NielsPHEV schreef:
@ronaldH ik neem aan dat jou storing hybridesysteem door de isg komt en niet de aircopomp of kan je door een storing aan de aircopomp ook stil komen te vallen ?
Volgens de monteur (ik heb meegekeken tijdens uit uitlezen), komt de storing door de elektronische (meet)eenheid onder aan de aircopomp. Ik zag geen foutmeldingen die airco gerelateerd waren). Bij het starten van de auto wordt deze eenheid getest en komt de foutmelding op level 2, dan is de auto niet te starten. Broekhuis was dit vaker tegengekomen en wil niet het risico nemen.
Het rare is wel dat ik geen problemen onder het rijden had met storingen in het hybride systeem en ook geen meldingen van airco service. De storing kan ik alleen opwekken door de standkachel aan te zetten voor het rijden en dan de laadkabel los te koppelen na een minuut of 15 en bij het starten van de auto zie je een paar seconden de melding in het display verschijnen. De auto doet het verder gewoon normaal en is ook elektrisch te rijden. Die foutmelding gaat na een paar seconden weg en is ook niet meer op te roepen in het display. Bij start pogingen later op de dag krijg ik de melding niet. Ook niet als ik vergeet om de standkachel aan te doen.
De auto voelt compleet normaal aan (muv die korte melding in de ochtend). Maar volgens de monteur kan storing ieder moment naar level 2 gaan en dan zou de auto ook niet willen lopen op diesel.
2 dagen geleden heb ik eerst in de auto de standkachel uitgezet en pas na 3 minuten (eerst de auto rustig ingeladen) gestart. Toen had ik ook geen foutmelding. Het lijkt erop dat deze foutmelding gekoppeld is aan het actief gebruik van de standkachel...