Nu is het zo dat wij op dit moment zo' n 25.000 km/jaar rijden en de T5 op gas rijdt. Verbruik is niet mis, zo' n 1:7,5, maar da's niet erg omdat ik voor zo'n 30 euro de tank weer vol heb.

Ik lees dat Volvo voor de de XC90 T8 een verbruik van 1:47 opgeeft. Ik vermoed echter dat dit een verbruik is dat alleen onder utopische omstandigheden haalbaar is en dat de praktijk er heel anders uit gaat zien? Mag ik jullie vragen naar jullie ervaringen?
En nu ook nog een gewetensvraag : ik lees dat met name de T8 veel ongeplande garagebezoeken kent en er regelmatig updates geinstalleerd worden, die ongetwijfeld te maken zullen hebben met de in de praktijk opgedane ervaringen. De "kinderziekten" zeg maar...
Wat is wijsheid - nog even doorrijden met de T5 en daarmee wachten tot de meeste aanloopproblemen verholpen zijn, of toch overgaan naar de T8 ?
Probleem is eigenlijk een luxeprobleem, voor velen wellicht herkenbaar. De T5 doet zonder noemenswaardige problemen zijn werk, is ruim, erg snel en ook nog eens relatief goedkoop. Maar ik heb hem nu al 5 jaar en het begint te "kriebelen" ...
Dank voor jullie antwoord.