Ook na warmrijden is SS niet beschikbaar. In de boordcomputer wordt dan gemeld dat de accu nog opgeladen wordt. Daarom verdenk ik nog de steeds de accu. Wel frappant dat er verschillende ervaringen bestaan.
Ik overweeg het om een trekhaak te plaatsen. Vanaf 130€ zijn er sets te koop. Dan nog het werk van het plaatsen onder de auto. Heeft iemand hier ervaring mee?
Even voorstellen
- teebee
- 7th Gear member
Afhankelijk van wat je wilt gaan trekken, maar met een trekhaak kan goedkoop duurkoop blijken.
Daarnaast wellicht afwegen of je een vaste of afneembare uitvoering wilt hebben.
De 'originele' afneembare kan 2000kg trekgewicht aan en een kogeldruk van 90kg.
Daarnaast wellicht afwegen of je een vaste of afneembare uitvoering wilt hebben.
De 'originele' afneembare kan 2000kg trekgewicht aan en een kogeldruk van 90kg.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- jucro
- 1st Gear member
Kleine update: Volgende week gaat de V60 terug naar de verkoper om wat kleine schades (deukjes en krasjes) te restylen. Fijn dat de verkopende partij dit zonder morren oppakt. Zij hadden bij verkoop aangeven dat de hele auto nagelopen zou zijn door de restyler, maar dit bleek niet 100% gebeurt te zijn. Ben heel benieuwd wat diegene kan bereiken. Ook de Parrot wordt er dan ingezet. De auto is dan klaar voor wintersport (2000km op de teller zetten in 1 week).
Volvo V60 D2 Kinetic DrivE
Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309
Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309
- jucro
- 1st Gear member
Binnenkort ga ik eens foto's plaatsen, maar nu geen tijd voor.
De auto is terug van de garage... Met restyling zijn alle kleine deukjes er nu uit! Met polijsten zijn de krassen eruit. De grote kras op de achterspoiler is opnieuw gespoten. De voorbumper was op de parkeerplaats aangereden helaas. Ook die is nu opnieuw gespoten. Parrot is ingebouwd en werkt goed, zelfs de spraakbediening. En luxe kentekenplaten; de vorige waren sleets door de aanrijding. Vanavond tanken zodat ik morgen lekker door kan kachelen naar Frankrijk!
In het accessoire topic een 'chroom' key entree gezien en een bagagenetje. Die bestel ik nu. Verder komen er geen extra chroomlook onderdelen op of in. Het is immers slechts een Kinetic uitvoering. Dat valt nu wel erg goed op, nu ik naast een D6 geparkeerd sta
De auto is terug van de garage... Met restyling zijn alle kleine deukjes er nu uit! Met polijsten zijn de krassen eruit. De grote kras op de achterspoiler is opnieuw gespoten. De voorbumper was op de parkeerplaats aangereden helaas. Ook die is nu opnieuw gespoten. Parrot is ingebouwd en werkt goed, zelfs de spraakbediening. En luxe kentekenplaten; de vorige waren sleets door de aanrijding. Vanavond tanken zodat ik morgen lekker door kan kachelen naar Frankrijk!
In het accessoire topic een 'chroom' key entree gezien en een bagagenetje. Die bestel ik nu. Verder komen er geen extra chroomlook onderdelen op of in. Het is immers slechts een Kinetic uitvoering. Dat valt nu wel erg goed op, nu ik naast een D6 geparkeerd sta

Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309
Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309
- jucro
- 1st Gear member
Heen en terugreis naar Frankrijk was erg geslaagd! De V60 is erg comfortabel. Voldoende vermogen om met 140kmh op de cruise control over de autobahn te gaan. Ook een stukje 180kmh gedaan en het bleef rustig aan boord. Beetje extra windgeruis, maar de passagiers hadden het niet eens in de gaten...
Toch gemiddeld 1 op 16 gehaald, goed cijfer!
De bagageruimte was voldoende voor vier volwassenen zonder ski's, die zaten in een andere auto in de dakkoffer.
Binnenkort haal ik 17inch Balder velgen op met zomerbanden!

De bagageruimte was voldoende voor vier volwassenen zonder ski's, die zaten in een andere auto in de dakkoffer.
Binnenkort haal ik 17inch Balder velgen op met zomerbanden!
Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309
Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309
- jucro
- 1st Gear member
Verbruiksberekening klopte niet, op de terugreis van Frankrijk 1 op 18,5 gehaald.
Inmiddels liggen de Balder velgen klaar om eronder te gaan.
Inlegbakje onder armsteun besteld en ook 'chromen' randje voor sleutelgat in dashboard en smartphoneholder.
Inmiddels ook ontdekt dat er al een bagagenet achter de bank zit. Nu nog eens uitvogelen hoe die werkt. Fijn om een onverwacht 'extraatje' van de auto te ontdekken. Tijdens de wintersportrit al bedacht dat een rekje/netje wel handig zou zijn...
Nog steeds erg blij met de keuze voor de V60 ipv een Golf variant oid. Ja de V60 heeft minder opties, maar ik word iedere dag blij van de Volvo.
Inmiddels liggen de Balder velgen klaar om eronder te gaan.
Inlegbakje onder armsteun besteld en ook 'chromen' randje voor sleutelgat in dashboard en smartphoneholder.
Inmiddels ook ontdekt dat er al een bagagenet achter de bank zit. Nu nog eens uitvogelen hoe die werkt. Fijn om een onverwacht 'extraatje' van de auto te ontdekken. Tijdens de wintersportrit al bedacht dat een rekje/netje wel handig zou zijn...
Nog steeds erg blij met de keuze voor de V60 ipv een Golf variant oid. Ja de V60 heeft minder opties, maar ik word iedere dag blij van de Volvo.

Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309
Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309
- BillyBob
- 5th Gear member
Blijft een zalige cruiser. Geen stadsauto maar wel super voor autosnelweg. Daarom maar weer een V60 besteld. 

V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
- V-driver
- 2nd Gear member
V60 is een heerlijke Volvo. Klein genoeg om sportief en met veel gevoel te rijden en groot genoeg om heerlijk te cruisen en lange afstanden af te leggen.
- V-driver
- 2nd Gear member
Oww, en verbruik. Dat lijkt voor de D2 (PSA) otor wel behoorlijk te verschillen. Mijn buurman rijdt een PSA V50 en die haalt gemiddeld ruim boven de 1:20. Andere cijfers dan ik hier af en toe zie. Ik hoop met mn D5 binnenkort weer wat te zakken met verbruik. Er zitten nu weer zomerbanden onder en eerdaags gaat hij onderhanden genomen door Obbe. 5.7 l/100km lijkt me een mooie score om na te streven.
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
Gemiddeld verbruik van mijn D2 over ruim 140.000 km : 6,28 l./100 km op 17" Njörd (bandenmaatje 235). Rijstijl/gebruik: veel (drukke) tweevakssnelwegen, af en toe een dosis file, niks sportiefs (die D2 leent er zich niet echt toe).
Lange ritten richting vakantie, aan legale snelheden, haalde ik 5,7 l./100. Zalige auto voor zo'n dingen. Uren rijden, in alle comfort, uitstappen, en beseffen dat je nog zou kunnen terug rijden ook. Enorm verschil tussen cruisen aan 120 of aan 140. Dat extra beetje vaart was enorm contraproductief voor het verbruik. De 'fijnstof-weken' met een max.snelheid die beperkt werd tot 90 km/h, resulteerde in cijfers net boven de 5 liter.
Stadsverkeer en korte ritjes rondom de kerktoren waren een ramp, dan ging die vlot naar de 9 liter.
Bagagenetje is een heel simpel ding, doch een belangrijk veiligheidsitem als je het bakje vol laadt. Je monteert de cassettes op de achterzetels: dit gaat makkelijkst als je ze plat legt. De cassettes schuif je dan zijwaarts, in de richting van de pijl vast op de metalen beugels. De zetel zet je terug rechtop. Je trekt het rechtse, lange, stuk omhoog. De metalen staaf bovenaan kun je uittrekken naar links toe. De kromme uiteinden kun je in de uitsparingen bovenaan de dakhemel inleggen. Vervolgens trek je het kleine deeltje ook omhoog, en dat haak je aan de vrij gebleven metalen staaf.
Als je de leuning achter plat legt, dan kan het net achter de voorzetels worden gebruikt. Net voor de handgrepen in de dakhemel zitten immers nog twee zo'n uitsparingen.
Onder de dubbele bodem van de koffer kun je de cassettes wegbergen (want ze pakken toch een beetje ruimte in in je koffer, en zitten soms in de weg bij het doorladen).
Wat betreft je Start/Stop : die werkt met een aparte batterij. Na zes jaar kan die misschien niet meer zo fris zijn.
Lange ritten richting vakantie, aan legale snelheden, haalde ik 5,7 l./100. Zalige auto voor zo'n dingen. Uren rijden, in alle comfort, uitstappen, en beseffen dat je nog zou kunnen terug rijden ook. Enorm verschil tussen cruisen aan 120 of aan 140. Dat extra beetje vaart was enorm contraproductief voor het verbruik. De 'fijnstof-weken' met een max.snelheid die beperkt werd tot 90 km/h, resulteerde in cijfers net boven de 5 liter.
Stadsverkeer en korte ritjes rondom de kerktoren waren een ramp, dan ging die vlot naar de 9 liter.
Bagagenetje is een heel simpel ding, doch een belangrijk veiligheidsitem als je het bakje vol laadt. Je monteert de cassettes op de achterzetels: dit gaat makkelijkst als je ze plat legt. De cassettes schuif je dan zijwaarts, in de richting van de pijl vast op de metalen beugels. De zetel zet je terug rechtop. Je trekt het rechtse, lange, stuk omhoog. De metalen staaf bovenaan kun je uittrekken naar links toe. De kromme uiteinden kun je in de uitsparingen bovenaan de dakhemel inleggen. Vervolgens trek je het kleine deeltje ook omhoog, en dat haak je aan de vrij gebleven metalen staaf.
Als je de leuning achter plat legt, dan kan het net achter de voorzetels worden gebruikt. Net voor de handgrepen in de dakhemel zitten immers nog twee zo'n uitsparingen.
Onder de dubbele bodem van de koffer kun je de cassettes wegbergen (want ze pakken toch een beetje ruimte in in je koffer, en zitten soms in de weg bij het doorladen).
Wat betreft je Start/Stop : die werkt met een aparte batterij. Na zes jaar kan die misschien niet meer zo fris zijn.
Laatst gewijzigd door ex-Mooseman op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- jucro
- 1st Gear member
Het lange termijn verbruik stabiliseert zich nu op 6.2l. Misschien toch proberen om 120kmh aan te houden, maar waarschijnlijk word ik daar ongedurig van.
Fijn om de toelichting van het bagagenet te lezen. Binnenkort eens mee spelen. Bv opbergen onder de bodem.
Inmiddels wordt de Parrot goed gebruikt, dan valt op dat het redelijk stil is in de auto!
Start/stop werkt toch als je rem intrapt, versnelling neutraal en dan koppeling op laat komen? (Werkt bij mij nog niet zo).
Fijn om de toelichting van het bagagenet te lezen. Binnenkort eens mee spelen. Bv opbergen onder de bodem.
Inmiddels wordt de Parrot goed gebruikt, dan valt op dat het redelijk stil is in de auto!
Start/stop werkt toch als je rem intrapt, versnelling neutraal en dan koppeling op laat komen? (Werkt bij mij nog niet zo).
Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309
Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309
- Maikel1991
- 2nd Gear member
Start/Stop moet volgens mij gewoon werken als je stil staat, in neutraal staat en geen van de pedalen ingetrapt hebt. Volgorde is daarbij volgens mij niet van belang...
Ik heb echter dat het ook niet werkt omdat 'accu moet opladen of te koud is'. Met 12 graden boven 0 vind ik dat erg ongeloofwaardig, daarom gaat de auto ook voor de derde keer naar de dealer terug aanstaande donderdag!
Ik heb echter dat het ook niet werkt omdat 'accu moet opladen of te koud is'. Met 12 graden boven 0 vind ik dat erg ongeloofwaardig, daarom gaat de auto ook voor de derde keer naar de dealer terug aanstaande donderdag!
XC60 D4 2014 VEA Momentum Winterline
S60 D2 2013 Momentum + Business Pack
- V-driver
- 2nd Gear member
Wat ik aan start/stop merk is dat als je enige tijd stilstaat met draaiende motor (bv omdat je verwachtte dat het stoplicht vrijwel direct op groen zou gaan springen) en dan na enige tijd alsnog de auto in vrij zet (omdat het toch nóg langer rood blijft) de s/s de motor niet uitschakelt.
- jucro
- 1st Gear member
Misschien moet ik zelf maar eens op zoek naar die tweede accu voor SS en die doormeten en evt vervangen. SS werkt nog niet
Inmiddels rubberen kofferbakmat en Volvo sunblinds voor de achterportieren gekocht.
De parrot zat door de dealer op de middenconsole geplakt, maar dat laat los... Toch iets beters voor bedenken.
Binnenkort de Balder 17" eronder met de nieuwe banden.
De V60 is bijna zoals ik hem wil hebben! Je maakt de auto toch steeds meer eigen
Inmiddels rubberen kofferbakmat en Volvo sunblinds voor de achterportieren gekocht.
De parrot zat door de dealer op de middenconsole geplakt, maar dat laat los... Toch iets beters voor bedenken.
Binnenkort de Balder 17" eronder met de nieuwe banden.
De V60 is bijna zoals ik hem wil hebben! Je maakt de auto toch steeds meer eigen

Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309
Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309
- jucro
- 1st Gear member
Ben benieuwd of jullie het ook ervaren hebben: Op het stuur zitten links de knopjes voor cruise control (aan/uit, plus en min). Dit deel van het stuur wordt bij langere ritten warm. Mijn theorie is dat dat komt door de verlichting die erachter zit. Hebben jullie dezelfde ervaring en welke verklaring past erbij?
Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309
Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309
- BillyBob
- 5th Gear member
Dat is normaal. Hebben ze allemaal. Handig in de winter. 

V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
- jucro
- 1st Gear member
Inmiddels zijn er twee accessoires gearriveerd die ik uit het verre oosten had besteld. Een centenbakje voor onder de armsteun, kostte 6€ en past perfect. Nu ligt het kleingeld en een pen niet meer los in de bekerhouders. Plus een telefoonhouder van 3€ die vastklikt op het ventilatierooster. Keurig kleine en zwarte klem die stevig zit. Telefoon zit dan ook niet in de weg van bediening middenconsole of in het zicht van het scherm. Aanrader! Want het is eenvoudiger om iemand te bellen via de mobiel dan via de Parrot.
Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309
Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309
- jucro
- 1st Gear member
Sinds aankoop bijna 10.000km gereden, we koersen af op bijna 25.000km per jaar. Allemaal privé kilometers, auto bevalt nog erg goed!
Sunblinds zitten inmiddels altijd op de achterruiten; zit stevig en de ramen kunnen nog steeds open.
17"Balder velgen zitten eronder; staat goed. 17"staat stoerder/groter dan ik had bedacht vooraf.
Rubberen kofferbakmat is niet zaligmakend; de opstaande rand aan de achterzijde heb ik eraf gesneden omdat deze de toegankelijkheid van de kofferbak belemmerd.
Nu op zoek naar de Maxi Cosi Familyfix, dat lijkt mij het meest praktische en veilige systeem (er is Isofix) voor het vervoer van de baby. Hebben jullie andere ervaringen?
Sunblinds zitten inmiddels altijd op de achterruiten; zit stevig en de ramen kunnen nog steeds open.
17"Balder velgen zitten eronder; staat goed. 17"staat stoerder/groter dan ik had bedacht vooraf.
Rubberen kofferbakmat is niet zaligmakend; de opstaande rand aan de achterzijde heb ik eraf gesneden omdat deze de toegankelijkheid van de kofferbak belemmerd.
Nu op zoek naar de Maxi Cosi Familyfix, dat lijkt mij het meest praktische en veilige systeem (er is Isofix) voor het vervoer van de baby. Hebben jullie andere ervaringen?
Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309
Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309
- Maikel1991
- 2nd Gear member
Ik heb zelf momenteel de easybase in de auto staan voor de maxi cosi. Ding is echt ideaal en heb er via marktplaats volgens mij vijf tientjes voor betaald... staan we genoeg te koop!jucro schreef: Nu op zoek naar de Maxi Cosi Familyfix, dat lijkt mij het meest praktische en veilige systeem (er is Isofix) voor het vervoer van de baby. Hebben jullie andere ervaringen?
Deze zit niet met de isofix vast met met de gordel maar zit echt als een huis. Omdat de isofix zo ver weg gestopt zit bij Volvo's sloop je hier ook de bekleding niet mee. Enig nadeel is dat je de vervolgstoeltjes niet op de easybase kunt monteren maar aan de andere kant: volgens mij hebben de meeste stoeltjes en verhongers sowieso wel isofix ingebouwd...
XC60 D4 2014 VEA Momentum Winterline
- jucro
- 1st Gear member
Weet iemand of het mogelijk is om het systeem te installeren waarmee de zijspiegels automatisch inklappen? Mijn Kinetic heeft dat nu niet en ben benieuwd of het mogelijk is en wat de kosten zijn.
Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309
Volkswagen Golf SDI
BMW 524 TD
Volvo 760 TD
Volvo 244 GLE
Peugeot 309