ik ben hier nieuw op het forum omdat ik na 10 jaar vw golf te hebben gereden, mijn zinnen heb gezet op een "echte auto" namelijk een volvo.
Maar dan wel een hatchbak met een eigenzinnige tijdloze vormgeving. en waar kom je dan op uit ? inderdaad een c30.
Nou ben ik al een tijdje op zoek naar een c30, en heb er inmiddels 1 zien staan wat geheel aan mijn wensen voldoet (zwart 1.6 motor nette staat en voorzien van alle toeters en bellen

nou is echter mijn vraag, waar moet ik op letten bij de aanschaf van een c30 ? zijn er nog typische dingen die slijtagegevoelig zijn ? zoals distributieriem ?
De auto die ik op het oog heb heeft 140.000 km gereden wat mij geen probleem lijkt voor een volvo. Het onderhoudsboekje is erbij en de auto heeft altijd netjes zijn onderhoudsbeurtjes gehad.
De auto staat bij een volvodealer (feyten in Delden) en de vraagprijs is 8.750. niet echt een koopje als ik de prijzen op het net vergelijk lijkt mij, maar ik weet een volvo is geen goedkope auto.
(dan kan ik beter op zoek gaan naar een japanner

graag hoor ik jullie mening\advies want ik betaal uiteraard niet graag teveel, en heb het liefst zoveel mogelijk auto voor zo weinig mogelijk geld

alvast bedankt