Zijn de automatenbakken echt zo slecht ?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
BernardoSmeenk
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.12.2016 - 11:47

flushen in de meeste gevallen is altijd goed,
omdat de viscositeit er een keer af is van de olie ook al is het longlife olie.
tevens vele discussies voorbij zien komen wel geen reiniger/ drain en fill en niet vergeten soorten olie.
als monteur heb vele Volvo's voorbij zien komen maar als je op tijd flusht/ververst gaan de bakken lang mee (mits normaal mee gereden word)

je hebt een paar bekende specialisten die zich helemaal in de Volvo automaten hebben verdiept onder andere:

VarioClean
GS powerflush
TPR
prwi
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40

JosW schreef:
arnoud schreef: Ik zou er op die tellerstand terughoudend mee zijn. Als er nu nog niks aan de hand is zou ik eerst goed overleggen met een monteur of het slim is om nu nog te doen.
Ik snap wat je bedoelt maar met beleid kan het echt geen kwaad. Het is daarom dat het wel door een kenner moet gebeuren. Rondslingerende rotzooi na een flush wil niemand.
En dus moet je niet flushen maar verversen. Zo doet mijn specialist dat ook, ze "drukken" de oude olie eruit. Als een bezetene gaan flushen bij dergelijke kilometerstanden is geen goed idee.
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Je hebt helemaal gelijk. Ik had bij "flushen" verversen moeten schrijven.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Gebruikersavatar
Marthyn
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09.06.2017 - 23:58

Sinds kort ben ik in het bezit van een V70 D5 automaat uit 2002 die ik van plan ben als youngtimer te gaan rijden.
De auto heeft zo'n 260k op de klok en heeft een mooi complete onderhoudshistorie.

Nu komt het volgende, ik heb kort geleden preventief de bak laten flushen waarbij gebruik werd gemaakt van zo'n kroon olie unit.
Gelijk na het flushen voelde de automaat stukken beter en schakelde soepel.

Helaas had ik na een dag het volgende fenomeen: :-|
Tijdens het optrekken geeft de automaat transmissie een gillend/gierend geluid, alsof je de multiriem hoort. Als je bijv 60km/h rijdt en gas bijgeeft (50% tot 75%) en wat meer vermogen vraagt, dan hoor je kortstondig een gierend geluid. Zodra je het gaspedaal loslaat is het geluid verdwenen. Daarnaast als ik 100km/h rijd en ik laat het gas los dan hoor ik hetzelfde gierende geluid terwijl hij in de koppelomvormer hangt tot ongeveer 60 km/h waarna de koppelomvormer vrijgeeft en de motor naar stationair toerental gaat. zodra de automaat vrijgeeft is het geluid ook verdwenen. De automaat pakt nog steeds goed op en schakelt ook soepel.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Graag zou ik ook tips ontvangen over wie gespecialiseerd is in deze transmissies.
Er wordt sindsdien niet met de auto gereden...
Volvo V70 D5 Automaat 2002 Cosmos Blue metallic
w.stif
4th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
Locatie: West-Friesland

Aai.
Op een of andere manier denk ik dat het toch niet met je bak te maken heeft, maar wat daar omheen zit of aangestuurd word.
Je zou een belletje kunnen doen naar het bedrijf waar hij geflusht is, of de garage waar je hem gekocht hebt.
Als je er sindsdien niet meer mee gereden hebt is dat ook vervelend natuurlijk, vraag/rij eens naar een volvo dealer of specialist.
In welke regio woon je?
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

gery slot contacten
keep calm!, your randomizer is running
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”