Beste forumleden,
Sindskort heb ik een ratel die optreedt wanneer de auto stationair staat te draaien.
Het is een hele ritmische ratel en het probleem doet zich alleen voor wanneer de motor warm is.
Het maakt niet uit of ik de koppeling intrap of de airco aanzet, de ratel blijft gewoon doorgaan. Verder wordt de motor gewoon goed warm en de tempratuurmeter blijft netjes in het midden staan. De ratel lijkt echt vanuit het blok te komen en niet vanuit de distributie kant.
Waneer je in z'n vrij veel gas geeft(5000 pm) dan verdwijnt de ratel, maar als hij daarna weer stationair begint te draaien komt de ratel weer terug. Ondanks deze ratel rijdt de auto nog heel goed, ik heb zelf geen idee wat het zou kunnen zijn, misschien dat jullie weten wat de oorzaak van deze ratel is.
Alvast bedankt,
Ps: het bedraagt een Volvo s40 uit 2001 1.8l benzine met 280.000 km op de teller.
Ratel tijdens stationair draaien.
-
- 7th Gear member
Denk het vvt nokkenas tandwiel.
Als je de stekker onder het afdekdeksel aan de distributiekant los trekt, dan stopt het geratel.
Als je de stekker onder het afdekdeksel aan de distributiekant los trekt, dan stopt het geratel.
- JeroenJeroen
- 1st Gear member
En was dat het?
Dan ben je wel een paar honderd euro verder, voor tijdelijk kun je rijden zonder stekker (waarschijnlijk iets minder vermogen).
Dan ben je wel een paar honderd euro verder, voor tijdelijk kun je rijden zonder stekker (waarschijnlijk iets minder vermogen).
-
- Starter
ja het was de stekker, ik heb gehoord dat het vaak met je driem wordt vervangen dus ik rijd mijn riem die er nu opligt op, en vervang dan alles.
Ik heb de auto vandaag een grote beurt gegegven, veren, olie, bougies en filters. Nadat ik van de garage naar huis wilde rijden startte de auto niet meer. Ik denk dat het de startonderbreker is, maar er brand geen lampje van de immobilezer. De accu en startmotor werken vgm naar behoren. De lampen branden, startkabels hadden geen effect en de auto was ook niet aan te krijgen door hem aan te duwen.
Weet iemand mischien wat dit euveltje zou kunnen zijn?
Alvast bedankt
Ik heb de auto vandaag een grote beurt gegegven, veren, olie, bougies en filters. Nadat ik van de garage naar huis wilde rijden startte de auto niet meer. Ik denk dat het de startonderbreker is, maar er brand geen lampje van de immobilezer. De accu en startmotor werken vgm naar behoren. De lampen branden, startkabels hadden geen effect en de auto was ook niet aan te krijgen door hem aan te duwen.
Weet iemand mischien wat dit euveltje zou kunnen zijn?
Alvast bedankt