Mark,
Klopt helemaal.... helaas.
Dikke bak trouwens voor een 26-jarige! Ik reed toen nog met de trein... (wel 1e klas maar dat terzijde....)
noodloop - foutcode - fluit geluid - DPF
- strui901
- 3rd Gear member
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
-
- 2nd Gear member
Dankje Strui901
Met de trein was vroeger een jaar of 8 / 9 geleden nog fijn
nu word je letterlijk en figuur geplet en door tassen geslagen van studenten
laatste keer trein was met de Nijmeegsevierdaagse feesten in 2013...
Heb er heel erg hard en lang voor moeten werken, mja ik reed hiervoor een golf 4 TDI variant uit 2004 en die had 326 gelopen maar blok zweette teveel en de intercooler zat vol olie
was een fijne auto maar heb er wat veel beters voor terug
Mijn v50 1.6d Drive e uit 2010 heeft inmiddels 204.xxx gelopen en ben echt als de dood voor die DPF vooral omdat ik de ene week 30 km per dag rijd en de andere week bijna 700 per week (car poolen) wil die DPF er zo dolgraag onderuit dat is me echt een last.. heb m overigens ook nog niet zien horen of voelen regenereren en heb er 2000 al op zitten
Maar ontopic
Ik denk ook inderdaad een rubbertje of desnoods een kleine scheur of klein gaatje in de buis naar je intercooler (althans had ik met mn golf)

Met de trein was vroeger een jaar of 8 / 9 geleden nog fijn

Heb er heel erg hard en lang voor moeten werken, mja ik reed hiervoor een golf 4 TDI variant uit 2004 en die had 326 gelopen maar blok zweette teveel en de intercooler zat vol olie

Mijn v50 1.6d Drive e uit 2010 heeft inmiddels 204.xxx gelopen en ben echt als de dood voor die DPF vooral omdat ik de ene week 30 km per dag rijd en de andere week bijna 700 per week (car poolen) wil die DPF er zo dolgraag onderuit dat is me echt een last.. heb m overigens ook nog niet zien horen of voelen regenereren en heb er 2000 al op zitten

Maar ontopic
Ik denk ook inderdaad een rubbertje of desnoods een kleine scheur of klein gaatje in de buis naar je intercooler (althans had ik met mn golf)
Laatst gewijzigd door MarkV50 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luuk87
- 2nd Gear member
Als je hem uit laat programmeren weet de computer niet dat hij er niet is, krijg je ook geen error. Zelfde geldt voor de EGR... Voordeeltje van het oude model: stekkers los is genoegMarkV50 schreef: Allemaal leuk en aardig dat DPF laten verwijderen en uitschrijven ( ook ik twijfel hier heel erg aan ) de aankoop prijs van mijn v50 als 26 jarige jonge is enorm veel geld, voor de meeste mensen hier ook dus liever die DPF er onderuit voor t geval je blok in de soep loopt... maar je moet toch wel problemen krijgen met apk ivm het uitlezen (deden ze bij Rutten Volvo waar ik stage liep wel)
ja ik weet dat hier 100 miljoen topics over te vinden zijn maar goed persoon a zegt dit en persoon b weer dat dus je komt er gewoon geen wijs uit

Onze auto's moeten aan dezelfde voorwaarden voldoen als vieze 1980 Mercedes diesels en reden dat prima zonder EGR en DPF. APK is geen enkel probleem, heb ik een maandje terug nog mogen meemaken.
Laatst gewijzigd door Luuk87 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm
Gentleman's sjonniebak
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm
Gentleman's sjonniebak

-
- 2nd Gear member
Ook ik heb een 2.0D 2008 gekocht vorig jaar maar het eerste wat ik heb laten doen bij volvotune is dpf laten verwijderen geen risico meer op verhoogd oliepijl.
En voor rijgenot laten chiptunen heerlijk nu op gedeeltelijk eco tune en power
En voor rijgenot laten chiptunen heerlijk nu op gedeeltelijk eco tune en power
2003/2015 v40 1.8i lpg g3 bj 2000 357.645 km
09-2015-20-4-2019 V50 2.0D bj 2008 met 121.000 km getuned door volvotune
beide metallic saffier black
20-4-2019 S40 T5 Awd
09-2015-20-4-2019 V50 2.0D bj 2008 met 121.000 km getuned door volvotune
beide metallic saffier black
20-4-2019 S40 T5 Awd
-
- 2nd Gear member
Heeft iemand hier meer informatie over die oplossing waar meeuw het overheeft? Ik zou die slang graag vervangen. Maar niet door de 270 euro kostende slang...
meeuw schreef: Trek je snel op en gooi je af en toe de power erop?
Kan geluidsfragment door slechte kwaliteit niet goed horen.
Maar ik heb ook fluit geluid gehad. Boven de 2000 toeren tot 3000.
Turbo slang kapot.
slang Nummer 7.
Het begon als klein gaatje. hele motor kwam vervolgens onder de olie te zitten.
slang kost 270 euro.
Heb een betere oplossing.
check eerst maar of het dat is.
-
- 2nd Gear member
Inflatie....?Ludo schreef: Heb je bij de dealer al eens gevraagd, of die nog 270 euro moet kosten?.
Als het goed is, is dit onderdeelnummer 31261896. (controleren!)
Is ongetwijfeld ook beterkoop te vinden...
In maart 2016 dus nog 270 (volgens de overlevering) en nu voor nog geen 80 euro. Het is overigens Goes dat je controleren schreef... het juiste nummer is 31261897
Ik ben weer verder geholpen.
-
- 2nd Gear member
De originele slang aansluiting op het gasklephuis was door een vorige sleutelaar verkeerd op de slang gemaakt. Daarmee aanzienlijk vervormd. Zowel de buis als de rubberen manchet. Nu zit het weer goed om, maar het is allemaal erg rafelig. De buis mist zelfs een stuk kunststof en het rubber heeft allemaal scheuren.
- YannickC
- 2nd Gear member
Die buis tussen IC en inlaat heb ik ook vervangen.
De originele buis was hard plastik met rubberen afdichtingen.
Het waren de afdichtingen die niet goed waren aan de IC kant met soms een druppel olie als gevolg.
De nieuwe buis was inderdaad nog geen 100 euro bij de dealer en bestaat uit 1 rubberen buis zonder extra stukken.
Dat was makkelijker te monteren. En het lek is defenitief opgelost.
Misschien verklaard dat ook de prijsdaling?
Ander materiaal, minder complex en makkelijker te maken?
De originele buis was hard plastik met rubberen afdichtingen.
Het waren de afdichtingen die niet goed waren aan de IC kant met soms een druppel olie als gevolg.
De nieuwe buis was inderdaad nog geen 100 euro bij de dealer en bestaat uit 1 rubberen buis zonder extra stukken.
Dat was makkelijker te monteren. En het lek is defenitief opgelost.
Misschien verklaard dat ook de prijsdaling?
Ander materiaal, minder complex en makkelijker te maken?
Laatst gewijzigd door YannickC op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
Check ik ben er.
Thanks voor je pm YannickC.
Ik was even afwezig. Inmiddels bij mijn 2de v50. Andere totallos gereden.
Laat ik voorop stellen dat ik geen verstand heb van auto's. En ook hollander ben die zeker geen 270 euro voor rubberen slangetje ga betalen.
Je had het over buis 7
Net het eerste bochtje van boven af gekeken. Ik heb overigens een 1.6d (zuiniger
).
Het begon met gefluit maar op geven moment ook beetje olie over de motor heen. tot mijn dynamo het begaf van de olie. toen dacht ik tijd voor actie.
Er was ook toen der tijd wel scheur in te zien.
Laten we eerlijk zijn, die fluit klinkt best wel stoer
.
Afin, ik heb iets gedaan waar alle auto monteurs zeiden dat het niet ging werken. En nog heel hoop gebeuren.
Maar het werkte wel.
Pak een industrie krimpkouse. Dikke degelijke.(achteraf had ik zelf klevend moeten nemen denk ik)
Koop paar tyribs bij de action.
Maak het heel goed schoon. Ik heb remreiniger ervoor gebruikt.
Nu is de truck om van ribbels naar ribbels te gaan. Flink warm maken (let op de warmte! dat je niet nog ander stuk erbij kan doen
)
En elke ribbel flink tyrib aantrekken. En ook warm maken.
zo heb ik (zal de foto's opzoeken) aardig wat tyribs gebruikt.
Elke ribbel 1 en op einde 2 achter elkaar.
Ik heb er minimaal 50.000 km mee gereden en iedereen was verbaasd hoe goed het werkte.
Tot ik mijn auto tegen de vangrail aan parkeerde.
Asbak was vol, kleur beviel me niet.
Laat ik voorop stellen dat ik geen verstand heb van auto's. En ook hollander ben die zeker geen 270 euro voor rubberen slangetje ga betalen.
Je had het over buis 7
Net het eerste bochtje van boven af gekeken. Ik heb overigens een 1.6d (zuiniger

Het begon met gefluit maar op geven moment ook beetje olie over de motor heen. tot mijn dynamo het begaf van de olie. toen dacht ik tijd voor actie.
Laten we eerlijk zijn, die fluit klinkt best wel stoer

Afin, ik heb iets gedaan waar alle auto monteurs zeiden dat het niet ging werken. En nog heel hoop gebeuren.
Maar het werkte wel.
Pak een industrie krimpkouse. Dikke degelijke.(achteraf had ik zelf klevend moeten nemen denk ik)
Nu is de truck om van ribbels naar ribbels te gaan. Flink warm maken (let op de warmte! dat je niet nog ander stuk erbij kan doen

Ik heb er minimaal 50.000 km mee gereden en iedereen was verbaasd hoe goed het werkte.
-
- 2nd Gear member
Heerlijk die inventieve oplossingen! Alleen....dat lost mijn verrotte aansluiting tussen gasklephuis en slang nummer 7 niet op.meeuw schreef: Check ik ben er.
Je had het over buis 7
Net het eerste bochtje van boven af gekeken. Ik heb overigens een 1.6d (zuiniger).
Laten we eerlijk zijn, die fluit klinkt best wel stoer.
Maar het werkte wel.
Nu is de truck om van ribbels naar ribbels te gaan. Flink warm maken (let op de warmte! dat je niet nog ander stuk erbij kan doen)

Voor 60 euro heb je een vervangende slang (siliconen) met klemmen voor kop en kont.
Als de slang in het midden stuk is...ja dan is dit echt prachtig!! Hulde daarvoor!