Even voorstellen

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Proqzor
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10.03.2017 - 09:08

Sinds vorige week zaterdag ben ik ook trotse bezitter geworden van een Volvo C30!

Het betreft een D2 Advantage uit 2010. Gekocht met 108.000 km.

Hier de foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De C30 is voorzien van het styling pakket. Gecombineerd met leuke 17 inch witte velgen. Ben er erg blij mee!

Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt met een auto schoonmaak bedrijf om de binnenkant goed te reinigen. Er is in gerookt. Op zich niet extreem dus ik heb goede hoop dat dit er uit te halen is. Middels stoom en een ozonbehandeling. Ook gelijk even nieuwe automatten besteld en interieurfilter.

Verder bleken de remmen voor krom te zijn. Dus deze worden morgen vervangen. Verder ziet en rijdt hij super strak.

Wel valt het verbruik mij tot nu toe een beetje tegen. Laatste tank zat op 1:14. Dat is wel andere koek. Ik heb 8 jaar terug een 1.9 TDI Ibiza gehad met 170 pk. Deze reed met gemak 1:20 met de airco aan. Ik heb wel redelijk wat binnen de bebouwde kom gereden maar als ik nu op de snelweg rijdt met ca. 135 km/h dan kom ik ook niet onder de 5 liter per 100km. Dus nu maar eens rijden zonder airco aan. Kijken of dat wat oplevert.

Wat ik zelf nog als scenario's kan bedenken is:
- Te laag vermogen
- Hankypankybanden (Viking Protech voor en Tyfoon Successor achter, beide E label)
- EGR klep?

Voor het eerste en het laatste zit ik te denken om de auto te laten chiptunen. Dit is bij mijn Ibiza ook erg goed bevallen. Die heb ik van 200.000 naar 300.000 gereden zonder problemen. Zijn er mensen met dezelfde ervaringen met de C30? Ik wil dan ook gelijk de EGR klep weg laten schrijven. Scheel in de toekomst veel ellende lijkt me.

Wat er verder nog op de planning staat is om misschien andere sierpanelen te monteren. Ik heb de standaard grijze plastic panelen. Ik zag bij een sloper een goed uitziend sierpaneel staan. Van de R-design uitvoering. Echter weet ik niet of alleen het vervangen van de middenconsole er mooi uit ziet t.o.v. de rest.

Nouja tot dusver even mijn voorstelronde :P
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29202
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Welkom, leuke auto een C30. Veel plezier ermee gewenst.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Welkom, mooie C30.
1:14 is wel veel. Ook een C30 D2 moet 1:20 kunnen halen.
Volvo is waarschijnlijk wel zwaarder, dus in stadsverkeer betaal je dat.
Rij eens een lange rit op de snelweg met max 120. Dan moet je op zo'n 1:20 uitkomen.
Als het dan nog 1:14 is, dan is er iets niet in orde.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
HVN83
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 23.07.2014 - 21:46
Locatie: Twente

Geen ervaring met tunen, maar ik zou http://www.volvotune.nl aanraden. Niet oor goedkoop=duurkoop bij de lokale software knutselaar om de hoek, maar naar de kenner.
'93 245 GLT
'09 C30 1.6D Sport
Gebruikersavatar
JaccoV70
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 23.04.2006 - 21:51
Locatie: Hellevoetsluis, Zuid-Holland
Contacteer:

Post verplaatst.
Laatst gewijzigd door JaccoV70 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo C30 1.8F R-Design Momentum (193000 KM).
Ex Volvo V70 T5.
Ex Volvo S70 20V.
Ex Volvo V40 1.8.
Ex Volvo 850 10V.
Plaats reactie

Terug naar “C30”