Beste mensen,
Ik wil van mijn V70 D5 uit 2007 de remvloeistof gaan verversen. Ik heb hiervoor een Eezibleed aangeschaft. Weet iemand hoeveel vloeistof er bij elk wiel ongeveer doorgespoeld moet worden? Kan ik hiervoor elke DOT4 vloeistof gebruiken?
En een tweede vraag: De volgorde is als ik het goed begrepen heb, eerst linksvoor dan rechtsvoor en dan achter, maar als het gedeelte van de koppeling ook ververst wordt, doe ik dit dan eerst? of na de voorremmen, of helemaal als laatste?
Dank!
Remvloeistof verversen
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
In een remklauw gaat ongeveer 10-20cc, leidingen is bijna niets. Verder nog de ABS controller.
Altijd rechts achter beginnen, dan links achter, rechts voor, links voor.
Als je een loter haalt heb je ruim voldoende.
Koppeling staat min of meer los van het remsysteem, al tapt het wel uit het zelfde vaatje. Die kun je later doen.
Altijd rechts achter beginnen, dan links achter, rechts voor, links voor.
Als je een loter haalt heb je ruim voldoende.
Koppeling staat min of meer los van het remsysteem, al tapt het wel uit het zelfde vaatje. Die kun je later doen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 03.03.2011 - 10:43
Ed, Ik had de volgorde uit de Haynes manual. Ben je hier zeker van? Links-rechts twijfelde ik al over omdat ik denk dat Haynes uit gaat van een auto met rechtse besturing. Waarom is de volgorde eigenlijk belangrijk?
V70 II D5 Sport Edition, MY '07
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26903
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
De volgorde van Ed heb ik vaker gehoord.
Heeft geloof ik te maken met de lengte van de leidingen. Als je voor begint trap je weer troep van achteren door je net schone leidingen heen.
Betreft de olie, een dot4 moet je hebben maar neem er wel een van een beetje kwaliteit.
Heeft geloof ik te maken met de lengte van de leidingen. Als je voor begint trap je weer troep van achteren door je net schone leidingen heen.
Betreft de olie, een dot4 moet je hebben maar neem er wel een van een beetje kwaliteit.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Altijd bij het verste punt vanaf de hoofdremcylinder beginnen. En doorspoelen: je kijkt naar de kleur van de vloeistof, niet naar de hoeveelheid. Die liter is ruim voldoende, met de helft lukt het ook als je handig bent. Dus begin maar met die liter.
Die Eezibleed is trouwens niet altijd Eezi....
Die Eezibleed is trouwens niet altijd Eezi....
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
ik heb deze - op de compressor aansluiten, remvloeistof in bus, op het reservoir en ontluchten maar.
http://www.gunson.co.uk/product/77021
http://www.gunson.co.uk/product/77021
laatste Volvo (960) verkocht
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 24.01.2016 - 09:16
Remmen ontluchten en vloeistof verversen heb ik altijd gedaan met een spaflesje, injectiespuit (apotheek), stukje slang (Hornbach tuinafdeling) en een tie-wrap. Kost bij elkaar misschien 5 euro.
Fles maken:
Fles maken:
Laatst gewijzigd door havana op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dan moet je wel altijd met zn tweeen zijn, met een eezibleed kun je het in je uppie doen. Ik heb overigens ook zelf iets gemaakt, een dop voor de remvloeistof die ik aansluit op het ventiel van een band. Zo zet ik 2 bar op het remsysteem en hoef ik alleen maar een nippel open te draaien. Wel af en toe even bijvullen met remvloeistof natuurlijk.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Heb ook zo'n ding gekocht ooit, maar werkte niet goed. Kon er uiteindelijk alleen druk mee op het systeem zetten, moest nog steeds reservoir bijvullen terwijl het idee is dat die Eezi als communicerend vat werkt. Niet bij mij dus.JeroenF schreef: Waarom niet zo 'Eezi' MN?
Dus met hannessen wel alleen ontlucht maar niet zo handig als Eezi belooft.....met zijn 2-en ben je veel sneller klaar!
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26903
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik heb gewoon een stukje slang van datona waar een klepje in zit.
Die zet je op je ventiel, je trapt er vloeistof en lucht mee uit, maar die laatste kan er niet terug in.
Kan je alsnog zelf aan de gang
Die zet je op je ventiel, je trapt er vloeistof en lucht mee uit, maar die laatste kan er niet terug in.
Kan je alsnog zelf aan de gang
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Op deze manier wordt er altijd een klein beetje lucht via het schroefdraad van de ontluchtingsnippel terug gezogen de remklauw in. Daarnaast gaat bij oude auto's vaak de hoofdremcilinder stuk doordat je deze opeens door de vuilrand heen trapt.havana schreef: Dan hoef je niet met z'n tweeën te zijn, kijk het filmpje maar.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 03.03.2011 - 10:43
Een paar weken geleden eerst de Clio en toen de V70 van nieuwe remvloeistof voorzien. Ging eigenlijk prima met de Eezibleed. Wel opletten dat het vaatje niet onder het minimum komt. Ik moest even zoeken naar de ontluchting voor de koppeling slave, kon daar wat lastiger bijkomen, maar dat is ook gelukt. Ik heb de orginele Volvo vloeistof gebruikt.
Dank voor alle tips!
Dank voor alle tips!
V70 II D5 Sport Edition, MY '07
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
- JeroenJeroen
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 06.05.2017 - 21:36
- Locatie: Punthorst
De volgorde maakt niet zoveel uit, als de remvloeistof heel erg vies is kun je kiezen voor de kortste afstand....
Ik zuig altijd het reservoir leeg, en vul deze met nieuwe. Met een drukpot (reservoir van 5 liter Dot4) ga ik dan de nippels bij langs, en laat er ongeveer 150ml per nippel uitlopen. Dus ruim een halve liter per auto.
Ik zuig altijd het reservoir leeg, en vul deze met nieuwe. Met een drukpot (reservoir van 5 liter Dot4) ga ik dan de nippels bij langs, en laat er ongeveer 150ml per nippel uitlopen. Dus ruim een halve liter per auto.