Graag wil ik het stadslichtlampje (veel te geel) vervangen door een blauwachtige gloeilamp versie of een LED.
Heb wel gezocht maar niet een goede tip gevonden over het verwijderen. Wil natuurlijk geen schade maken in de lamp of reflector oid. het is natuurlijk allemaal kwetsbaar plastic.
gewoon aan het bruin / zwarte draad trekken lijkt me ook geen oplossing...
Hoe krijg ik het er veilig uit en weer in?????
Laatst gewijzigd door renehaarlem op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D5 Geartronic '08 RHD
Mini Cooper Parklane '05 V70 T5 Geartronic '01 C70 convertible T5 '00 Saab 900 convertible '97 Lancia Kappa Lancia Delta HPE Lancia Delta Lancia Thema 2.0 turbo Lancia Thema 2.5 td Fiat Croma 2.5 td
Een beetje rommelen, wrikken, draaien en inderdaad licht trekken aan de draden. Met een punttang weer in de juiste plek terug zetten.
Let bij LED-lampjes op de lengte, ze mogen niet veel langer zijn dan de gloeilampen. Let er ook op dat je een can-bus uitvoering hebt (met ingebouwde belastingsweerstand). En tenslotte denk aan de polariteit, de LED-lampjes branden vaak alleen als de plus en min goed zijn aangesloten.
De handleiding geeft ook weinig duidelijkheid. Was al een beetje aan het wrikken met een tang en ondertussen een beetje aan de beide draden trekken maar het helpt niet veel. Bang dat ik iets afbreek en het straks niet meer lekker past .. raar systeem hoor! Prettig dat je de hele koplamp er uit kan halen dat wel maar dit soort lampjes kan je dus eigenlijk maar beter overlaten aan de dealer begrijp ik..
V70 D5 Geartronic '08 RHD
Mini Cooper Parklane '05 V70 T5 Geartronic '01 C70 convertible T5 '00 Saab 900 convertible '97 Lancia Kappa Lancia Delta HPE Lancia Delta Lancia Thema 2.0 turbo Lancia Thema 2.5 td Fiat Croma 2.5 td
Het zijn rot dingen om te vervangen, ze gaan vaak erg vast zitten. Ik rommel meestal ook maar wat aan, beetje draaien en tegelijk zachtjes treken... een beetje op gevoel. Gaat meestal goed, soms breekt er wel iets maar dan kan je hem wel nog gewoon terug zetten... maar alleen aan de draadjes trekken zie ik niet zo zitten.
Ik ga voor de methode van @ERNST64
Als je wat meer zicht erop wilt hebben dan de lamp/unit er even uithalen, is zo gebeurd. Volgens alle instructies is het toch even aan de draadjes trekken en dan moet het goed komen.
Ik heb ze onlangs zelf ook vervangen door led lampjes met gelijke kleur als xenon.
Laatst gewijzigd door MichelV70 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Hier ook LEDjes geplaatst in de stadlichten van de XC70, inderdaad zachtjes aan de draden wrikken en trekken en met een punttanggetje weer op zijn plek geklikt
Aan de achterkant van de vitting zit een klemmetje. Met een zaklamp kan je die zien vanaf de dimlicht kant. Als je die naar buiten wrikt met een lange schroevendraaier, kan je het stadslampje er aan de kabels uittrekken.
Nog een tip,
je telefoon gebruiken om een foto van dichtbij te maken, in de licht unit. Dan krijg je een beter beeld van hoe eea er uit ziet en wat met je vingers vast te pakken.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Dit is hoe de Volvo (fabrieks-af) led lamp in stadslicht er in laatste jaargangen uit ziet; dus ook behoorlijk wit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012