Met de XC90 ging ook Volvo overstag

Plaats reactie
Gebruikersavatar
V70SportsLine
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 21.05.2014 - 11:33
Contacteer:

Hoewel Volvo nog steeds niet aan elke hype meedoet, was de beslissing om het SUV-segment te betreden geen verkeerde.

Lees m'n artikel hier: https://goo.gl/XdNEqx

Afbeelding.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29484
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Het SUV segment doet het erg goed in autoland, slimme zet van Volvo om ook mee te doen aan de SUV rage.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Het is idd een rage die snel is opgekomen...Nu eens een suv wil je niets anders meer,hier althans toch...
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21392
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Achteraf vraag ik mij wel eens af waarom ik niet eerder een SUV of terreinauto heb gekocht.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29484
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat vroeg ik mij inderdaad ook wel eens af, zal wel onwennigheid zijn met het volgen van nieuwe trends. Ik ben nu overtuigd en hoop dat de XC60 dadelijk goed zal bevallen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Kwa rijbeleving scoort de xc60 zeer goed,daar zal je geen spijt van hebben,hoog op de poten met een groot veiligheidsgevoel,zeer veel overzicht in het verkeer,strak door de bochten wat je absoluut niet verwacht voor een suv...toch vind ik dat de 5cyl beter past dan de 4 in de xc,dat is pers...ik heb al enkele malen met een d4 gereden met de gt8 en rijd zeer goed,iets minder power wel maar het karakter van de xc60 is volledig weg als ik hem vergelijk met mijn exemplaar met D5...
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21392
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Wat is eigenlijk een SUV? Voor mij een hoge auto waarmee je niet echt kunt baggeren. Ga je voor een LaRo dan kun je die ook zien als een SUV maar dat rijdt volgens mij beter in de blubber dan op de openbare weg.
Feit is dat de hogere zit prettig is om verder in het verkeer te kunnen kijken. Net als in de zakelijke Opelbus overigens.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29484
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Een SUV is geen echte auto om door de bagger te rijden, het is meer de uitstraling , de hoge zit en een modetrend. Een Landrover is een echte blubberauto. De luxe modellen van Landrover zullen ook niet zo vaak door de bagger rijden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10630
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Een SUV is een soort van 'Life Style' in mijn optiek. Een upper comfortabele reisauto voor de family and Labrador. (die je er dan wel weer in moet helpen, want zo hoog in een auto te springen is soms uitdagend) Voor de zakelijke markt is het een vorm van Status gecombineerd met een belastingvoordeel.(XC90 T8) Vraag maar eens aan mensen die de T8 zakelijk rijden of ze de auto ook genomen zouden hebben indien het belastingvoordeel er niet zou zijn. Antwoorden zijn geen verrassing.
Voor mij, lifestyle en camping, zou de auto grandioos zijn. Echter ik rij nogal veel en ook in het buitenland veel Autobahn dan is een hoge auto niet altijd even prettig. Lijkt mij...... Zijwind - lange bochten - overhellen - en zo zullen er nog wel wat zaken zijn. In NL denk ik dat het heel goed toeven is in een SUV achtige auto. Voor de km vreters denk ik niet....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Hans oet Twent schreef: Een SUV is een soort van 'Life Style' in mijn optiek. Een upper comfortabele reisauto voor de family and Labrador. (die je er dan wel weer in moet helpen, want zo hoog in een auto te springen is soms uitdagend) Voor de zakelijke markt is het een vorm van Status gecombineerd met een belastingvoordeel.(XC90 T8) Vraag maar eens aan mensen die de T8 zakelijk rijden of ze de auto ook genomen zouden hebben indien het belastingvoordeel er niet zou zijn. Antwoorden zijn geen verrassing.
Voor mij, lifestyle en camping, zou de auto grandioos zijn. Echter ik rij nogal veel en ook in het buitenland veel Autobahn dan is een hoge auto niet altijd even prettig. Lijkt mij...... Zijwind - lange bochten - overhellen - en zo zullen er nog wel wat zaken zijn. In NL denk ik dat het heel goed toeven is in een SUV achtige auto. Voor de km vreters denk ik niet....
Grappig dat je een hoge auto met veel zijwind noemt als nadeel.
Mijn XC60 was stabieler met zijwind dan de huidige V70.
Ik had fourC en op advance kon je daar met dik zijwind zonder problemen 180 mee rijden.
Ook lange doordraaiers op snelheid was geen enkel probleem op zowel winter als zomerrubber.
De XC had zijn gewicht niet mee net zoals een egrstangetje die bij vol vermogen losschoot waardoor de fut eruit was maar de XC is 1 van de fijnst sturende auto's geweest die ik heb gehad.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Voor mij idem,de xc is heel erg stabiel en zeer strak sturend!verwacht je echt niet van een SUV...
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10630
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

diesel01 schreef:
Hans oet Twent schreef: Een SUV is een soort van 'Life Style' in mijn optiek. Een upper comfortabele reisauto voor de family and Labrador. (die je er dan wel weer in moet helpen, want zo hoog in een auto te springen is soms uitdagend) Voor de zakelijke markt is het een vorm van Status gecombineerd met een belastingvoordeel.(XC90 T8) Vraag maar eens aan mensen die de T8 zakelijk rijden of ze de auto ook genomen zouden hebben indien het belastingvoordeel er niet zou zijn. Antwoorden zijn geen verrassing.
Voor mij, lifestyle en camping, zou de auto grandioos zijn. Echter ik rij nogal veel en ook in het buitenland veel Autobahn dan is een hoge auto niet altijd even prettig. Lijkt mij...... Zijwind - lange bochten - overhellen - en zo zullen er nog wel wat zaken zijn. In NL denk ik dat het heel goed toeven is in een SUV achtige auto. Voor de km vreters denk ik niet....
Grappig dat je een hoge auto met veel zijwind noemt als nadeel.
Mijn XC60 was stabieler met zijwind dan de huidige V70.
Ik had fourC en op advance kon je daar met dik zijwind zonder problemen 180 mee rijden.
Ook lange doordraaiers op snelheid was geen enkel probleem op zowel winter als zomerrubber.
De XC had zijn gewicht niet mee net zoals een egrstangetje die bij vol vermogen losschoot waardoor de fut eruit was maar de XC is 1 van de fijnst sturende auto's geweest die ik heb gehad.
Ik omschrijf het als Lijkt mij.... Ik heb die ervaring niet. Wellicht is mijn vooroordeel onterecht. Nu kun je met de V70 ook niet 'hoeken' maar dat lijkt me bij een SUV helemaal een Utopie. Dus dat doen we maar met de MG.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21392
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik wil hier toch iets toevoegen over "hoeken" en "strak sturen". En dat gaat niet over een XC maar over een X uit de stal van BMW ...

München heeft het vast niet zo bedoeld maar dat monster van ons plakt aan de weg, stuurt erg precies en kan haaks de hoek om. Tegen het asociale aan zelfs ... Het kan blijkbaar wel met iets hoogs met de waarschijnlijke eigenschappen van een kart.
Maar is dat nou leuk om te doen? Misschien als je alleen in de auto zit maar bij je medepassagiers komt het ontbijt weer terug omhoog. Beter dus om normaal te rijden, naar mijn idee.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Om dat sportieve en plakkerige gedrag staat een beemer bekend...Dat is een hoofd eigenschap van een BMW...
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Om dat sportieve en plakkerige gedrag staat een beemer bekend...Dat is een hoofd eigenschap van een BMW...
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21392
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Weet ik 8-) maar om dat nu twee maal te vermelden ... :D
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”