Er worden aan de voor- en achterkant van de auto compleet ander merk (en dus ook type profilering) banden gemonteerd. Daarnaast worden er buitensporig hoge bandenspanningen aangehouden en als klap op de vuurpijl wordt er 1 (wie vervangt er nou in hemels naam maar 1 band aan een as?) band vervangen en ook weer een Bridgestone, wat natuurlijk gewoon een budgetband is. Is wellicht ook weer een ander type dan die oude Bridgestones op de vooras, plus dat het een nieuwe band is, dus meteen ook groter dan alle andere banden. En dan de Pilot Sport als kwalitatief slechte band wegzetten?

Ik weet ook wel dat als je met een leasebak zit opgescheept, je niet altijd de vrijheid hebt in bandenkeuze en bandenboeren, maar om dit hele probleem nou op Volvo af te schuiven is natuurlijk wel erg kort door de bocht. Wellicht had je hier vooraf beter moeten informeren alvorens het contract te tekenen. Bovendien, alle bandenmaten boven de 17" maken de auto gevoelig voor trekken naar links of rechts, bandenafrolgeluiden en trillingen. En zal dus een kwalitatief goede band moeten worden uitgekozen, welke ook geregeld van voor naar achter moet worden gewisseld. Zo niet, zie dan bovenstaand relaas.