buitentemperatuur sensor stuk? of toch kabelboom?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
jpversloot
1st Gear member

Hallo,

De buitentemperatuur wordt verkeerd weergegeven in mijn display, zo'n 7 graden offset naar beneden.
Dit is een bekend probleem en heb er al veel over gelezen, ook hier.
Ik ben alleen benieuwd of iemand mij kan vertellen of het aan de sensor ligt of aan de kabelboom met de volgende beschrijving:

Wanneer ik in de auto stap, zonder sleutel in het contact slot, wordt de juiste temperatuur weergegeven.
Zodra ik het contact omdraai (nog niet start) dan zie ik de temperatuur dalen.
Bij rijden blijft de temperatuur lager weergegeven dan hij daadwerkelijk is maar na een tijdje rijden staat hij weer goed. Alsof er even iets "warm" moet draaien ofzo?
De auto is in het verleden al teruggeweest bij de dealer voor de stekker tussen deur en kozijn.

Alvast bedankt!

Johannes
V50 2.5 Edition 2 automaat chipped by Volvotune (170pk)
Jos van de Ven
1st Gear member

Hallo Johannes

Inderdaad een bekend probleem. Ik heb precies hetzelfde gehad.
Heb toen maar de bekleding van het linker voorportier gedemonteerd, de aansluiting los gemaakt waar de temperatuur censor op aangesloten zit en toen wat "haartjes "afgeknipt van een staalborstel en deze in de opening gestoken waar de connector op aangesloten zit en alles met ty rips goed vast gezet zodat er geen beweging meer in zat. Dit is ongeveer een half jaar geleden en heb sindsdien nergens geen last meer van gehad. De oplossing is natuurlijk niet zoals het officieel hoort, maar ik heb nergens geen last meer van en de temperatuur meter blijft het gewoon doen. Kijk maar wat j er mee doet.
texelaar
1st Gear member

Inderdaad helaas een bekend probleem. Ik meen weleens gehoord/gelezen te hebben dat er een update is geweest voor de stekker verbinding?
Als iemand dit kan bevestigen graag!
snorremans
5th Gear member

Is ooit een een terugroep actie voor geweest.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
jpversloot
1st Gear member

Ja klopt, daar is hij in het verleden al voor terug geweest.
V50 2.5 Edition 2 automaat chipped by Volvotune (170pk)
sutton
1st Gear member

Ik heb hetzelfde probleem met de V50
gisteren tijdens het rijden viel de airco opeens uit,dacht dat alles op temperatuur was maar mn mede passagiers begonnen te klagen dat het steeds warmer werd.
in eerste instantie viel me niets op maar later zag ik dat de buitentemperatuur op 2 graden stond dus dat zal de oorzaak wel geweest zijn.

is de bekleding van de deur makkelijk los te halen zonder beschadigingen of heb je daar nog speciaal gereedschap voor nodig?
Voor de lange rit naar Frankrijk deze zomer is het wel fijn dat de airco blijft werken dus....
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”