die vergroot de startcapaciteit van de accu alleen niet, alleen de motor gaat wat soepeler rond daar de olie warm isJohan s60 schreef: Zo'n motor verwarming kost echt niet zoveel
Accu in koude temperaturen
- diesel01
- Geartronic member
Ik heb een XC60 D5 Summum met stoelverwarwarming(die direct op standje 3 gaat) high performance audio en nog wat grote stroomverbruikers.
De laatste tijd liep de motor met temperaturen onder nul niet mooi rond na het starten, na vervanging van de accu is het probleem volledig opgelost.
2 weken geleden -19 gehad op de wintersport en ook dat was starten en lopen.
Volgens mij is het ook een 80ahm accu.
De laatste tijd liep de motor met temperaturen onder nul niet mooi rond na het starten, na vervanging van de accu is het probleem volledig opgelost.
2 weken geleden -19 gehad op de wintersport en ook dat was starten en lopen.
Volgens mij is het ook een 80ahm accu.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Diesel, grote stroomverbruikers zijn leuk maar ik dacht toch dat de accu meer bedoeld was om te starten dan de stroomverbruikers op te vangen: dat doe je namelijk met een dynamo. Ik begin steeds meer te twijfelen of de dynamo in Ineke's auto wel genoeg stroom levert om de accu op peil te houden en alle stroomgebruikers van voldoende energie te voorzien.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- diesel01
- Geartronic member
Maar met een verminderde accu en een hard werkende dynamo veel zware stroomverbruikers en kou zoals de week wintersport heb ik hem toch maar vervangen.Msuidgeest schreef: Diesel, grote stroomverbruikers zijn leuk maar ik dacht toch dat de accu meer bedoeld was om te starten dan de stroomverbruikers op te vangen: dat doe je namelijk met een dynamo. Ik begin steeds meer te twijfelen of de dynamo in Ineke's auto wel genoeg stroom levert om de accu op peil te houden en alle stroomgebruikers van voldoende energie te voorzien.
Hetgeen direct resultaat had in de manier van starten.
V90 T6 Recharge Rdesign
- Fredhead
- Geartronic member
Mits je dynamo deze wel bij kan laden, want ook deze zal meer werk hebben met een zwaardere accu wat weer kan leiden dat je alsnog met lege accu staat.ineke schreef: Nou, dan is de zwaardere accu misschien ook een optie. Ik ga in Zweden ook nog even navragen wat de 'locals' doen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- ineke
- 1st Gear member
Ja, dat is even gecheckt door de garage, de dynamo moet dat aankunnen. Ik ga dus als eerst een andere, 'zwaardere' accu laten plaatsen.
Eind van de week ga ik weer richting Zweden, dan maar weer eens kijken hoe het gaat. Al is het niet zo koud meer...
Eind van de week ga ik weer richting Zweden, dan maar weer eens kijken hoe het gaat. Al is het niet zo koud meer...
Msuidgeest schreef: Diesel, grote stroomverbruikers zijn leuk maar ik dacht toch dat de accu meer bedoeld was om te starten dan de stroomverbruikers op te vangen: dat doe je namelijk met een dynamo. Ik begin steeds meer te twijfelen of de dynamo in Ineke's auto wel genoeg stroom levert om de accu op peil te houden en alle stroomgebruikers van voldoende energie te voorzien.
- ineke
- 1st Gear member
Auto en wij zijn weer terug uit Zweden. We hebben een aantal koude nachten gehad. Ook relatief weer kortere stukjes gereden.
Nieuwe accu heeft perfect gewerkt, geen enkel startprobleem. Dank aan mijn Volvo garage in Zaandam voor het goede advies en snelle service.
De plaatselijke Zweedse garagist adviseerde een druppellader voor zoals hij het zei 'oude mensen die niet elke dag naar hun werk gaan'
en dank je wel, hè, ik werk me meestal te pletter als ik daar ben.
En de buurman zei: auto's hoeren 's winters in de garage dus dat wordt opruimen geblazen voor ons.
Nieuwe accu heeft perfect gewerkt, geen enkel startprobleem. Dank aan mijn Volvo garage in Zaandam voor het goede advies en snelle service.
De plaatselijke Zweedse garagist adviseerde een druppellader voor zoals hij het zei 'oude mensen die niet elke dag naar hun werk gaan'

En de buurman zei: auto's hoeren 's winters in de garage dus dat wordt opruimen geblazen voor ons.