Hallo,
van mijn v70 2.4D uit 2004 heb ik een probleempje met de startmotor.
Als je start gebeurt het zo nu en dan dat de startmotor te weinig stroom lijkt te krijgen.
Hij geeft de motor een paar draaien, niet langzaam, maar net te weinig om de motor aan te laten slaan.
Daarna trekt het ronsel zich terug uit het vliegwiel maar blijft wel draaien, de startmotor blijft dus niet lang genoeg in het vliegwiel zitten om de motor te doen aanslaan.
Soms gebeurt dit een paar keer achter elkaar, en dan start hij wel weer.
Heb al een andere strartmotor gemonteerd, maar weer precies hetzelfde.
Nu lijkt het wel of er op een of andere manier te weinig spanning op de startmotor komt tijdens het starten, dus niet in het begin, maar na een seconde ofzo.
Accu is nieuw en sterk, daar kan het niet aan liggen.
Iemand een idee????
groet Frank
startmotor weigert soms
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Hmmmm. Massa wel in orde?frankie schreef: Hallo,
van mijn v70 2.4D uit 2004 heb ik een probleempje met de startmotor.
Als je start gebeurt het zo nu en dan dat de startmotor te weinig stroom lijkt te krijgen.
Hij geeft de motor een paar draaien, niet langzaam, maar net te weinig om de motor aan te laten slaan.
Daarna trekt het ronsel zich terug uit het vliegwiel maar blijft wel draaien, de startmotor blijft dus niet lang genoeg in het vliegwiel zitten om de motor te doen aanslaan.
Soms gebeurt dit een paar keer achter elkaar, en dan start hij wel weer.
Heb al een andere strartmotor gemonteerd, maar weer precies hetzelfde.
Nu lijkt het wel of er op een of andere manier te weinig spanning op de startmotor komt tijdens het starten, dus niet in het begin, maar na een seconde ofzo.
Accu is nieuw en sterk, daar kan het niet aan liggen.
Iemand een idee????
groet Frank
Vraag Ramon & Ramon eens....... Zijn wel kenners.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Contacteer:
Heb je de stekkers ook gecontroleerd? Het wil nog wel eens zo zijn dat de stekkers vuil zijn en het 1 en ander niet goed werkt.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
-
- 1st Gear member
Heb even het kleine stekkertje van de startmotor afgehaald en sluiting gemaakt met de plus op de starter.....
Precies hetzelfde beeld, dus het zit hem in de voeding naar de startmotor toe.
Zal de massakabel vanaf de accu controleren, hopelijk zit daar iets in?
Precies hetzelfde beeld, dus het zit hem in de voeding naar de startmotor toe.
Zal de massakabel vanaf de accu controleren, hopelijk zit daar iets in?
-
- 2nd Gear member
Misschien een hele gekke. Check of de min-pool van de accu goed vast zit: de klem op de accu èn (uiteraard) de massadraad aan de carrosserie. Startmotoren vragen een hoge stroom en dan moet de massa goed zijn anders is de weerstand te groot en draait de startmotor niet of half.
V70 2.4D BJ. 07-2002 een hele andere auto
-
- 1st Gear member
Heb de massadraad van de minpool van de accu beter aan het chassis gemaakt. Wat verf weg gekrabt zodat de draad beter massa maakt.
Het lijkt te zijn verbeterd, maar is nog niet helemaal weg......
Is het een idee om aan de startmotor het voltage te meten tijdens het starten? Moet dit 12 volt blijven? of zakt dit tijdens het starten?
@MalcomX De massa van de minpool van de accu zit direct achter de accu aan het chassis.....erg simpel te vinden.
Het lijkt te zijn verbeterd, maar is nog niet helemaal weg......
Is het een idee om aan de startmotor het voltage te meten tijdens het starten? Moet dit 12 volt blijven? of zakt dit tijdens het starten?
@MalcomX De massa van de minpool van de accu zit direct achter de accu aan het chassis.....erg simpel te vinden.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Klinkt als mijn S60 vorig jaar. Wel starten, maar de startmotor schuift van de krans af of zo? Er is een naam voor en het schijnt zo te horen als de motor eenmaal loopt.
Ik heb er een heel topic over gehad, lees hem maar eens door. Heb er ook een video van gemaakt destijds:
https://www.youtube.com/watch?v=DanobLh ... e=youtu.be
viewtopic.php?t=69384&page=fst_unread&highlight
Ik heb er een heel topic over gehad, lees hem maar eens door. Heb er ook een video van gemaakt destijds:
https://www.youtube.com/watch?v=DanobLh ... e=youtu.be
viewtopic.php?t=69384&page=fst_unread&highlight
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- hvt
- 5th Gear member
Heeft het motorblok genoeg massa?
Deze zit vaak met een gevlochten strip aan het chassis vast en wil wel eens slecht worden.
Is te testen door een goede startkabel tussen blok en chassis te zetten en kijken hoe de startmotor dan draait.
Deze zit vaak met een gevlochten strip aan het chassis vast en wil wel eens slecht worden.
Is te testen door een goede startkabel tussen blok en chassis te zetten en kijken hoe de startmotor dan draait.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
-
- 1st Gear member
Heb weer het probleem van het starten terug nu de temperatuur buiten naar beneden gaat........
Startmotor krijgt te weinig spanning tijdens het starten via de sleutel. Als ik sluiting maak op de startmotor, dus het relais direct aan de dikke rode stroomdraad houden start ie als de beste.
Doe ik dit gewoon door de sleutel om te draaien geeft ie het na een paar omwentelingen op. Dit echter alleen bij koude start. Is de motor warm gaat de startmotor lekker door tot hij start.
Waar kan dit nu aan liggen????? niet aan de massa toch? dan zou sluiting maken ook niet moeten werken denk ik??
komende week nog kouder........had het graag opgelost voor die tijd!
graag jullie input,
Groet Frank
Startmotor krijgt te weinig spanning tijdens het starten via de sleutel. Als ik sluiting maak op de startmotor, dus het relais direct aan de dikke rode stroomdraad houden start ie als de beste.
Doe ik dit gewoon door de sleutel om te draaien geeft ie het na een paar omwentelingen op. Dit echter alleen bij koude start. Is de motor warm gaat de startmotor lekker door tot hij start.
Waar kan dit nu aan liggen????? niet aan de massa toch? dan zou sluiting maken ook niet moeten werken denk ik??
komende week nog kouder........had het graag opgelost voor die tijd!
graag jullie input,
Groet Frank
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Het stekkertje op de startmotor vanaf contact, haal die er eens af, even aanknijpen zodat die strakker komt en dan even op het schuifje vd startmotor paar keer heen en weer halen. Probeer het dan nog maar eens.
Accu ook al door gemeten?
Accu word slechter naarmate het kouder word...
Mag niet onder de 11 volt komen met starten.
Accu ook al door gemeten?
Accu word slechter naarmate het kouder word...
Mag niet onder de 11 volt komen met starten.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
stekkertje heb ik schoongemaakt en iets strakker geknepen, ook paar keer op en af geschoven.
Het vreemde is dat als ik sluiting maak op de startmotor hij dan wel sterk is en rond blijft gaan.... via contactsleutel is het veel zwakker????? erg vaag toch
Het vreemde is dat als ik sluiting maak op de startmotor hij dan wel sterk is en rond blijft gaan.... via contactsleutel is het veel zwakker????? erg vaag toch
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Nee niet vaag... je verbind hem dan rechtstreeks door met de accu. Klinkt alsof het relais verrot is op de startmotor.
Accu is 100%?
Doe nog even een 21watt lampje aansluiten op dat contactslot stekkertje. Even starten, als ie dan mooi fel brand als een remlicht lampje, dan kan je er gerust een andere startmotor op zetten als de accu 100% is.
Accu is 100%?
Doe nog even een 21watt lampje aansluiten op dat contactslot stekkertje. Even starten, als ie dan mooi fel brand als een remlicht lampje, dan kan je er gerust een andere startmotor op zetten als de accu 100% is.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Als je de startmotor doorverbind en hij werkt dan wel goed, dan is de massa goed lijkt me.
Je zet dan letterlijk rechtstreeks de plus van de accu op de startmotor zonder het relais.
Wil je de lamp test even doen op het contact draadje? Ik meld expliciet het lampje erbij zodat je hem belast meet. Als alles aangesloten is, en iemand draait de sleutel even om dan kan je ook nog even meten met de lamp aangesloten.
Je zet dan letterlijk rechtstreeks de plus van de accu op de startmotor zonder het relais.
Wil je de lamp test even doen op het contact draadje? Ik meld expliciet het lampje erbij zodat je hem belast meet. Als alles aangesloten is, en iemand draait de sleutel even om dan kan je ook nog even meten met de lamp aangesloten.
-
- 1st Gear member
niemand die weet waar die massa aansluiting zich bevind????/ zou deze graag even controleren want het probleem is nog steeds niet weg..........
Dus heel graag even een tip waar ik die massa aansluiting kan vinden.
Groet Frank
Dus heel graag even een tip waar ik die massa aansluiting kan vinden.
Groet Frank