Hey !
Mijn v50 uit 2007 (1e type) moet voor de apk.
Alleen ik heb een mist licht storing door de aansluiting.
Nu dacht ik ik haal de aansluiting er af en haal een nieuwe doos .
Alleen bleek hij compleet verkeerd te zijn aan gesloten.
(Overigens al wel een keer eerder gemerkt toen op mijn aanhanger alleen de remlichten het deden.
Maar nu heb ik weer een 13 polige stekker doos gekocht alleen kloppen de kleuren bedrading niet met die van alle schema's.
Miss weet een van jullie raad?
Groeten ramon
Bedrading aanhanger aansluiting
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Als de kleuren niet kloppen, dan heb je maar 1 mogelijkheid..
Schema erbij, draadje per draadje uitmeten of met een testlampje bekijken en aansluiten.
Schema erbij, draadje per draadje uitmeten of met een testlampje bekijken en aansluiten.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 30.05.2016 - 23:34
Oké gaat miss dom klinken maar hoe werkt dat precies.NicoV40 schreef: Als de kleuren niet kloppen, dan heb je maar 1 mogelijkheid..
Schema erbij, draadje per draadje uitmeten of met een testlampje bekijken en aansluiten.
Ga morgen dan maar een multi meter halen
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Even kijken in je schema welke functies er allemaal zijn. Als voorbeeldje, richtingaanwijzer links.
Auto aanzetten (motor draaiend dus), je linkse richtingaanwijzer aanzetten, de zwarte pen van de meter ergens tegen metaal van de trekhaak houden (=massa) en met de rode pen ieder draadje afgaan tot je meter een 12 volt signaal heeft.
Dan heb je het kabeltje voor de knipper links, die kan je dan gelijk aansluiten op de juiste positie in je nieuwe contactdoos. En zo verder voor alle functies.
Auto aanzetten (motor draaiend dus), je linkse richtingaanwijzer aanzetten, de zwarte pen van de meter ergens tegen metaal van de trekhaak houden (=massa) en met de rode pen ieder draadje afgaan tot je meter een 12 volt signaal heeft.
Dan heb je het kabeltje voor de knipper links, die kan je dan gelijk aansluiten op de juiste positie in je nieuwe contactdoos. En zo verder voor alle functies.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 30.05.2016 - 23:34
Top ga ik vandaag meteen mee aan de slagNicoV40 schreef: Even kijken in je schema welke functies er allemaal zijn. Als voorbeeldje, richtingaanwijzer links.
Auto aanzetten (motor draaiend dus), je linkse richtingaanwijzer aanzetten, de zwarte pen van de meter ergens tegen metaal van de trekhaak houden (=massa) en met de rode pen ieder draadje afgaan tot je meter een 12 volt signaal heeft.
Dan heb je het kabeltje voor de knipper links, die kan je dan gelijk aansluiten op de juiste positie in je nieuwe contactdoos. En zo verder voor alle functies.
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Nog een tip, nu ik er een denk. Op 13 polig zit er ergens een constante stroom ook. Die ga je best eerst eruit zoeken en verbinden met je contactdoos en dan pas de andere functies zoeken.
Anders zit de kans erin dat je per ongeluk de constante stroom als een (voorbeeldje) remlicht zou aanzien o.i.d.
Anders zit de kans erin dat je per ongeluk de constante stroom als een (voorbeeldje) remlicht zou aanzien o.i.d.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 30.05.2016 - 23:34
Bedankt voor de tip!NicoV40 schreef: Nog een tip, nu ik er een denk. Op 13 polig zit er ergens een constante stroom ook. Die ga je best eerst eruit zoeken en verbinden met je contactdoos en dan pas de andere functies zoeken.
Anders zit de kans erin dat je per ongeluk de constante stroom als een (voorbeeldje) remlicht zou aanzien o.i.d.
Aangezien het niet heel erg lekker weer is ga ik er morgen mee bezig !
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
En om je te helpen: dit kreeg ik bij m'n caravan... staan schema's en kleuren op
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005