
XC60 laten tunen?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40
Gisteren met een xc60 2.4d my 2012 d5 gereden die getund was;245pk en 500nm...man man,wat een zalig blok die 5cyl...rust en stilte maar power vanaf 1500 toeren tot ver boven de 4000 toeren!Ik moet toegeven,ik was onder de indruk van de d5,vooral autostrade versnellen van 100 naar 200 een enorme trekkracht komt vrij en hij gaat als tgv er vandoor...Denk dat ik ook eens een bezoekje bij volvotune ga doen!
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 28.02.2017 - 21:32
- Contacteer:
Nog een stem voor Volvotune. Goed advies - helft van het geld. Van de week mijn ietswat slome D4 Awd (is gewoon de 2.4 5 cyl) laten tunen naar ruim 480NM / 240pk. Ik ben een rustige langeafstands rijder, maar potdikke wat rijdt hij nu fris & fijn!! En nog (ietsjes) zuiniger bij gelijk gebruik ook. Wat wil de mens nog meer!!
- volvo_boy
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 01.03.2017 - 23:07
- Locatie: maastricht
Ik heb ook een xc60 2.4d 175pk automaat. heb hem eind vorig jaar laten tunen bij Ttune in Echt. 'echt' een aanrader.. hij heeft zelf de software geschreven, dat doen er niet veel (al zeggen ze van wel). Voor de prijs van 350 euro hoef je het ook niet te laten.
Iedere dag geniet ik van het extra vermogen. Als ik rustig rij op de autobaan dan haal ik de 6.4 liter op 100km (volgens boordcomputer), op mijn winterbanden. Ik heb trouwens wel gelijk de dpf, egr en katalysator eruit laten halen.
Zelf gebruik ik wel echt het vermogen, of dat nou zo goed is voor de motor weet ik nog zo net niet maargoed het rijdt heerlijk.
Iedere dag geniet ik van het extra vermogen. Als ik rustig rij op de autobaan dan haal ik de 6.4 liter op 100km (volgens boordcomputer), op mijn winterbanden. Ik heb trouwens wel gelijk de dpf, egr en katalysator eruit laten halen.
Zelf gebruik ik wel echt het vermogen, of dat nou zo goed is voor de motor weet ik nog zo net niet maargoed het rijdt heerlijk.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 22.04.2012 - 14:05
- Locatie: Antwerpen
Welke risico's loop je eigenlijk als je de motor van je volvo laat turen ?
In België kan je kiezen tussen een D3 of D4 , allebei dezelfde cilinderinhoud , allebei dezelfde geartronic automaat maar er is een behoorlijk prijsverschil.
De D3 heeft 150 PK en de D4 190 PK.
Is 275 euro om de wagen van D3 naar D4 te laten 'omtunen' dan niet gevaarlijk "goedkoop" ?
In België kan je kiezen tussen een D3 of D4 , allebei dezelfde cilinderinhoud , allebei dezelfde geartronic automaat maar er is een behoorlijk prijsverschil.
De D3 heeft 150 PK en de D4 190 PK.
Is 275 euro om de wagen van D3 naar D4 te laten 'omtunen' dan niet gevaarlijk "goedkoop" ?
2017 Volvo V60 D2 geartronic Summum
2017 XC60 D3 geartronic Momentum
2015 Volvo S60 D3 geartronic Momentum
2012 Volvo s40 D2 Momentum
2007 Volvo v50 1.6D Top Line
2005 Volvo v40 1.9d Luxury
2001 Volvo s40 1.9d
1998 Volvo s40 1.6i
2017 XC60 D3 geartronic Momentum
2015 Volvo S60 D3 geartronic Momentum
2012 Volvo s40 D2 Momentum
2007 Volvo v50 1.6D Top Line
2005 Volvo v40 1.9d Luxury
2001 Volvo s40 1.9d
1998 Volvo s40 1.6i
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8503
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Met een nieuwe auto zou ik alleen Polestar overwegen, dan vervalt tenminste je garantie niet.
Kost wat meer en is alleen bij NLs dealers te krijgen.
Ik heb voor dinsdag een afspraak om van mijn D3 AWD een D5 AWD te laten maken, ik heb al een tijdje geen garantie meer maar voel me toch geruster met een Polestar tuning.
Kost wat meer en is alleen bij NLs dealers te krijgen.
Ik heb voor dinsdag een afspraak om van mijn D3 AWD een D5 AWD te laten maken, ik heb al een tijdje geen garantie meer maar voel me toch geruster met een Polestar tuning.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- volvo_boy
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 01.03.2017 - 23:07
- Locatie: maastricht
zoals je zegt de motor is gelijk. in sommige gevallen zit er een andere turbo op, maar meestal is het gewoon een instelling in de computer van de auto welke het verschil maakt.never_stop_exploring schreef: Welke risico's loop je eigenlijk als je de motor van je volvo laat turen ?
In België kan je kiezen tussen een D3 of D4 , allebei dezelfde cilinderinhoud , allebei dezelfde geartronic automaat maar er is een behoorlijk prijsverschil.
De D3 heeft 150 PK en de D4 190 PK.
Is 275 euro om de wagen van D3 naar D4 te laten 'omtunen' dan niet gevaarlijk "goedkoop" ?
Het maakt voor de auto niet uit of je vanaf het begin de 190pk versie koopt, of de 150pk versie neemt en hem laat tunen. Wel is het belangrijk dat je de auto door een goede tuner laat aanpassen. Meestal is het zo dat hoe meer je ervoor betaald hoe meer kennis de tuner heeft. Zoek dus niet de goedkoopste van de goedkoopste, maar zoek een bedrijf dat al langer in het vak zit en goede recensies heeft op internet en een eigen testbank heeft.
Ik zeg niet dat je gelijk 800 euro moet gaan uitgeven, maar rond de 350-500 euro zou ik wel uitrekken.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20778
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat behoorlijke prijsverschil heeft te maken met jullie DIV en overige belastingstelsel.never_stop_exploring schreef: Welke risico's loop je eigenlijk als je de motor van je volvo laat turen ?
In België kan je kiezen tussen een D3 of D4 , allebei dezelfde cilinderinhoud , allebei dezelfde geartronic automaat maar er is een behoorlijk prijsverschil.
De D3 heeft 150 PK en de D4 190 PK.
Is 275 euro om de wagen van D3 naar D4 te laten 'omtunen' dan niet gevaarlijk "goedkoop" ?
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 22.04.2012 - 14:05
- Locatie: Antwerpen
Op de website van Volvotune staat 275 euro en ik lees niets dan positieve reacties ?volvo_boy schreef:zoals je zegt de motor is gelijk. in sommige gevallen zit er een andere turbo op, maar meestal is het gewoon een instelling in de computer van de auto welke het verschil maakt.never_stop_exploring schreef: Welke risico's loop je eigenlijk als je de motor van je volvo laat turen ?
In België kan je kiezen tussen een D3 of D4 , allebei dezelfde cilinderinhoud , allebei dezelfde geartronic automaat maar er is een behoorlijk prijsverschil.
De D3 heeft 150 PK en de D4 190 PK.
Is 275 euro om de wagen van D3 naar D4 te laten 'omtunen' dan niet gevaarlijk "goedkoop" ?
Het maakt voor de auto niet uit of je vanaf het begin de 190pk versie koopt, of de 150pk versie neemt en hem laat tunen. Wel is het belangrijk dat je de auto door een goede tuner laat aanpassen. Meestal is het zo dat hoe meer je ervoor betaald hoe meer kennis de tuner heeft. Zoek dus niet de goedkoopste van de goedkoopste, maar zoek een bedrijf dat al langer in het vak zit en goede recensies heeft op internet en een eigen testbank heeft.
Ik zeg niet dat je gelijk 800 euro moet gaan uitgeven, maar rond de 350-500 euro zou ik wel uitrekken.
2017 Volvo V60 D2 geartronic Summum
2017 XC60 D3 geartronic Momentum
2015 Volvo S60 D3 geartronic Momentum
2012 Volvo s40 D2 Momentum
2007 Volvo v50 1.6D Top Line
2005 Volvo v40 1.9d Luxury
2001 Volvo s40 1.9d
1998 Volvo s40 1.6i
2017 XC60 D3 geartronic Momentum
2015 Volvo S60 D3 geartronic Momentum
2012 Volvo s40 D2 Momentum
2007 Volvo v50 1.6D Top Line
2005 Volvo v40 1.9d Luxury
2001 Volvo s40 1.9d
1998 Volvo s40 1.6i
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27399
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Schijnbaar heeft de D3 genoeg potentie dat er 40 pk extra uit gehaald kan worden met die ene turbo
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27399
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Veel mensen kijken puur naar het vermogen en niet naar de manier van hoe dit af wordt gegeven.
Mijn eigen S60 was best goed geholpen en het rijd echt wel fijner, maar tegen een dubbele turbo kan het niet op nee
Mijn eigen S60 was best goed geholpen en het rijd echt wel fijner, maar tegen een dubbele turbo kan het niet op nee
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- nanne
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 28.10.2007 - 09:57
- Locatie: hilversum
Hoi, ik krijg volgende week ook en xc60 2.0t uit 2010, en wil deze ook laten tunen, nu leest ik lekker veel positieve verhalen van volvo tune, maar allemaal met een diesel, heeft er ook iemand ervaring met benz uitvoering van bijvoorbeeld de 2.0t
270 pk klinkt beter dan 203 !!!!!
270 pk klinkt beter dan 203 !!!!!
volvo 340 1.4 gl
volvo 360 1.8
volvo v40 1.9td
volvo 240 gl
V70 2.5 T 1998 250000km
Volvo S40 2004 2.4 170 pk 93000km
Volvo XC60 2.0T 2010 155000km
volvo 360 1.8
volvo v40 1.9td
volvo 240 gl
V70 2.5 T 1998 250000km
Volvo S40 2004 2.4 170 pk 93000km
Volvo XC60 2.0T 2010 155000km
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
RICA BSR MTEnanne schreef: Hoi, ik krijg volgende week ook en xc60 2.0t uit 2010, en wil deze ook laten tunen, nu leest ik lekker veel positieve verhalen van volvo tune, maar allemaal met een diesel, heeft er ook iemand ervaring met benz uitvoering van bijvoorbeeld de 2.0t
270 pk klinkt beter dan 203 !!!!!
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3175
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
De T5 met Powershift was in principe hetzelfde (Ford) blok als de 2.0T, alleen softwarematig opgekrikt tot 245 pk. Ik had de T5 gehad in mijn vorige auto. Ik vond de aandrijving bij droog weer prettig, maar op natte wegen is het al 'een handvol' met alleen voorwielaandrijving. Voor mij was dat reden om over te stappen op AWD in mijn nieuwe exemplaar.nanne schreef: Hoi, ik krijg volgende week ook en xc60 2.0t uit 2010, en wil deze ook laten tunen, nu leest ik lekker veel positieve verhalen van volvo tune, maar allemaal met een diesel, heeft er ook iemand ervaring met benz uitvoering van bijvoorbeeld de 2.0t
270 pk klinkt beter dan 203 !!!!!
XC60 T6 Ultimate Dark my24