XC60 laten tunen?

De eerste generatie XC60
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Volvotunne :D
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Yep...
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Gisteren met een xc60 2.4d my 2012 d5 gereden die getund was;245pk en 500nm...man man,wat een zalig blok die 5cyl...rust en stilte maar power vanaf 1500 toeren tot ver boven de 4000 toeren!Ik moet toegeven,ik was onder de indruk van de d5,vooral autostrade versnellen van 100 naar 200 een enorme trekkracht komt vrij en hij gaat als tgv er vandoor...Denk dat ik ook eens een bezoekje bij volvotune ga doen!
Reinout#
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28.02.2017 - 21:32
Contacteer:

Nog een stem voor Volvotune. Goed advies - helft van het geld. Van de week mijn ietswat slome D4 Awd (is gewoon de 2.4 5 cyl) laten tunen naar ruim 480NM / 240pk. Ik ben een rustige langeafstands rijder, maar potdikke wat rijdt hij nu fris & fijn!! En nog (ietsjes) zuiniger bij gelijk gebruik ook. Wat wil de mens nog meer!!
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Gt ot man...
Gebruikersavatar
volvo_boy
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01.03.2017 - 23:07
Locatie: maastricht

Ik heb ook een xc60 2.4d 175pk automaat. heb hem eind vorig jaar laten tunen bij Ttune in Echt. 'echt' een aanrader.. hij heeft zelf de software geschreven, dat doen er niet veel (al zeggen ze van wel). Voor de prijs van 350 euro hoef je het ook niet te laten.

Iedere dag geniet ik van het extra vermogen. Als ik rustig rij op de autobaan dan haal ik de 6.4 liter op 100km (volgens boordcomputer), op mijn winterbanden. Ik heb trouwens wel gelijk de dpf, egr en katalysator eruit laten halen.

Zelf gebruik ik wel echt het vermogen, of dat nou zo goed is voor de motor weet ik nog zo net niet maargoed het rijdt heerlijk.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5302
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Een EGR weg laten programmeren tja ok dat kan ik nog wel een beetje begrijpen maar een DPF laten verwijderen dat vind ik, laat ik het diplomatiek formuleren, minder fraai.
never_stop_exploring
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 22.04.2012 - 14:05
Locatie: Antwerpen

Welke risico's loop je eigenlijk als je de motor van je volvo laat turen ?
In België kan je kiezen tussen een D3 of D4 , allebei dezelfde cilinderinhoud , allebei dezelfde geartronic automaat maar er is een behoorlijk prijsverschil.
De D3 heeft 150 PK en de D4 190 PK.
Is 275 euro om de wagen van D3 naar D4 te laten 'omtunen' dan niet gevaarlijk "goedkoop" ?
2017 Volvo V60 D2 geartronic Summum
2017 XC60 D3 geartronic Momentum
2015 Volvo S60 D3 geartronic Momentum
2012 Volvo s40 D2 Momentum
2007 Volvo v50 1.6D Top Line
2005 Volvo v40 1.9d Luxury
2001 Volvo s40 1.9d
1998 Volvo s40 1.6i
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8503
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Met een nieuwe auto zou ik alleen Polestar overwegen, dan vervalt tenminste je garantie niet.

Kost wat meer en is alleen bij NLs dealers te krijgen.

Ik heb voor dinsdag een afspraak om van mijn D3 AWD een D5 AWD te laten maken, ik heb al een tijdje geen garantie meer maar voel me toch geruster met een Polestar tuning.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
volvo_boy
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01.03.2017 - 23:07
Locatie: maastricht

never_stop_exploring schreef: Welke risico's loop je eigenlijk als je de motor van je volvo laat turen ?
In België kan je kiezen tussen een D3 of D4 , allebei dezelfde cilinderinhoud , allebei dezelfde geartronic automaat maar er is een behoorlijk prijsverschil.
De D3 heeft 150 PK en de D4 190 PK.
Is 275 euro om de wagen van D3 naar D4 te laten 'omtunen' dan niet gevaarlijk "goedkoop" ?
zoals je zegt de motor is gelijk. in sommige gevallen zit er een andere turbo op, maar meestal is het gewoon een instelling in de computer van de auto welke het verschil maakt.
Het maakt voor de auto niet uit of je vanaf het begin de 190pk versie koopt, of de 150pk versie neemt en hem laat tunen. Wel is het belangrijk dat je de auto door een goede tuner laat aanpassen. Meestal is het zo dat hoe meer je ervoor betaald hoe meer kennis de tuner heeft. Zoek dus niet de goedkoopste van de goedkoopste, maar zoek een bedrijf dat al langer in het vak zit en goede recensies heeft op internet en een eigen testbank heeft.
Ik zeg niet dat je gelijk 800 euro moet gaan uitgeven, maar rond de 350-500 euro zou ik wel uitrekken.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20778
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

never_stop_exploring schreef: Welke risico's loop je eigenlijk als je de motor van je volvo laat turen ?
In België kan je kiezen tussen een D3 of D4 , allebei dezelfde cilinderinhoud , allebei dezelfde geartronic automaat maar er is een behoorlijk prijsverschil.
De D3 heeft 150 PK en de D4 190 PK.
Is 275 euro om de wagen van D3 naar D4 te laten 'omtunen' dan niet gevaarlijk "goedkoop" ?
Dat behoorlijke prijsverschil heeft te maken met jullie DIV en overige belastingstelsel.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
never_stop_exploring
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 22.04.2012 - 14:05
Locatie: Antwerpen

volvo_boy schreef:
never_stop_exploring schreef: Welke risico's loop je eigenlijk als je de motor van je volvo laat turen ?
In België kan je kiezen tussen een D3 of D4 , allebei dezelfde cilinderinhoud , allebei dezelfde geartronic automaat maar er is een behoorlijk prijsverschil.
De D3 heeft 150 PK en de D4 190 PK.
Is 275 euro om de wagen van D3 naar D4 te laten 'omtunen' dan niet gevaarlijk "goedkoop" ?
zoals je zegt de motor is gelijk. in sommige gevallen zit er een andere turbo op, maar meestal is het gewoon een instelling in de computer van de auto welke het verschil maakt.
Het maakt voor de auto niet uit of je vanaf het begin de 190pk versie koopt, of de 150pk versie neemt en hem laat tunen. Wel is het belangrijk dat je de auto door een goede tuner laat aanpassen. Meestal is het zo dat hoe meer je ervoor betaald hoe meer kennis de tuner heeft. Zoek dus niet de goedkoopste van de goedkoopste, maar zoek een bedrijf dat al langer in het vak zit en goede recensies heeft op internet en een eigen testbank heeft.
Ik zeg niet dat je gelijk 800 euro moet gaan uitgeven, maar rond de 350-500 euro zou ik wel uitrekken.
Op de website van Volvotune staat 275 euro en ik lees niets dan positieve reacties ?
2017 Volvo V60 D2 geartronic Summum
2017 XC60 D3 geartronic Momentum
2015 Volvo S60 D3 geartronic Momentum
2012 Volvo s40 D2 Momentum
2007 Volvo v50 1.6D Top Line
2005 Volvo v40 1.9d Luxury
2001 Volvo s40 1.9d
1998 Volvo s40 1.6i
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13773
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

De D3 heeft 1 turbo waar de D4 er twee heeft, kan je echt met software een turbo toevoegen?
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27399
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Schijnbaar heeft de D3 genoeg potentie dat er 40 pk extra uit gehaald kan worden met die ene turbo
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13773
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik bedoel dat er n structureler verschil is als men steeds aanneemt…
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27399
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Veel mensen kijken puur naar het vermogen en niet naar de manier van hoe dit af wordt gegeven.
Mijn eigen S60 was best goed geholpen en het rijd echt wel fijner, maar tegen een dubbele turbo kan het niet op nee
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

De blokken met de enkele turbo hebben een VNT turbo die zo goed al onverwoestbaar en betrouwbaarder dan de dubbele turbo volgen obbe...
Gebruikersavatar
nanne
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 28.10.2007 - 09:57
Locatie: hilversum

Hoi, ik krijg volgende week ook en xc60 2.0t uit 2010, en wil deze ook laten tunen, nu leest ik lekker veel positieve verhalen van volvo tune, maar allemaal met een diesel, heeft er ook iemand ervaring met benz uitvoering van bijvoorbeeld de 2.0t

270 pk klinkt beter dan 203 !!!!!
volvo 340 1.4 gl
volvo 360 1.8
volvo v40 1.9td
volvo 240 gl
V70 2.5 T 1998 250000km
Volvo S40 2004 2.4 170 pk 93000km
Volvo XC60 2.0T 2010 155000km
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

nanne schreef: Hoi, ik krijg volgende week ook en xc60 2.0t uit 2010, en wil deze ook laten tunen, nu leest ik lekker veel positieve verhalen van volvo tune, maar allemaal met een diesel, heeft er ook iemand ervaring met benz uitvoering van bijvoorbeeld de 2.0t

270 pk klinkt beter dan 203 !!!!!
RICA BSR MTE
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3175
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

nanne schreef: Hoi, ik krijg volgende week ook en xc60 2.0t uit 2010, en wil deze ook laten tunen, nu leest ik lekker veel positieve verhalen van volvo tune, maar allemaal met een diesel, heeft er ook iemand ervaring met benz uitvoering van bijvoorbeeld de 2.0t

270 pk klinkt beter dan 203 !!!!!
De T5 met Powershift was in principe hetzelfde (Ford) blok als de 2.0T, alleen softwarematig opgekrikt tot 245 pk. Ik had de T5 gehad in mijn vorige auto. Ik vond de aandrijving bij droog weer prettig, maar op natte wegen is het al 'een handvol' met alleen voorwielaandrijving. Voor mij was dat reden om over te stappen op AWD in mijn nieuwe exemplaar.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”