Hallo,
Ik heb een hele poos geleden ook de
BlackVue DR605S-2CH aangeschaft met een
Power Magic Pro. Wegens het koude weer een tijdje in de kast laten liggen en enkele weken geleden toch maar eens ingebouwd in mijn V70 MY2016. Als je de tijd hebt en je bent een beetje handig, dan kan je dit perfect zelf. Er zijn voldoende filmpjes op YouTube te vinden waardoor je een idee krijgt of de inbouw iets is dat je zelf zou kunnen of niet.
De meeste tijd stak bij mij in de doorvoer van de camerakabel van de camera op de achterklep door de gummi buis maar de volhouder wint en van kabels is er niets te zien. Enkel eens goed in mijn vinger gesneden bij het verwijderen van de plastic bekleding van de achterklep

.
Voor de geïnteresseerden kan ik enkele detailfoto's maken dit weekend - je geeft maar een seintje.
De Power Magic Pro moet ik echter nog inbouwen. Ik lees dat een aantal mensen deze reeds ingebouwd hebben.
Ik zag dat je hiervoor een continue stroomtoevoer en eentje die geschakeld wordt nodig hebt.
Ik zou de PMP willen aansluiten, gebruikmakend van zekeringtap zodat je geen kabels moet gaan doorsnijden. Je verwijderd dan een zekering, plaatst er een zekeringtap op en plaatst dan de verwijderde zekering in de zekeringtap om het bestaande circuit terug te beveiligingen. Daarnaast biedt de zekeringtap dan een plaats voor een tweede zekering dat op een secundair circuit zit voor je PMP. Het is de mooiste oplossing zonder het doorsnijden van bekabeling en die je kan verwijderen zonder dat er ook maar een spoor achterblijft van een oude installatie.
Een collega wees me erop dat een hele reeks van de bestaande circuits (in het zekeringenkastje onder het dashboard) na enkele minuten naar eco-modus gaan (na enkele minuten spanningsloos). Heeft er iemand ervaring met welke zekeringen continu onder spanning blijven staan of hebben jullie bij de installatie van de PMP een nieuwe kabel getrokken van de batterij tot de PMP ?
Momenteel gebruik ik de 12V aansluiting in de console, maar deze schakelt uit wanneer ik de wagen stop, dus parkeermodus niet mogelijk. Ook stoten de kinderen regelmatig tegen de uitstekende 12V stekker waardoor die plaats niet ideaal is voor het voeden van de camera's.
Ik las hier ook over mifi in de wagen - zijn hier speciale oplossingen voor gebruik in de wagen of ga je voor een gewone mifi die je via een lader continu op de stroom gaat hangen ? Dit idee spreekt me ook wel aan...
Ik stelde de vraag reeds aan mijn dealer (via hun wegformulier) maar ben sinds januari nog steeds aan het wachten op een antwoord...
Alvast bedankt !