temperatuursensor defect Volvo V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Albert1959
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01.12.2016 - 14:51

Hej, of op zijn Rotterdams, hallo.
Ik weet niet waar ik mij kan voorstellen.
Ben niet zo thuis als nieuwkomer.
Met mijn V50 in aantocht, uit Belgie en dan uit medio 2009, wordt het een witte kerst.
Deze kleur past wel bij mij doelrijden: voor UBER (blauw kenteken).
Ik verheug mij erop.

Mijn vraagje dan:
De temperatuur sensor is kapot. Omdat de temperatuur is vals, het vriest toch niet minus 10 graden C?
Ik vernam dat deze sensor op de buitenspiegel zit.

Ik ga er maar vanuit de linkerspiegel?
Afijn, mij werd verteld dan moet je een andere buitenspiegel erop zetten, dus daar zijn we niet blij mee.

Heeft iemand een suggestie:
ja, de sensor zit op deze spiegel?
en ja, echt volledig vervangen?
zo ja, dan naar de sloperij. :'(

niet de Volvo hoor, grapje.

Ik hoor graag natuurlijk.
Gebruikersavatar
jpversloot
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 25.11.2016 - 22:27

Hoi, of op zijn Amsterdams: Hoi.

Welkom.
Er is genoeg te vinden over foutieve weergave van temperatuur. Ik heb er zelf ook last van. Vak ligt het niet aan de sensor zelf maar aan de kabelharnas tussen de deur en het deurkozijn.
Google maar eens of hier de zoekfunctie gebruiken, dan vind je genoeg.
V50 2.5 Edition 2 automaat chipped by Volvotune (170pk)
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4841
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Welkom en veel plezier met je V50. Je hebt je topic wel geplaatst in de "te koop" rubriek, deze past beter in het S40/V50 board of bij Even voorstellen. Misschien kan een van de moderatoren het even verplaatsen.

Op je vraag heb ik geen antwoord, maar er zijn vast technici die je verder kunnen helpen!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Cascarsi
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29.01.2013 - 22:41

Ik ben geen technicus, maar ik heb wel het afgelopen jaar hetzelfde issue gehad. Ik heb toen van swedespeed een how to bekeken hoe je de connectoren tussen de bestuurdersdeur en de auto kunt invetten. Dat gedaan, nooit meer een issue gehad met de temperatuur. Bij mij was het in de zomer, als de auto denkt dat het -10 is koelt hij bijzonder slecht ;-)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Die sensor is los te koop bij de dealer, kost ongeveer 24 euro.
Het probleem zit meestal in de portier bedrading, daar is een modificatie voor verleend.
Stekkertjes van de portier bedrading vervangen voor vergulde stekkertjes, de dealer weet precies hoe en wat.
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Ramon&Ramon schreef: Die sensor is los te koop bij de dealer, kost ongeveer 24 euro.
Het probleem zit meestal in de portier bedrading, daar is een modificatie voor verleend.
Stekkertjes van de portier bedrading vervangen voor vergulde stekkertjes, de dealer weet precies hoe en wat.
Mwoah. Dat is wel even iets meer dan alleen de stekkertjes vervangen hoor ;)
Als ze al eens ingevet zijn en het probleem blijft, dien je ook meteen de hele bedrading in de deur te vervangen.
Is een duur grapje kan ik uit eigen ervaring vertellen...
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
jpversloot
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 25.11.2016 - 22:27

Cascarsi schreef: Ik ben geen technicus, maar ik heb wel het afgelopen jaar hetzelfde issue gehad. Ik heb toen van swedespeed een how to bekeken hoe je de connectoren tussen de bestuurdersdeur en de auto kunt invetten. Dat gedaan, nooit meer een issue gehad met de temperatuur. Bij mij was het in de zomer, als de auto denkt dat het -10 is koelt hij bijzonder slecht ;-)

Heb je daar toevallig een linkje van?

EDIT: nevermind, al gevonden:
http://forums.swedespeed.com/showthread ... mp-reading
Laatst gewijzigd door jpversloot op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 2.5 Edition 2 automaat chipped by Volvotune (170pk)
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

jpversloot schreef:
Cascarsi schreef: Ik ben geen technicus, maar ik heb wel het afgelopen jaar hetzelfde issue gehad. Ik heb toen van swedespeed een how to bekeken hoe je de connectoren tussen de bestuurdersdeur en de auto kunt invetten. Dat gedaan, nooit meer een issue gehad met de temperatuur. Bij mij was het in de zomer, als de auto denkt dat het -10 is koelt hij bijzonder slecht ;-)

Heb je daar toevallig een linkje van?
Ik heb de handleiding wel voor je: http://s000.tinyupload.com/?file_id=050 ... 8867026265

Hou er wel rekening mee dat je even de low temperature grease moet halen die ook in de beschrijving staat(1161761) ;)

EDIT: ik zie dat de handleiding die ik heb gaat over de connectoren in de a pillar. Die zou ik dan ook meteen meenemen met invetten, daar komen ook de nodige problemen mee voor ;)
Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
jpversloot
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 25.11.2016 - 22:27

MartijnAbel schreef:
jpversloot schreef:
Cascarsi schreef: Ik ben geen technicus, maar ik heb wel het afgelopen jaar hetzelfde issue gehad. Ik heb toen van swedespeed een how to bekeken hoe je de connectoren tussen de bestuurdersdeur en de auto kunt invetten. Dat gedaan, nooit meer een issue gehad met de temperatuur. Bij mij was het in de zomer, als de auto denkt dat het -10 is koelt hij bijzonder slecht ;-)

Heb je daar toevallig een linkje van?
Ik heb de handleiding wel voor je: http://s000.tinyupload.com/?file_id=050 ... 8867026265

Hou er wel rekening mee dat je even de low temperature grease moet halen die ook in de beschrijving staat(1161761) ;)

EDIT: ik zie dat de handleiding die ik heb gaat over de connectoren in de a pillar. Die zou ik dan ook meteen meenemen met invetten, daar komen ook de nodige problemen mee voor ;)
Thanks. Jou beschrijving bevat ook het stukje als er corrosie op de connector zit inderdaad. Het eerste deel is hetzelfde als de link. Even low temp grease scoren morgen.
V50 2.5 Edition 2 automaat chipped by Volvotune (170pk)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

MartijnAbel schreef:
Ramon&Ramon schreef: Die sensor is los te koop bij de dealer, kost ongeveer 24 euro.
Het probleem zit meestal in de portier bedrading, daar is een modificatie voor verleend.
Stekkertjes van de portier bedrading vervangen voor vergulde stekkertjes, de dealer weet precies hoe en wat.
Mwoah. Dat is wel even iets meer dan alleen de stekkertjes vervangen hoor ;)
Als ze al eens ingevet zijn en het probleem blijft, dien je ook meteen de hele bedrading in de deur te vervangen.
Is een duur grapje kan ik uit eigen ervaring vertellen...
Zo als jij het verteld is niet helemaal waar, het gaat alleen om de stekkers,
die worden vervangen door vergulde stekkertjes,,,
Ik heb het al een flink aantal malen gedaan bij Volvo.
texelaar
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 02.05.2016 - 21:10

Volgens mij was er een specifiek bouwjaar {2005} s40 en v50 waarbij er een recall is geweest om de volledige kabelboom te vervangen.

P.s. als de gouden tip is: stekkertjes te vervangen om rare buiten temperaturen te zien, dan ga ik dat ook uitvoeren.
Die van mij weet ook niet altijd even goed hoe warm of koud het is {understatement}
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”