Resonerende pook in nieuwe D4

Risrael
5th Gear member

Hoi caterham,
Ik denk eerlijk gezegd dat bij jou een ander probleem is geweest. Bij mij trilt de auto niet. De motor loopt super mooi rond. Veel mensen denken vaak dat het een benzine versie is. Ik ben blij dat het eindelijk is opgelost (vooropgesteld dat het weg blijft).
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
caterham
2nd Gear member

Benieuwd of het bij de mensen in dit draadje allemaal is opgelost en wat er uiteindelijk aan is gedaan?
Risrael
5th Gear member

Ja, bij mij hebben ze een door volvo voorgeschreven modificatie gedaan. Het is weg en blijft weg. Alleen als je bewust de pook naar achteren duwt en houdt voel je de trilling maar dat is sowieso niet gezond om te doen.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
caterham
2nd Gear member

Mooi om te horen dat bij jou alles weg is gebleven. :happy:
_XC70_

Hier een mooi artikel, kun je VOLVO mee om zn oren slaan! Heb een beetje geknipt en geplakt voor je. ER IS DUS WEL EEN OPLOSSING!!

http://www.autoweek.nl/autoreview/39970 ... -d4-nordic

...Een groter probleem waar ik nu tegenaan loop betreft de versnellingspook. In de pook voel je duidelijk de vibraties van de motor. Maar vooral in de 4e versnelling rond 80 km/uur gebeurt het soms dat de pook zo hard resoneert, dat je het zelfs hoort. Hij is hier al voor terug geweest waarbij de dealer iets vervangen heeft maar het heeft niet geholpen. Daarvoor mag hij dus nog een keer terug. Als er meer D4 rijders hier zijn die het herkennen dan hoor ik het graag...

&

...Heerlijke auto maar... (90.000 km)

Intussen de 90.000 km aangetikt. Op zich zijn er weinig vreemde zaken voorgekomen en geniet ik nog elke dag van deze heerlijke reisauto. Tijdens de laatste beurt heeft men een door Volvo voorgeschreven modificatie bij de trillende pook uitgevoerd. Dit heeft inderdaad geholpen en de bak schakelt nu heerlijk soepel en de trilling is niet meer aanwezig althans niet merkbaar...

Succes kerel! Vraag het de eigenaar van deze review? Of was het jouw review? :lol:

Afbeelding

Afbeelding

En dit; Een ander probleem heeft men niet kunnen oplossen/niet kunnen constateren. Ik merk de laatste tijd dat indien ik achteruit rij en rem er een vreemde bonk te horen is. Je voelt het ook in het pedaal en in het stuur. De ene keer is het erger dan de andere keer. Na een rit met de monteur hoorde deze het nu ook. 29 november gaat hij voor inspectie terug. Hoewel hij uitstekend remt moet je met remmen altijd voorzichtig zijn??

viewtopic.php?t=71954&page=1
Risrael
5th Gear member

Yep dat is mijn review. Het bonken in zijn achteruit is ook weg. Ook een modificatie. Is bekend euvel.
_XC70_

Resoneren pook ook weg? Vriend van mij zelfde prob. Zal hem informeren.
ppcs
2nd Gear member

Hallo Allemaal,

Hierbij nog een reactie van mijn kant! Mijn auto heeft sinds het begin een trillende pook en 5 en 4 gehad. Het probleem in 5 was vrij snel opgelost door het plaatsen van een ringetje ergens in het schakel systeem. Het probleem in 4 (soms ook in 3) heeft heel lang geduurd om op te lossen. Uiteindelijk is Volvo met een nieuw model schakel kabels gekomen en deze zijn onlangs geplaatst. Dit heeft het probleem volledig opgelost! Het heeft 1,5 jaar geduurd om de oorzaak te vinden en een nieuw onderdeel te ontwikkelen, maar uiteindelijk naar tevredenheid opgelost.

Per type auto en motor zijn er dus verschillende oplossingen mogelijk, maar in mijn geval (V60 MY 2016 T3 2.0 Manual) bleken de schakelkabels de oorzaak te zijn.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”