Mijn eerste 2 tankbeurten zitten erop, de eerste keer 1:14, de tweede keer maar net 1:13.
Beide beurten toch vooral snelweg waarbij ik me aan de snelheid houd.
Vind dit toch een beetje tegenvallen, of ligt het aan mij? De auto heeft een RICA stage 1 chip (DPF is leeg). Overweeg bij Volvotune andere software te halen, maar dit moet dan uit uit kunnen. Het is overigens wel een automaat.
Verbruik V70 D3/D4
-
- 4th Gear member
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Dat verbruik haal ik met mijn V70 T4 (benzine) 2016 ook (ruim 1:13 op snelweg).
- Forrest
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 13.12.2015 - 14:40
- Locatie: Zuidwest Drenthe
Zie mijn onderschrift. Ik heb een D3 5 cilinder. Gezien mijn verbruik rijdt ik heel zuinig. Kijk ook maar eens op spritmonitor.de
Laatst gewijzigd door Forrest op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10510
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Rij je met een fluwelen dikke teen? Of druk je hem regelmatig onderin? Ik kan zo 1 op 10/11 rijden met een D4 handgeschakeld maar evengoed ook 1 op 17/18. gemiddeld zit ik zo 1 op 15/16 bij netjes rijden.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Maar de vraag is welke motor Havanna heft, is het de oude D3/D4 5 cilinder, of de nieuwe 4 pitter? Dat scheelt nogal wat kwa verbruik.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Ik doe 1:15 á 16 (6,4l/100km) met mijn C70 D3 GT, welke nog iets zwaarder is dan de V70 (1655kg)
Lijkt me dat dit dan met de V70 ook haalbaar moet zijn. (Helemaal als het een VEA blok is)
Maar zoals Han ook al opmerkt: het is natuurlijk erg afhankelijk van de rijstijl.
Lijkt me dat dit dan met de V70 ook haalbaar moet zijn. (Helemaal als het een VEA blok is)
Maar zoals Han ook al opmerkt: het is natuurlijk erg afhankelijk van de rijstijl.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 24.01.2016 - 09:16
Het is de 5-pitter. Mijn rijstijl is vlot maar beheerst. Veel lange stukken, heel veel op de cruise control.
Jullie bevestigen wat ik zelf al had vastgesteld: dit verbruik is absoluut niet normaal.
Ik heb nu Rica eens gemaild, ik ga proberen mijn geld terug te krijgen. Voor bijna 700 euro (!!!!!) mag je meer verwachten. Waarschijnlijk volgende week naar Volvotune voor andere software.
Jullie bevestigen wat ik zelf al had vastgesteld: dit verbruik is absoluut niet normaal.
Ik heb nu Rica eens gemaild, ik ga proberen mijn geld terug te krijgen. Voor bijna 700 euro (!!!!!) mag je meer verwachten. Waarschijnlijk volgende week naar Volvotune voor andere software.
Laatst gewijzigd door havana op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 20.03.2012 - 20:53
- Locatie: Nijmegen
Ik rij ook een D4 / 5 cilinder maar dan in een S60 , daar rij ik met veel lange afstanden 1:18 mee,
indien ik wat meer korte ritten maak zakt dat naar 1:15 maar daaronder nooit.
Met enige regelmaat op en neer naar Frankfurt (op zondagavond laat heen...) en zelfs dan nog
boven de 180 km/h loopt het verbruik wel heel hard op ....
indien ik wat meer korte ritten maak zakt dat naar 1:15 maar daaronder nooit.
Met enige regelmaat op en neer naar Frankfurt (op zondagavond laat heen...) en zelfs dan nog

boven de 180 km/h loopt het verbruik wel heel hard op ....
XC60 T8 AWD Inscriprion + winterline + panorama - denim blue MY2020
Volvo 240 GL knalrood 1989
XC40 T4 AWD momentum - Bus.Pack pro + winterline + panorama - osmium grey/ wit dak MY2019
Saab 99 GL 5-speed rood 2 drs.
V70 Dynamic line D3 5 cyl. + winterline - crystal white pearl MY2016 - Volvotune 185pk
S60 R-design D4 - Bus.Pack Pro + winter & security line + Driver support line Black sapphire MY2013
Volvo 240 GL knalrood 1989
XC40 T4 AWD momentum - Bus.Pack pro + winterline + panorama - osmium grey/ wit dak MY2019
Saab 99 GL 5-speed rood 2 drs.
V70 Dynamic line D3 5 cyl. + winterline - crystal white pearl MY2016 - Volvotune 185pk
S60 R-design D4 - Bus.Pack Pro + winter & security line + Driver support line Black sapphire MY2013
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Misschien is er technisch wel iets mis met de auto/motor waar tuning niet de oorzaak van is...havana schreef: Het is de 5-pitter. Mijn rijstijl is vlot maar beheerst. Veel lange stukken, heel veel op de cruise control.
Jullie bevestigen wat ik zelf al had vastgesteld: dit verbruik is absoluut niet normaal.
Ik heb nu Rica eens gemaild, ik ga proberen mijn geld terug te krijgen. Voor bijna 700 euro (!!!!!) mag je meer verwachten. Waarschijnlijk volgende week naar Volvotune voor andere software.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De 2 liter 5 cilinder 163 pk is standaard al heel wat dorstiger dan de 2.4 twin tubro D5 215 pk. Denk dat tunen daar niet zo heel veel aan zal veranderen in positieve zin.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Kan natuurlijk zijn dat de auto precies aan het regenereren is geweest tijdens de tweede tank. Toen ik een proefrit in mijn huidige V60 ging maken was het verbruik ook erghoog. Waarschijnlijk door alle korte ritjes bij de dealer. Deed zomaar 1:12 tijdens een binnendoor ritje met 80 op de klok. Nu doet hij bij dezelfde snelheid 1:22.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5253
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ik heb ook zo'n V70 LE met D3 later D4 163pk 2.0 5 cilinder gehad was wel een H6 deed ook ca 1:13-1:14 die motor is in real life gewoon echt een stuk dorstiger dan de 2.4 5 cilinders is mijn ervaring. Met tuning kunnen ze niet zoveel met die motor de turbo is te klein en het blijft een heel smalle powerband met een zeer beperkt vermogen. Tuning door een andere tuner zal je echt niet helpen
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10510
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Stimmt er danst altijd 1 cylindertje meer mee tov een 4 cylinder...... Enniehow de 163PK D5 uit mijn V70N Geartronic deed in en rondom de kerk zo 1 op 10. Lange baan 1 op 14, bij netjes rijden 130/140. Met de caravan erachter 1op 7/8.BendW schreef: Als je met een 5 cyl wil rijden moet je geen zuinigheids wonder verwachten...
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5253
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Het punt hier is dat de 2.0 5 cilinder in de praktijk, in ieder geval naar mijn ervaring, een wat hoger verbruik kent dan de 2.4 5 cil. varianten en TS een causaal verband ziet met een tuning die minder optimaal zou zijn en dat heeft er niets mee te maken. Aan de andere kant heeft TS naar ik nu lees de DPF doorgestoken heeft wat het verbruik iets zou moeten verlagen maar wat naar mijn mening bijzonder asociaal is en tot onmiddelijke inname van het kentekenbewijs door de RDW bij controle of APK zou moeten leiden.BendW schreef: Als je met een 5 cyl wil rijden moet je geen zuinigheids wonder verwachten...