Iedereen hartelijk dank voor de reacties. Als ik het zo lees, zou de auto voor mijn gebruik dus prima voldoen. De beperkte range op benzine ervaar ik niet echt als een probleem. Met mijn huidige LPG verbruik sta ik ook tussen de 300-400 km te tanken. (Ringtank) En 1:8 op benzine op de lange baan is niet slecht voor zo'n auto.
Ik ga me verder beraden - wordt vervolgd.
T8 praktijk verbruik / kinderziektes
- CH Racing M900
- 2nd Gear member
XC90 T8 - 2017 - R-Design
- CH Racing M900
- 2nd Gear member
Kogel is door de kerk. Ik heb getekend voor een zwarte T8 in R-design. Mooi kompleet uitgevoerd met B&W Business Pack Connect, sportstoelen, Intellisafe Surround, luchtvering met FourC, Track & Trace, met leer bekleed dashboard, Scandinavian en Luxury line, 22" wielen, etc. Ik laat er nog wel een elektrische trekhaak onder zetten. Nog van december 2016, scheelt weer in de bijtelling (rij deze zakelijk). 11 echte kilometers erop, dus nieuw. Over een week of twee zal de levering volgen. Zal tegen die tijd wel een paar foto's posten hier. Bedankt allemaal voor de input, heb er veel aan gehad. Ik zal me ongetwijfeld nog regelmatig melden met vragen... Edit : Om te beginnen alvast twee :
1. Is er ergens een user manual te downloaden, zodat ik me alvast kan inlezen?
2. Begrijp ik goed dat je ook aan een "gewoon" stopcontact kunt opladen? Of moet er een speciale laadpaal worden aangeschaft?
1. Is er ergens een user manual te downloaden, zodat ik me alvast kan inlezen?
2. Begrijp ik goed dat je ook aan een "gewoon" stopcontact kunt opladen? Of moet er een speciale laadpaal worden aangeschaft?
- VolvoT8
- 1st Gear member
Beste CH Racing M900 ,
allereerst van harte gefeliciteerd met je aankoop en heel veel veilige kilometers.
Antwoord op je vragen.
1. Volvo Manual app downloaden. Bevat de handelingen van elke Volvo.
2. Kan inderdaad. Met een apart laad snoer met ingebouwde controller. Apart te bestellen. Wel opletten dat je een apart gezekerd stopcontact gebruikt.
allereerst van harte gefeliciteerd met je aankoop en heel veel veilige kilometers.
Antwoord op je vragen.
2. Kan inderdaad. Met een apart laad snoer met ingebouwde controller. Apart te bestellen. Wel opletten dat je een apart gezekerd stopcontact gebruikt.
XC90 T8 Polestar Twilight Bronze
- CH Racing M900
- 2nd Gear member
Thanks voor de snelle reactie! App is gedownload - ga me inlezen!VolvoT8 schreef: Beste CH Racing M900 ,
Antwoord op je vragen.
Laadsnoer zal ik gelijk bestellen.
vrgr Pieter
- NielsPHEV
- 7th Gear member
hoezo een apart gezekerd stopcontact ? kan elk stopcontact zijn hoor.VolvoT8 schreef: Beste CH Racing M900 ,
Antwoord op je vragen.
- VolvoT8
- 1st Gear member
Als je een apart afgezekerd stopcontact neemt weet je zeker dat je de groep niet kan overbelasten.Duufje schreef: Apart laadsnoer is in te stellen op maximaal amperage. Tot maximaal 13 ampère . Staat ook wat info over in de app.
Beetje slordig als je installatie brand veroorzaakt door overbelasting.
Vandaar. Better safe dan sorry.
XC90 T8 Polestar Twilight Bronze
-
- 6th Gear member
Geen kans op brand, als je de auto oplaadt op dezelfde groep als een werkende waterkoker zal een juist opgebouwde installatie de stroom netjes afsluiten in de meterkast.VolvoT8 schreef: Als je een apart afgezekerd stopcontact neemt weet je zeker dat je de groep niet kan overbelasten.
Beetje slordig als je installatie brand veroorzaakt door overbelasting.
Vandaar. Better safe dan sorry.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
op elk stopcontact in huis "mag" je tot 13 amp gewoon aansluiten, tussen 13 - 16 amp een CE stekker, neem je teveel af op een groep gaat schakelt de zekering automaat van die groep af neem je op de groepen meer af dan je hoofdzekering dan gaat de hoofdzekering op die fase.
Als je bang bent dat de boel zou affikken met een laadsnoer van een auto dan zou ik zeker ook geen elec kacheltje, frituurpan of waterkoker aansluiten. Sterker nog een auto laadsnoer is doorgaans veiliger aangezien die in de stekker ook nog een Tmax bewaking hebben zitten...
Mocht je een haspeltje gebruiken wel 2,5mm2 nemen en voor de zekerheid even afrollen maar dat geldt ook voor de andere eerder genoemde apparaten
Als je bang bent dat de boel zou affikken met een laadsnoer van een auto dan zou ik zeker ook geen elec kacheltje, frituurpan of waterkoker aansluiten. Sterker nog een auto laadsnoer is doorgaans veiliger aangezien die in de stekker ook nog een Tmax bewaking hebben zitten...
Mocht je een haspeltje gebruiken wel 2,5mm2 nemen en voor de zekerheid even afrollen maar dat geldt ook voor de andere eerder genoemde apparaten
- mandark
- 1st Gear member
Als je de T8 zakelijk rijdt kan je ook een laadstation thuis neerzetten die de stroomkosten automatisch verrekent met het bedrijf. Ik heb thuis een NewMotion laadstation staan, en die incasseren maandelijks de kosten voor het stroomverbruik van de bedrijfsrekening en schrijven het bij mij prive weer bij. (ps. Als je het laadstation laat betalen door je bedrijf moet je overigens officieel de waarde van het apparaat optellen bij je bijtelling las ik ergens......) Als bedrijf kan je ook nog gusnstige fiscale voordelen aanvragen (MIA, KIA en VAMIL) op de investering van het laadstation. Er is wel een minimale investering, maar als je een laadstation thuis en op het bedrijf laat plaatsen dan kan het zinvol zijn om hier even in te duiken!VolvoT8 schreef: Laadsnoer zal ik gelijk bestellen.
vrgr Pieter
Met laadstation is de T8 in ongeveer 2.5 uur opgeladen (via gewoon stopcontact duurt dat wat langer).
Veel plezier met je tank! Ik heb de mijne nu twee weken (ook een nieuwe van 30-12-2016) en ben er heel blij mij!
(ik zie dat ik mijn profiel foto nog moet updaten)
1999: 850 2.5i estate, automaat, 144pk, donkerblauw, MY1996 (mijn eerste Volvo, in 2002 verkocht, in 2005 weer teruggekocht!)
2002: V70 2.5, automaat, 140pk, donkergroen, MY1998
2003: V70, automaat, 170pk, donkerrood
2006: V70 2.4 edition II, 170pk, automaat, grijs, MY2006
2010: V70 r-edition, 2.0T, 203pk, Powershift, Black Sapphire metallic, MY2011 (foto's)
2017: XC90 T8 Momentum, Business Pack Connect, Scandinavian Line, Savile Grey Metalic, MY2017
2002: V70 2.5, automaat, 140pk, donkergroen, MY1998
2003: V70, automaat, 170pk, donkerrood
2006: V70 2.4 edition II, 170pk, automaat, grijs, MY2006
2010: V70 r-edition, 2.0T, 203pk, Powershift, Black Sapphire metallic, MY2011 (foto's)
2017: XC90 T8 Momentum, Business Pack Connect, Scandinavian Line, Savile Grey Metalic, MY2017
- CH Racing M900
- 2nd Gear member
Nuttige info mandark. Hartelijk dank!
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Ik heb gewoon zelf een laadstation aan de muur gehangen en het energiecontract op het bedrijf gezet (ivm BTW verrekening) en belast de prive energie door vanuit het bedrijf aan prive. Probleem van die laadpalen en bijbehorende firma's is de hoofdprijs voor zowel de hardware als de energie
- thissen
- Starter
Hoe een laadstation heb jij aangeschaft dan? Thx voor de infoNielsPHEV schreef: Ik heb gewoon zelf een laadstation aan de muur gehangen en het energiecontract op het bedrijf gezet (ivm BTW verrekening) en belast de prive energie door vanuit het bedrijf aan prive. Probleem van die laadpalen en bijbehorende firma's is de hoofdprijs voor zowel de hardware als de energie
Sold --> Volvo XC90 R-Design D5 2012
Current --> Volvo XC90 R-Design T8 MY2018
Current --> Volvo XC90 R-Design T8 MY2018
-
- 1st Gear member
Gewoon gekocht
http://www.mennekes.de/index.php?id=ele ... 010023%3A7
Kan je met rfid ook hebben voor als je je parking niet kan afsluiten
http://www.mennekes.de/index.php?id=ele ... 010023%3A7
Kan je met rfid ook hebben voor als je je parking niet kan afsluiten
Sinds oktober 2016: volvo XC90 T8 Inscription - Magic Blue