Sinds iets meer dan een week ben ik de trotse bezitter van een S80 D5 2.4 Sapphire uit 2005. Een prachtige wagen die er zowel exterieur als interieur nog als nieuw uit ziet. Echter loop ik tegen enkele puntjes aan die ik graag hier in de groep wil gooien:
1)Tijdens het rijden hoor in een aanlopend geluid vanuit de banden (ik kan vanuit de auto lastig bepalen van welke band exact het geluid komt, dit is snelheidsafhankelijk (geen afname of toename bij het automatisch schakelen of remmen). Het geluid wordt dus luider als ik harder ga rijden. Ik weet zeker dat het geluid niet vanuit het motorblok of de automaatbak komt.
2) Ik heb nu enkele keren gehad dat het bericht 'Anti skid error, service vereist' in beeld kwam bij de boordcomputer. Aangezien ik op het forum las dat probleem 1 wel eens kan samenhangen met probleem 2 heb ik aan de voorzijde de centrale wielbouten vast laten draaien bij de Volvo dealer, dit leverde geen verbetering op. Daarna is ook de anti skid error nog enkele keren naar boven gekomen. Deze verdwijnt weer bij het uit het contact halen van de sleutel en het opnieuw starten van de motor, ongeveer 200km verder komt hij weer terug (tijdens het rijden).
3) Als ik door bochten ga dan kraakt de bestuurdersstoel door de druk dat mijn lichaam geeft aan de stoel, iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Dit is vrij irritant.
Bedankt alvast voor jullie input!