Dashcam dual 2ch welke

teebee
7th Gear member

JeroenSpock schreef: Als zo'n camera al in de weg zit moet de binnenspiegel er ook maar uit zeker?
Ja Jeroen dat zou inderdaad moeten :sleep:
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
xray
1st Gear member

Degene die dit draadje is gestart heeft ook eindelijk een besluit genomen .
volgende week 8 maart wordt er een Blackvue 650S 1ch cloud met power magic pro cable.
toch maar gekozen voor een enkele ivm donker achterraam (filter factor) dag/nacht en honden achterin (hufter/dog proof)
En om gebruik te maken van de cloud functie is er ook een oplossing een MIFI router inbouwen met en een deel simkaart erin hangen.
Dat ben ik nog ah onderzoeken, maar zon router kost slechts gem 70 euro.

iedereen bedankt voor de info en fotos
Laatst gewijzigd door xray op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1e time Volvo driver V60 T3 tuned 190PK 340NM
mbraeke1
Starter

Hallo,

Ik heb een hele poos geleden ook de BlackVue DR605S-2CH aangeschaft met een Power Magic Pro. Wegens het koude weer een tijdje in de kast laten liggen en enkele weken geleden toch maar eens ingebouwd in mijn V70 MY2016. Als je de tijd hebt en je bent een beetje handig, dan kan je dit perfect zelf. Er zijn voldoende filmpjes op YouTube te vinden waardoor je een idee krijgt of de inbouw iets is dat je zelf zou kunnen of niet.

De meeste tijd stak bij mij in de doorvoer van de camerakabel van de camera op de achterklep door de gummi buis maar de volhouder wint en van kabels is er niets te zien. Enkel eens goed in mijn vinger gesneden bij het verwijderen van de plastic bekleding van de achterklep 8-) .
Voor de geïnteresseerden kan ik enkele detailfoto's maken dit weekend - je geeft maar een seintje.

De Power Magic Pro moet ik echter nog inbouwen. Ik lees dat een aantal mensen deze reeds ingebouwd hebben.
Ik zag dat je hiervoor een continue stroomtoevoer en eentje die geschakeld wordt nodig hebt.
Ik zou de PMP willen aansluiten, gebruikmakend van zekeringtap zodat je geen kabels moet gaan doorsnijden. Je verwijderd dan een zekering, plaatst er een zekeringtap op en plaatst dan de verwijderde zekering in de zekeringtap om het bestaande circuit terug te beveiligingen. Daarnaast biedt de zekeringtap dan een plaats voor een tweede zekering dat op een secundair circuit zit voor je PMP. Het is de mooiste oplossing zonder het doorsnijden van bekabeling en die je kan verwijderen zonder dat er ook maar een spoor achterblijft van een oude installatie.

Een collega wees me erop dat een hele reeks van de bestaande circuits (in het zekeringenkastje onder het dashboard) na enkele minuten naar eco-modus gaan (na enkele minuten spanningsloos). Heeft er iemand ervaring met welke zekeringen continu onder spanning blijven staan of hebben jullie bij de installatie van de PMP een nieuwe kabel getrokken van de batterij tot de PMP ?

Momenteel gebruik ik de 12V aansluiting in de console, maar deze schakelt uit wanneer ik de wagen stop, dus parkeermodus niet mogelijk. Ook stoten de kinderen regelmatig tegen de uitstekende 12V stekker waardoor die plaats niet ideaal is voor het voeden van de camera's.

Ik las hier ook over mifi in de wagen - zijn hier speciale oplossingen voor gebruik in de wagen of ga je voor een gewone mifi die je via een lader continu op de stroom gaat hangen ? Dit idee spreekt me ook wel aan...

Ik stelde de vraag reeds aan mijn dealer (via hun wegformulier) maar ben sinds januari nog steeds aan het wachten op een antwoord...

Alvast bedankt !
"It's amazing what you can accomplish when you ignore your limitations..."
V70 D3 | Geartronic | Onyx Black Metallic | Polar Luxury | MY2016
V60 D3 | Manual | Cosmic White Metallic | Momentum | MY2011
ufovolvo
4th Gear member
Contacteer:

Beste mbraeke1. WELKOM hier en bovenal ga ik dit topic even volgen, omdat ikzelf ook plannen heb om een blackvue (o.i.d) in te gaan bouwen, en...

We zien graag, dat nieuwe forummers zich eerst even voorstellen in het daarvoor bestemde topic. Bij voorkeur met een paar plaatjes van je mooie bolide!!

En heeft die mooie MY2016 V70 van jou niet al een on-board modem? Die van mij wel...
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Millimetervreter.
5th Gear member

Dit topic gemist, maar ook hier een Blackvue 2 channel met een power magic pro op de constante stroom staan. Het inbouwen zelf gedaan en niet langer dan 2 uur werk. Je hebt wel zo'n setje nodig om je kabels in je rubbers te werken, maar dat kost ook maar € 15,-- bij Alieexpress.Is niet zo moeilijk allemaal.
Ik heb achter getint glas maar daar heeft de camera geen last van. Voor onder de spiegel geplaatst en totaal geen last van minder zicht of zo.
Geluid kan je uiteraard uitzetten. Ook hier een Mifi-punt van Huawei in de auto gezet met een sim only datakaart, werkt allemaal perfect. Leuke gadget waarmee je waar je ook bent je via je telefoon je camera kan benaderen.
Beeld meer dan fraai. Uiteraard is het ding volslagen overbodig maar wel een erg leuk hebbeding dat ook nog eens goed werkt.
Laatst gewijzigd door Millimetervreter. op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
mbraeke1
Starter

ufovolvo schreef: Beste mbraeke1. WELKOM hier en bovenal ga ik dit topic even volgen, omdat ikzelf ook plannen heb om een blackvue (o.i.d) in te gaan bouwen, en...

We zien graag, dat nieuwe forummers zich eerst even voorstellen in het daarvoor bestemde topic. Bij voorkeur met een paar plaatjes van je mooie bolide!!

En heeft die mooie MY2016 V70 van jou niet al een on-board modem? Die van mij wel...
Hi,

Ik heb mijn profiel wat bijgewerkt. Het topic om me voor te stellen heb ik niet onmiddellijk gevonden - ik zoek nog even verder...
Ik werd al even warm vanbinnen toen ik las over de onboard modem en ben op zoek gegaan op het internet waar ik het SIM kaart slot zou kunnen vinden, maar helaas heeft mijn model dit niet... Ook de menu's in de wagen verwijzen enkel naar Bluetooth en WiFi connectiviteit maar niet naar de WiFi hotspot.
Ik zal eens wat foto's maken van de BlackVue installatie en deze in dit topic posten.

Groeten !
mbraeke1
Starter

Millimetervreter. schreef: Dit topic gemist, maar ook hier een Blackvue 2 channel met een power magic pro op de constante stroom staan.
Hi,

Mag ik je vragen hoe je de PMP installatie gedaan hebt ? Werkte je met een zekeringtap op bestaande zekeringen ? Welke gebruikte je voor de constante stroom ?

Alvast bedankt !
Millimetervreter.
5th Gear member

Ja, een zekeringtap op bestaande zekering, let op je hebt mini zekeringen, ik had eerst de verkeerde besteld...:)
Even kijken waar constant stroom op staat, geen idee welke ik gepakt heb.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
mbraeke1
Starter

Millimetervreter. schreef: Ja, een zekeringtap op bestaande zekering, let op je hebt mini zekeringen, ik had eerst de verkeerde besteld...:)
Even kijken waar constant stroom op staat, geen idee welke ik gepakt heb.
Hi,

Ik had gehoopt dat je nog wist welke zekering - geen idee wat die eco-modus doet wanneer ik de deur open heb staan en onder het dashboard ga liggen meten. Hoe was jij zeker dat je een zekering had die constante stroom had en niet eentje dat na x-aantal tijd in eco-modus gezet wordt ?
Klopt die zekeringtap voor mini zekeringen zijn niet de gebruikelijke heb ik al gemerkt - bij de lokale auto-onderdelen handelaar waren ze niet te krijgen - denk dat ik online moet gaan zoeken.
Ernst64
3rd Gear member

De functie van de zekering staat op het deksel en in het boekje. Neem bijvoorbeeld de zekering voor 12V-aansluiting in de bagageruimte. Bij mij is dat F7 (2011), let op, de 12V aansluitingen voor- en achterin zijn wel geschakeld (F22). F1 t/m F15, F17,F18 en F19 worden niet geschakeld (wederom 2011), dit zijn o.a. de deurmodules, elektrisch bediende stoelen, audio en telefoon. Dat bijvoorbeeld de radio door de eco-functie kan worden uitgeschakeld staat buiten deze voeding. F1 zou ik vanwege de zwaarte (40A) niet gebruiken.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
mbraeke1
Starter

Ernst64 schreef: De functie van de zekering staat op het deksel en in het boekje. Neem bijvoorbeeld de zekering voor 12V-aansluiting in de bagageruimte. Bij mij is dat F7 (2011), let op, de 12V aansluitingen voor- en achterin zijn wel geschakeld (F22). F1 t/m F15, F17,F18 en F19 worden niet geschakeld (wederom 2011), dit zijn o.a. de deurmodules, elektrisch bediende stoelen, audio en telefoon. Dat bijvoorbeeld de radio door de eco-functie kan worden uitgeschakeld staat buiten deze voeding. F1 zou ik vanwege de zwaarte (40A) niet gebruiken.
Hi Ernst,

De 12V van de kofferruimte lijkt idd een goede kandidaat, maar wat bedoel je met dat ze geschakeld zijn ?
Hetgeen ik zoek is een circuit (via de zekeringkastjes zodat ik een zekeringtap kan gebruiken) dat continu onder spanning staat, en niet in eco-modus gaat (en dus toch zonder spanning zou gaan na verloop van tijd). De stand van de sleutel (als je dat zo nog kan zeggen) mag geen enkele invloed hebben (mocht je dat bedoelen met 'geschakeld' worden...
Ik weet het - het is een moeilijke bevalling, maar we geraken er wel :D
mbraeke1
Starter

Het heeft even geduurd maar gisteren toch maar eens begonnen aan de inbouw van de Power Magic Pro en eindelijk de beloofde foto's gemaakt...
Voor het aftappen van de spanning gebruik gemaakt van micro-zekeringtaps. Mijn voorkeur ging uit naar het gebruik van de 12V aansluiting in de middenconsole (geschakeld) en naar de 12V aansluiting in de bagageruimte (continue). Helaas zaten de posities van die 2 zekering dusdanig kort bij elkaar dat de zekeringtaps elkaar in de weg zaten. Als alternatief heb ik de zekering van de zetelverwarming gebruikt.
Enige nadeel van die zekeringtap is dat ze een bepaalde dikte toevoegen waardoor het dekseltje van de zekeringdoos niet meer past.

Afbeelding

Afbeelding

Positie van de camera van voor:
Afbeelding

Afbeelding

Niets van te zien langs de binnenzijde wanneer de zonneklep omlaag is:
Afbeelding

Van buiten is ie bijna niet te zien (je kan er zelfs moeilijk een foto van maken):
Afbeelding

Camera aan de achterzijde zit net onder het stoplicht (tussen het verduisteringsgordijn en het glas):
Afbeelding

Alles werkt nu zoals het hoort. Mifi blijkt nog niet helemaal in orde te zijn. Hier moet ik nog verder naar kijken. Voor de mensen die dit eveneens willen aanschaffen: de BlackVue camera supporteert enkel 2.4Ghz (kan handig zijn als je je zou afvragen waarom je setup niet wil werken).
Ook belangrijk bij de selectie van je Mifi: sommige van deze toestellen schakelen niet automatisch aan wanneer je ze spanning geeft. Je moet er nog eens op een knop drukken om deze te laten opstarten. Best vervelend als je plant om dit in de bagageruimte van de wagen te gaan inbouwen.

Groeten,
Mario
Forrest
3rd Gear member

Mooi om te zien hoe je dit gedaan hebt. Ik wil zelf ook nog een vaste aansluiting maken.
Laatst gewijzigd door Forrest op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 540i xDrive High Executive Touring Sophisto Grau MY2018Afbeelding
Volvo XC90 D5 AWD Inscription Onyx Black MY2016Afbeelding
Volvo XC70 D4 Nordic+ Luxery Line Rica tuning MY2015Afbeelding
Volvo V70 D3 Limited Edition Savile Gray MY2012 Afbeelding
haik01
1st Gear member

Als je het handschoenenvakje losmaakt, heb je een legio aan kabels.

viewtopic.php?t=76996&highlight=

Ik heb een BlackVue 620 2 ch. Het grappigste is, dat toen ik op internet zocht voor de prijzen, ze allemaal rond dezelfde bedrag uitkwamen. Totdat ik op pagina 2 en 3 kwam van Google search. Daar zag ik een Seat importeur (PON), en zij verkochten dat ding voor 70 euro minder. Vandaag besteld, de volgende dag geleverd (gratis). Blijkt "gewoon" de originele te zijn, niet aangepast voor Seat of zo. Seat levert wel extra beugels en zo, maar die zijn toch niet nodig.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”