Sensus en on call updates

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Autozoeker
5th Gear member

https://www.media.volvocars.com/nl/nl-n ... volvo-xc60

De nieuwe sensus interface komt dus ook naar de xc90. Als ik het verder lees, krijgt je het al bij de eerst volgende onderhoudsbeurt.
In bestaande auto’s van de 90-serie wordt de update uitgevoerd bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt.
Dus wie heeft hem al ? :)
gbooster
1st Gear member

Onderhoud duurt nog wel even... Restyle van Volvo on Call App? Zou dan eindelijk voor de T8 de status getoond worden van de accu, zoals in de V60 heel normaal is?
Snap nog steeds niet dat de XC90 T8 dit niet heeft en de V60 D6/TE wel...
Autozoeker
5th Gear member

van swedespeed:

De handleiding kan je hier downloaden van de nieuwe sensus
https://www.media.volvocars.com/global/ ... oad/205104

verder
Twin Engine support
Volvo’s growing range of Twin Engine plug-in hybrid
cars is supported by a charging function in Volvo On
Call that allows you to monitor the status of the highvoltage
battery and even allows you to pre-program
charge times.
It will also remind you if you forget to
plug-in your Twin Engine to the charging station.
Lijkt er dus wel op.

Verder is sensus nav UI flink onderhanden genomen.
Kwint T8
2nd Gear member

Volgende week binnen voor bandenwissel en update dus dan zal ik em wel hebben zeker ;)
Driving a Volvo xc90 MY17 T8 R-design onyx black
RJ_XC90
1st Gear member

Net de handleiding eens door gebladderd, ziet er wel netjes uit.
In ieder geval slim van Volvo om de software van de wagens up-to-date te houden.
Zo zorg je er voor dat je de concurrentie enigszins kan bij blijven wanneer deze nieuwe (software) features uitbrengt.
Benieuwd hoe het in de praktijk gaat werken...
2017 Volvo XC90 T8 Twin Engine 4WD - Magic Blue Mettalic
NielsPHEV
7th Gear member

Iets bekend of het app gedeelte (spotify enzo) ook wat vlotter gaat werken ? Heb ook problemen met de www verbinding naar de telefoon, loopt na half uur vast en moet de auto opnieuw opstarten voordat het weer werkt. Aparte sim is geen optie meer met de ongelimiteerde data abonnementen
thavipah
3rd Gear member

Ik ben heel blij met deze update, ziet er allemaal erg mooi uit in de pdf die op de site van Volvo staat. We kunnen nu eindelijk resterende afstand en aankomsttijd tegelijkertijd zien! Het bestuurdersscherm lijkt nu ook een betere benzinemeter te hebben. Dit is echt een positieve ontwikkeling!
leggodt
1st Gear member

Zou je de veranderingen van de on call app nu al moeten zien op je iPad of moet de auto eerst langs de dealer gaan? Ik zie bijvoorbeeld in de app nu ook de optie voor remote start (geen idee wat dit anders doet dan de parking climate functie maar enfin) maar voor de rest zie ik geen verschil.

Net begin maart onderhoudsbeurt gehad en geen update gehad. Zal wel net gemist hebben. Gelukkig (!) waren de remblokken versleten dus moet ik weer terug volgende week. Kan ik meteen mooi de update meekrijgen.
Autozoeker
5th Gear member

ik moet dinsdag even bij de garage zijn voor de zomer banden en rammel bij de rechter achterstoel. Frame oid wordt vervangen. Ik zal wel vragen of de software er al is en proefkonijn zijn.

@leggodt T8 ? lijk me niet want je gebruikt op de T8 niet zo ernstig de remblokken.

@NielsPHEV Jij heb toch gewoon extra sim kaart in de auto ? Ik heb dat sinds een paar weken, maar data verbinding nog nooit vast gelopen ofzo. Wat wel jammer is, is dat het niet om een 4G modem lijkt te gaan wat in de auto zit. Is dat upgradebaar? Wat betreft de apps, ik heb alles weggegooid wat ik niet gebruik, en het systeem start dan stukken rapper op.
Laatst gewijzigd door Autozoeker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
leggodt
1st Gear member

En toch echt zijn ze versleten. Ik vroeg ook de dealer of hij dat normaal vond maar ik kreeg natuurlijk op zo een vraag een even onzinnig antwoord.
Autozoeker
5th Gear member

Na hoeveel km waren ze versleten? op mijn v60 pih waren de blokjes nog prima na 110k km namelijk. Met de hybride "rem" je vaak voor de regeneratie. Zou vergelijkbaar moeten zijn met de v60 pih
NielsPHEV
7th Gear member

Autozoeker schreef: ik moet dinsdag even bij de garage zijn voor de zomer banden en rammel bij de rechter achterstoel. Frame oid wordt vervangen. Ik zal wel vragen of de software er al is en proefkonijn zijn.

@leggodt T8 ? lijk me niet want je gebruikt op de T8 niet zo ernstig de remblokken.

@NielsPHEV Jij heb toch gewoon extra sim kaart in de auto ? Ik heb dat sinds een paar weken, maar data verbinding nog nooit vast gelopen ofzo. Wat wel jammer is, is dat het niet om een 4G modem lijkt te gaan wat in de auto zit. Is dat upgradebaar? Wat betreft de apps, ik heb alles weggegooid wat ik niet gebruik, en het systeem start dan stukken rapper op.
Ik had zo'n extra sim, apps waren overigens net zo trrraaaaagggg. Tegenwoordig een abonnement met ongelimiteerde data in EU en die accepteren geen duo sim, in iedergeval niet een duo sim die beide tegelijk actief zijn wat zou betekenen dat je als je auto online is je telefonisch niet bereikbaar bent, da's wel rustig maar niet handig. Op zich te begrijpen vanuit het standpunt van de provider. Ik zet mijn telefoon hotspot aan en de auto maakt netjes verbinding, telkens na zo'n 30 minuten doet de vebrining het niet meer en moet je de auto herstarten. Nu moet je vaak tanken met een T8 maar ook weer niet zo vaak gelukkig. Tip van wegsmijten wat je niet gebruikt ga ik proberen !
Autozoeker
5th Gear member

NielsPHEV schreef:
Autozoeker schreef: ik moet dinsdag even bij de garage zijn voor de zomer banden en rammel bij de rechter achterstoel. Frame oid wordt vervangen. Ik zal wel vragen of de software er al is en proefkonijn zijn.

Ik had zo'n extra sim, apps waren overigens net zo trrraaaaagggg. Tegenwoordig een abonnement met ongelimiteerde data in EU en die accepteren geen duo sim, in iedergeval niet een duo sim die beide tegelijk actief zijn wat zou betekenen dat je als je auto online is je telefonisch niet bereikbaar bent, da's wel rustig maar niet handig. Op zich te begrijpen vanuit het standpunt van de provider. Ik zet mijn telefoon hotspot aan en de auto maakt netjes verbinding, telkens na zo'n 30 minuten doet de vebrining het niet meer en moet je de auto herstarten. Nu moet je vaak tanken met een T8 maar ook weer niet zo vaak gelukkig. Tip van wegsmijten wat je niet gebruikt ga ik proberen !
Ik had voordat ik 2 sims had ook via tether via telefoon wifihotspot en BT. Bluetooth is wel handig omdat je dan niet manual de wifi hotspot op je telefoon aan hoeft te zetten. Alleen zit er een vervelende "feature" in android, die na een dag je internet sharing via BT uitzet. Moet je soort Tasker iets voor aanmaken zodat die aanblijft. Maar met beide methoden had ik geen hangs na 30 mins.

Ik heb nu multisim via vodafone, dat is gratis bij bepaalde abbos. Ik heb nu 12GB (ook in EU) voor 25/mnd, met je 2e sim kan je dan alleen data usen, maar je telefoon kan je simultaan gewoon gebruiken. Handig voor je auto/ipad etc.

Ik lees verder dat vanaf week 46 2016, de xc90's met 4G modems worden uitgerust, eens vragen of dat ook achteraf is te installeren.
Laatst gewijzigd door Autozoeker op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
NielsPHEV
7th Gear member

Wij zijn van Vodafone een jaar geleden naar T-mobile gegaan en hebben nu in EU echt ongelimiteerde data, dat je internet ook via BT kan sharen wist ik niet zal dat eens gaan proberen
Autozoeker
5th Gear member

hier aanvinken
NielsPHEV
7th Gear member

dank !
beukenoot
2nd Gear member

NielsPHEV schreef: Wij zijn van Vodafone een jaar geleden naar T-mobile gegaan en hebben nu in EU echt ongelimiteerde data, dat je internet ook via BT kan sharen wist ik niet zal dat eens gaan proberen
Dat abonnement wilde ik ook maar daarbij kun je dus geen 2de (data)sim krijgen. Dus bijvoorbeeld geen native Spotify draaien.
Autozoeker
5th Gear member

beukenoot schreef:
NielsPHEV schreef: Wij zijn van Vodafone een jaar geleden naar T-mobile gegaan en hebben nu in EU echt ongelimiteerde data, dat je internet ook via BT kan sharen wist ik niet zal dat eens gaan proberen
Dat abonnement wilde ik ook maar daarbij kun je dus geen 2de (data)sim krijgen. Dus bijvoorbeeld geen native Spotify draaien.
Ik twijfelde ook maar uit eindelijk gewoon vodafone gehouden. ik gebruik bij lange na geen 12GB/mnd, dus is het zo goed als unlimited voor mij tegen een lagere prijs. Vodafone heeft nu een actie met 50% korting waardoor het wel aantrekkelijk is. Met red super of black is de multisim ook gratis.
NielsPHEV
7th Gear member

die native spotify gaat wel maar dan moet je de auto via de telefoon verbinding laten maken of begrijp ik je niet goed ?
beukenoot
2nd Gear member

NielsPHEV schreef: die native spotify gaat wel maar dan moet je de auto via de telefoon verbinding laten maken of begrijp ik je niet goed ?
Klopt maar dat lijkt me wat omslachtig. Gebruik je dan tethering en gaat dat altijd geheel automatisch goed of moet je telkens een handeling verrichten?
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”