY 2011, 250.000KM
zij: Mitsubishi Colt 1.5, 2005, 210.000KM
in het verleden onder andere:
144, C70, 850, V70XC
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Mijn handbak was met 475.000 kaduuk. Tenminste de synchromesh van een versnelling was gaar.

Dit is te vervangen maar heb een andere bak gekregen bij de motor die ik gekocht heb.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
_XC70_

Flushen maakt echt een verschil! Doe nou gewoon, je wil het, ik voel het. Duur, ik weet het.
Gebruikersavatar
Kokus
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 23.12.2013 - 23:10
Locatie: Den Bosch

Toch maar doen dan?
Inmiddels 542.000 op de teller van de XC70 D5 GT en aan de automaat is nog nooit iets gedaan.
Genoeg andere toestanden overigens.
XC70 D5 Geartronic MY2003 Ash Gold, 631.000 km (1e eigenaar)
Jaguar I-Pace 400 SE MY2020, Caesium blauw 21.000 km
V60 PIH MY2014 Seashell, Polestar-tuned (303.000 km) verkocht
VW Kever 1300 Togaweiss, MY1968 (eigenaar sinds 1988)
Sander02
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

XC 70 2.5T, 178000, gekocht zonder historie, voorzien van trekhaak, gaf wat kleine schokjes, bij eerste paar versnellingen. Wisselen tussen D&R liet de hele auto schokken. Flush geen verschil. Brein onder garamtie laten vervangen was de oplossing. Nu al aantal 1000 km probleemloos. Ja kleine schokjes voel je maar vooral als de bak koud is maar heb begrepen dat je die bakken altijd wel beetje voelt.
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Kokus schreef: Toch maar doen dan?
Inmiddels 542.000 op de teller van de XC70 D5 GT en aan de automaat is nog nooit iets gedaan.
Genoeg andere toestanden overigens.
Ik zou morgen direct een afspraak maken met een goede flusher! 5 ton op de teller en nog nooit geflushed, op zich al bijzonder dat er nooit problemen zijn geweest met de bak. Echt, flushen en je weet niet wat je overkomt. Met een beetje mazzel haal je zomaar de 7 ton.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11700
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Ik zou er op die tellerstand terughoudend mee zijn. Als er nu nog niks aan de hand is zou ik eerst goed overleggen met een monteur of het slim is om nu nog te doen.
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

arnoud schreef: Ik zou er op die tellerstand terughoudend mee zijn. Als er nu nog niks aan de hand is zou ik eerst goed overleggen met een monteur of het slim is om nu nog te doen.
Ik snap wat je bedoelt maar met beleid kan het echt geen kwaad. Het is daarom dat het wel door een kenner moet gebeuren. Rondslingerende rotzooi na een flush wil niemand.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”