Lees m'n artikel hier: https://goo.gl/XdNEqx

Grappig dat je een hoge auto met veel zijwind noemt als nadeel.Hans oet Twent schreef: Een SUV is een soort van 'Life Style' in mijn optiek. Een upper comfortabele reisauto voor de family and Labrador. (die je er dan wel weer in moet helpen, want zo hoog in een auto te springen is soms uitdagend) Voor de zakelijke markt is het een vorm van Status gecombineerd met een belastingvoordeel.(XC90 T8) Vraag maar eens aan mensen die de T8 zakelijk rijden of ze de auto ook genomen zouden hebben indien het belastingvoordeel er niet zou zijn. Antwoorden zijn geen verrassing.
Voor mij, lifestyle en camping, zou de auto grandioos zijn. Echter ik rij nogal veel en ook in het buitenland veel Autobahn dan is een hoge auto niet altijd even prettig. Lijkt mij...... Zijwind - lange bochten - overhellen - en zo zullen er nog wel wat zaken zijn. In NL denk ik dat het heel goed toeven is in een SUV achtige auto. Voor de km vreters denk ik niet....
Ik omschrijf het als Lijkt mij.... Ik heb die ervaring niet. Wellicht is mijn vooroordeel onterecht. Nu kun je met de V70 ook niet 'hoeken' maar dat lijkt me bij een SUV helemaal een Utopie. Dus dat doen we maar met de MG.diesel01 schreef:Grappig dat je een hoge auto met veel zijwind noemt als nadeel.Hans oet Twent schreef: Een SUV is een soort van 'Life Style' in mijn optiek. Een upper comfortabele reisauto voor de family and Labrador. (die je er dan wel weer in moet helpen, want zo hoog in een auto te springen is soms uitdagend) Voor de zakelijke markt is het een vorm van Status gecombineerd met een belastingvoordeel.(XC90 T8) Vraag maar eens aan mensen die de T8 zakelijk rijden of ze de auto ook genomen zouden hebben indien het belastingvoordeel er niet zou zijn. Antwoorden zijn geen verrassing.
Voor mij, lifestyle en camping, zou de auto grandioos zijn. Echter ik rij nogal veel en ook in het buitenland veel Autobahn dan is een hoge auto niet altijd even prettig. Lijkt mij...... Zijwind - lange bochten - overhellen - en zo zullen er nog wel wat zaken zijn. In NL denk ik dat het heel goed toeven is in een SUV achtige auto. Voor de km vreters denk ik niet....
Mijn XC60 was stabieler met zijwind dan de huidige V70.
Ik had fourC en op advance kon je daar met dik zijwind zonder problemen 180 mee rijden.
Ook lange doordraaiers op snelheid was geen enkel probleem op zowel winter als zomerrubber.
De XC had zijn gewicht niet mee net zoals een egrstangetje die bij vol vermogen losschoot waardoor de fut eruit was maar de XC is 1 van de fijnst sturende auto's geweest die ik heb gehad.