Heb een HU1205 in mijn V40 maar vooral bij radio dreunt/trilt de basspeaker.
Het is vooral bij praten en minder bij CD.
Instellingen al gewijzigd maar helaas.
Dealer weet ook oorzaak niet, wie wel?
Peet
Trillen basspeaker.
- joost
- 7th Gear member
De basspeaker in de kofferbak neem ik aan? Zit het ding goed vast? Ligt er niet iets tegenaan?
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- Denniskl
- 5th Gear member
Klinkt vervelend, maar misschien opgeblazen?peet schreef:Heb een HU1205 in mijn V40 maar vooral bij radio dreunt/trilt de basspeaker.
Peet
Heeft hij dit altijd al gedaan?
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
- menjo
- 7th Gear member
Is die bass speaker apart versterkt? Dan zou het inderdaad een opgeblazen eindtrap kunnen zijn in de versterker. Is de uitgang van de versterker misschien een keer kortgesloten? Dit is overigens makkelijk te repareren door de lokale elektronica reparateur.
Dat het bij radio slechter klinkt dan bij CD komt hoogstwaarschijnlijk door de overmatige compressie die bij radio vaak gebruikt wordt. Hoewel CD's tegenwoordig ook niet om aan te horen zijn.
Dat het bij radio slechter klinkt dan bij CD komt hoogstwaarschijnlijk door de overmatige compressie die bij radio vaak gebruikt wordt. Hoewel CD's tegenwoordig ook niet om aan te horen zijn.
- snorremans
- 5th Gear member
Is je conus van de basspeaker niet gescheurd?peet schreef:Heb een HU1205 in mijn V40 maar vooral bij radio dreunt/trilt de basspeaker.
Peet

V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
-
- 1st Gear member
Het trillen is wel altijd geweest maar lijkt steeds meer te worden.
Omdat ik een combi-antenne heb dachten ze bij de dealer dat het gsm deel kapot was maar na vervangen geen resultaat.
Of ik sluiting heb gehad weet ik niet,maar is er gemakkelijk aan een schema van de HU1205 te komen of zit er nog iets anders tussen de radio en speaker?
Peet
Omdat ik een combi-antenne heb dachten ze bij de dealer dat het gsm deel kapot was maar na vervangen geen resultaat.
Of ik sluiting heb gehad weet ik niet,maar is er gemakkelijk aan een schema van de HU1205 te komen of zit er nog iets anders tussen de radio en speaker?
Peet
- menjo
- 7th Gear member
Volgens mij zit de versterker voor de subwoofer bij de bass speaker in de kast, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het kan ook nog zijn dat je een onversterkte hebt, dat was geloof ik bij de oudere V40's.
Wat ook nog zou kunnen is dat er iets resoneert in de kofferklep (of ergens anders), probeer eens op allerlei plekken te drukken en te kijken of het trillen dan verdwijnt. Er zou iets los kunnen zitten wat meetrilt.
Wat ook nog zou kunnen is dat er iets resoneert in de kofferklep (of ergens anders), probeer eens op allerlei plekken te drukken en te kijken of het trillen dan verdwijnt. Er zou iets los kunnen zitten wat meetrilt.
- SiR-ROUND
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Vind ik bijzonder dat een dealer bass associeert met een GSM antenne...Het trillen is wel altijd geweest maar lijkt steeds meer te worden.
:roll:
Mijn 1999/2000 Heeft in ieder geval de actieve sub. Trillen kan veroorzaakt worden door bv een kabel die eronder loopt en ertegen aan ligt. Of wellicht liggen de schroeven wat los. De sub is gemonteerd in rubbers met huls.
Kapje gaat er niet makkelijk af. De bekleding weghalen tot aan de afdekhoes is genoeg. Dat vouwt wel om.
Ik heb zelf ook wat trilling opgemerkt. Maar ik draai dan ook extreem lage nummertjes (Portishead, Massive Attack etc.). Zal nog eens kijken of er nog iets vast te zetten is, tis maar heel weinig. Moet toch nog eens open aangezien ik bij stroingzoeken 1 schroef ben kwijtgeraakt... SUKKEL die ik ben! 1 schroef minder veroorzaakt trouwens niet echt het kleine rateltje wat ik af en toe hoor. Klinkt meer als een draadje ergens tegenaan.
Greets.
-
- 1st Gear member
Nou , ik krijg het niet gevonden denk dat de speaker zelf kapot is.
Ik word er niet goed van, er zijn nu ook al een paar clips afgebroken met het loshalen van de speaker.
Ik zet de bas wel uit, ik weet het anders ook niet.
Groet Peet
Ik word er niet goed van, er zijn nu ook al een paar clips afgebroken met het loshalen van de speaker.
Ik zet de bas wel uit, ik weet het anders ook niet.
Groet Peet
- SiR-ROUND
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Heb je de bekleding eraf? Dan heb je zicht op de sub en de conussen, kan je zo zien of de woofer stuk is. De bovenste is een passieve conus voor tegendruk.
- SiR-ROUND
- 2nd Gear member
- Contacteer:
En als je de unit laat spelen dan losgeschroefd van het chassis?
Come on, het moet op te lossen zijn...

Come on, het moet op te lossen zijn...