Het betreft een D2 Advantage uit 2010. Gekocht met 108.000 km.
Hier de foto's:

De C30 is voorzien van het styling pakket. Gecombineerd met leuke 17 inch witte velgen. Ben er erg blij mee!
Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt met een auto schoonmaak bedrijf om de binnenkant goed te reinigen. Er is in gerookt. Op zich niet extreem dus ik heb goede hoop dat dit er uit te halen is. Middels stoom en een ozonbehandeling. Ook gelijk even nieuwe automatten besteld en interieurfilter.
Verder bleken de remmen voor krom te zijn. Dus deze worden morgen vervangen. Verder ziet en rijdt hij super strak.
Wel valt het verbruik mij tot nu toe een beetje tegen. Laatste tank zat op 1:14. Dat is wel andere koek. Ik heb 8 jaar terug een 1.9 TDI Ibiza gehad met 170 pk. Deze reed met gemak 1:20 met de airco aan. Ik heb wel redelijk wat binnen de bebouwde kom gereden maar als ik nu op de snelweg rijdt met ca. 135 km/h dan kom ik ook niet onder de 5 liter per 100km. Dus nu maar eens rijden zonder airco aan. Kijken of dat wat oplevert.
Wat ik zelf nog als scenario's kan bedenken is:
- Te laag vermogen
- Hankypankybanden (Viking Protech voor en Tyfoon Successor achter, beide E label)
- EGR klep?
Voor het eerste en het laatste zit ik te denken om de auto te laten chiptunen. Dit is bij mijn Ibiza ook erg goed bevallen. Die heb ik van 200.000 naar 300.000 gereden zonder problemen. Zijn er mensen met dezelfde ervaringen met de C30? Ik wil dan ook gelijk de EGR klep weg laten schrijven. Scheel in de toekomst veel ellende lijkt me.
Wat er verder nog op de planning staat is om misschien andere sierpanelen te monteren. Ik heb de standaard grijze plastic panelen. Ik zag bij een sloper een goed uitziend sierpaneel staan. Van de R-design uitvoering. Echter weet ik niet of alleen het vervangen van de middenconsole er mooi uit ziet t.o.v. de rest.
Nouja tot dusver even mijn voorstelronde