Remvloeistof verversen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
JeroenF
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 03.03.2011 - 10:43

Beste mensen,

Ik wil van mijn V70 D5 uit 2007 de remvloeistof gaan verversen. Ik heb hiervoor een Eezibleed aangeschaft. Weet iemand hoeveel vloeistof er bij elk wiel ongeveer doorgespoeld moet worden? Kan ik hiervoor elke DOT4 vloeistof gebruiken?

En een tweede vraag: De volgorde is als ik het goed begrepen heb, eerst linksvoor dan rechtsvoor en dan achter, maar als het gedeelte van de koppeling ook ververst wordt, doe ik dit dan eerst? of na de voorremmen, of helemaal als laatste?

Dank!
V70 II D5 Sport Edition, MY '07
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

In een remklauw gaat ongeveer 10-20cc, leidingen is bijna niets. Verder nog de ABS controller.
Altijd rechts achter beginnen, dan links achter, rechts voor, links voor.
Als je een loter haalt heb je ruim voldoende.
Koppeling staat min of meer los van het remsysteem, al tapt het wel uit het zelfde vaatje. Die kun je later doen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
JeroenF
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 03.03.2011 - 10:43

Ed, Ik had de volgorde uit de Haynes manual. Ben je hier zeker van? Links-rechts twijfelde ik al over omdat ik denk dat Haynes uit gaat van een auto met rechtse besturing. Waarom is de volgorde eigenlijk belangrijk?
V70 II D5 Sport Edition, MY '07
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 26903
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

De volgorde van Ed heb ik vaker gehoord.
Heeft geloof ik te maken met de lengte van de leidingen. Als je voor begint trap je weer troep van achteren door je net schone leidingen heen.

Betreft de olie, een dot4 moet je hebben maar neem er wel een van een beetje kwaliteit.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1512
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Altijd bij het verste punt vanaf de hoofdremcylinder beginnen. En doorspoelen: je kijkt naar de kleur van de vloeistof, niet naar de hoeveelheid. Die liter is ruim voldoende, met de helft lukt het ook als je handig bent. Dus begin maar met die liter.

Die Eezibleed is trouwens niet altijd Eezi....
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

ik heb deze - op de compressor aansluiten, remvloeistof in bus, op het reservoir en ontluchten maar.

http://www.gunson.co.uk/product/77021

laatste Volvo (960) verkocht
JeroenF
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 03.03.2011 - 10:43

Waarom niet zo 'Eezi' MN?
V70 II D5 Sport Edition, MY '07
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
havana
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 24.01.2016 - 09:16

Remmen ontluchten en vloeistof verversen heb ik altijd gedaan met een spaflesje, injectiespuit (apotheek), stukje slang (Hornbach tuinafdeling) en een tie-wrap. Kost bij elkaar misschien 5 euro.



Fles maken:
Laatst gewijzigd door havana op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Dan moet je wel altijd met zn tweeen zijn, met een eezibleed kun je het in je uppie doen. Ik heb overigens ook zelf iets gemaakt, een dop voor de remvloeistof die ik aansluit op het ventiel van een band. Zo zet ik 2 bar op het remsysteem en hoef ik alleen maar een nippel open te draaien. Wel af en toe even bijvullen met remvloeistof natuurlijk.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
havana
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 24.01.2016 - 09:16

Dan hoef je niet met z'n tweeën te zijn, kijk het filmpje maar.
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1512
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

JeroenF schreef: Waarom niet zo 'Eezi' MN?
Heb ook zo'n ding gekocht ooit, maar werkte niet goed. Kon er uiteindelijk alleen druk mee op het systeem zetten, moest nog steeds reservoir bijvullen terwijl het idee is dat die Eezi als communicerend vat werkt. Niet bij mij dus.

Dus met hannessen wel alleen ontlucht maar niet zo handig als Eezi belooft.....met zijn 2-en ben je veel sneller klaar!
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 26903
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik heb gewoon een stukje slang van datona waar een klepje in zit.
Die zet je op je ventiel, je trapt er vloeistof en lucht mee uit, maar die laatste kan er niet terug in.
Kan je alsnog zelf aan de gang
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

havana schreef: Dan hoef je niet met z'n tweeën te zijn, kijk het filmpje maar.
Op deze manier wordt er altijd een klein beetje lucht via het schroefdraad van de ontluchtingsnippel terug gezogen de remklauw in. Daarnaast gaat bij oude auto's vaak de hoofdremcilinder stuk doordat je deze opeens door de vuilrand heen trapt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 786
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Of je maakt zelf een powerbleeder zoals bijvoorbeeld deze:

Afbeelding

Verversen is nu een eitje!
S60 D5 2002, 842.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
JeroenF
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 03.03.2011 - 10:43

Een paar weken geleden eerst de Clio en toen de V70 van nieuwe remvloeistof voorzien. Ging eigenlijk prima met de Eezibleed. Wel opletten dat het vaatje niet onder het minimum komt. Ik moest even zoeken naar de ontluchting voor de koppeling slave, kon daar wat lastiger bijkomen, maar dat is ook gelukt. Ik heb de orginele Volvo vloeistof gebruikt.

Dank voor alle tips!
V70 II D5 Sport Edition, MY '07
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
Gebruikersavatar
JeroenJeroen
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 06.05.2017 - 21:36
Locatie: Punthorst

De volgorde maakt niet zoveel uit, als de remvloeistof heel erg vies is kun je kiezen voor de kortste afstand....

Ik zuig altijd het reservoir leeg, en vul deze met nieuwe. Met een drukpot (reservoir van 5 liter Dot4) ga ik dan de nippels bij langs, en laat er ongeveer 150ml per nippel uitlopen. Dus ruim een halve liter per auto.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”