Lang geleden dat ik nog eens iets post hier. Dat wil zeggen dat het zeer goed gaat met de T5 op LPI

Vandaag echter een vreemd voorvalletje. Na een goed rit van een 40 minuten parkeer ik de T5 en laat deze stationair nog even draaien.....schiet het toerental zonder aan het gaspedaal te komen opeens naar 1600 toeren. Gas bijgegeven om te kijken of er een normale terugval was, maar nee, toerental bleef op 1600. Vervolgens in versnelling geschakeld en koppeling beetje laten opkomen. Toen ging het toerental terug naar de normale 700-800. Zomaar de contactsleutel omgooien bij 1600 toeren lijkt mij een niet zo goed idee. Na een uurtje of 4 terug vertrokken en even verder weer vooral bij langzaam rijden (file) en stilstaan voor verkeerslichten gaat het toerental soms opeens weer naar 1600. Nu ja, ik geef wel graag eens gas maar met de ferrita uitlaat aan het verkeerslicht met 1600 toeren is een beetje vreemd

Verder merk ik ook dat als ik op de motor rem deze normaal remt en dan na een tijdje een schokje geeft op laag toerental. Weet niet of het een met het andere te maken heeft?
Ik vermoed dat er iets is met de LMM of een slang gescheurd of los, pedaalsensor?
Ik hoop niet de ETM (is normaal nog de orginele met al 220D km)....met rijden en gas geven lijkt er niets aan de hand.
Iemand al hetzelfde voorgehad?