Nu is mijn XC70 2.4D AWD Ocean Race van 2012 met 90.000km op de teller nog lang niet aan vervanging, toe maar fiscaal is hij/zij afgeschreven ... Dan zie je die lekkere V90 Cross Country

Alleen : ik ben er woensdag naar gaan kijken en in het echt valt het mij een beetje tegen. Het stoere is er een beetje af. Zeker langs achter lijkt hij kleiner dan mijn huidige exemplaar. Ook langs de binnenkant is het allemaal wat "knusser".
Geeft die verkoper mij een XC90 mee om een proefrit te maken : nu ben ik helemaal in de war !
PRO XC90 :
- een balzaal aan ruimte (belangrijk voor iemand van mijn grootte) en een gigantische koffer;
- rijdt beter dan verwacht;
- is in België maar +/- 5.000 duurder;
- betere terreineigenschappen (ik verlaat wel eens de gebaande paden, zonder dat ik mij aan het echte offroad gebeuren begeef);
CONTRA XC90 :
- niet zo mooi als V90 CC;
- beetje te opvallend in vergelijking met een V90 CC (iets discreter is professioneel wenselijk);
- is in België wel +/- 5.000 duurder;
Help ?

En als jullie er al uit geraken welke van de 2 kopen, welke zouden jullie kopen ?
Ik doe ongeveer 22.000 kilometer op jaarbasis, eerder korte afstanden : benzine, diesel, T8 ?