Geen diesels meer voor Volvo

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Op zich is diesel een van de meest vervuilende brandstof. Helaas ben je er als kilometer vreter er van afhankelijk, aangezien LPG een te kleine actie radius heeft.
Bijv, in mijn geval (lesauto) zou ik 1, soms 2 keer per dag moeten tanken bij LPG, rij soms 2000 km / week.

De hybride? Laat me niet lachen, (buiten de nog lagere actieradius bij een puur elektrische, dan bij LPG) dan houd ik geen kandidaten meer over bij de huidige wetgeving.
Elke hybride of elektrische auto is automaat, en examen rijden in een automaat, mag je geen schakelauto rijden met je rijbewijs.
En ik zie deze regels ook niet tussen nu en 5 jaar veranderen.
Bij het accepteren van diverse hulpmiddelen ging al 6 jaar touwtrekkerij overheen, is pas begin dit jaar (beperkt) toegestaan..
- achteruitrij sensor, moest uitgeschakeld worden met examen.
- dode hoek sensor in de lesauto was verboden.
- parkeersensors uitschakelen.
- automatisch remmen bij te kort op voorligger of obstakel mag niet aanwezig zijn.

Beperkt wil zeggen: grijpen deze hulpmiddelen in, hoorbaar of voelbaar, kan je rijexamen negatief beïnvloeden.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
robert480
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 05.03.2017 - 22:34

....
Laatst gewijzigd door robert480 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo 480 GT 2.0i MY1995 Vase Green Metallic
Volvo V70 2.0F Momentum MY2011 Silver Metallic
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9368
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Als die diesel straks niet meer mogen, en we met de benzine motoren ook zo ver zijn, komen de patenten op fatsoenlijke accutechnieken van de grote oliebazen vrij en hebben we 'ineens' wel elektrische auto's die 1000+ km rijden op een lading. Let maar op
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 928
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

Kan je die bewering ook staven?
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

Swisskid schreef: Over, ik schat, 10 jaar wordt wellicht een soortgelijk bericht geplaatst, waarin het woord Diesel is vervangen door benzine. De ontwikkelingen gaan steeds sneller bij het vinden van alternatieven voor de verbrandingsmotor. Opvallend genoeg vooral gedreven vanuit China. Ik verwacht dat er over 20 jaar geen nieuwe auto's met verbrandingsmotoren meer worden verkocht. Wen maar vast aan het hoge gezoem van een elektromotor :-)
vergeet het maar
1 ons elektriciteitsnet is daarvoor niet op orde
2 diverse zeldzame metalen zijn schaars, te schaars om alle auto's te elektrificeren, en de winning kost veel energie , èn is ook flink milieuvervuilend
3 recycling van al deze auto-onderdelen is een erg ingewikkeld en moeizaam proces , = nog meer vervuiling

en @wim de Jong, schaf maar vast een T ford aan, dan voldoe je tenminste aan de cbr eisen :D
Laatst gewijzigd door evert65 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9368
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Willy, nee :)
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Odin
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23.04.2017 - 11:56

evert65 schreef: vergeet het maar
1 ons elektriciteitsnet is daarvoor niet op orde
2 diverse zeldzame metalen zijn schaars, te schaars om alle auto's te elektrificeren, en de winning kost veel energie , èn is ook flink milieuvervuilend
3 recycling van al deze auto-onderdelen is een erg ingewikkeld en moeizaam proces , = nog meer vervuiling

en @wim de Jong, schaf maar vast een T ford aan, dan voldoe je tenminste aan de cbr eisen :D
Klopt, plus dat de netto vervuiling gelijk is of erger maar word verlaatst van uit de uitlaat naar kolencentrales, gasturbines moet steeds lastigere gaswinning of kerncentrales.

Elektromotoren kan zeker, zijn in principe ook energie efficiënter. Alleen elektriciteit laat zich van nature niet graag opsluiten in een doosje. De accu moet verdwijnen wil het op grote schaal kans van slagen hebben. Maar er word nu nog te veel geld verdiend in de accu handel, dus dat gaat nog wel even door.
Direct, lokaal, dus in het voertuig opwekken en gebruiken in de aandrijving. Waterstofcel is interessant, uitstoot alleen water en waterstof is te tanken, geen gedoe met stekkers. Problemen zijn nog steeds de membramen die nodig zijn, ook schaarse en dure materialen. Daarbij een erg energie intensief proces, het opwekken van waterstof.

Voorlopig heb ik net een gezellige diesel aangeschaft, tegen de tijd dat die op is, kijk ik wel weer verder. Ik zie diesel niet zo snel verdwijnen, eerder het doorschuiven van het gemekker naar "die vervuilende accu auto's met al die schadelijke materialen". Net zoals eerst benzine en nu diesel de schuld kregen. Je moet iets verzinnen en onzinnige wetten aannemen om mensen te dwingen geld uit te blijven geven.
Auto blijft de perfecte melkkoe wat dat betreft.
Als het echt om uitstoot zou gaan, schadelijke stoffen ik de lucht, zouden ze wat moeten doen aan een van de vele andere gebieden waar veel meer uitstoot is. Scheepsmotoren bijvoorbeeld.
Nissan 100NX 1.6l ´91 // Peugot 206 1.4l QS // Mazda 626 2.0l ´02 // Jaguar S-Type 3.0l V6 ´02 // Skoda Superb 2.8l 30V V6 ´04 // Volvo XC90 D5 Summum 2.4l ´04
Gebruikersavatar
Sejus
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 02.04.2012 - 20:23
Locatie: Barendrecht

Volvo toont wederom niet krampachtig vast te houden aan traditie, maar verder te durven kijken.
Diesel heeft geen toekomst meer, verkopen lopen in vrijwel heel europa al jaren terug, dus elke euro besteed aan de ontwikkeling daarvan is sonde.
Besef dat een nieuwe generatie motoren zo een jaar of 10 of langer mee moet.

Dit leidt imo alleen maar tot een versnelde, betere electrificatie van Volvo en dat is voor de toekomst van het merk alleen maar positief.


PS. Leestip: https://decorrespondent.nl/6601/waarom- ... 5-4e3a4cf5
V40 T3, 2017, 150.000km // V60 T3, 2012, 235.000km // C30 1.8, 2007, 230.000km // S60 2.4, 2006, 211.000km // S40 1.8, 2002, 230.000km // 440 1.8i, 1997, 175.000km // 850 2.5 10V, 1995, 550.000km
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21288
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik vind het wel grappig, in Brussel wordt geroepen dat diesel uit is.
Een paar blaadjes, die zich krant noemen, schrijven er een stukje over, Volvo die geen diesels meer maakt.
En het volk neemt het over.
Ik zie voorlopig nog geen EV met een actieradius van 600km, feitelijk he, want op papier kan alles!
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9368
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Geef het een paar jaar Tom, het is nog geen 2023.
Die 600 km rijdt een Tesla wel met een tankje van 10 liter diesel, een V70 haalt nog niet de helft (ook niet op papier).
Odin schreef:Net zoals eerst benzine en nu diesel de schuld kregen. Je moet iets verzinnen en onzinnige wetten aannemen om mensen te dwingen geld uit te blijven geven.
Auto blijft de perfecte melkkoe wat dat betreft.
Als het echt om uitstoot zou gaan, schadelijke stoffen ik de lucht, zouden ze wat moeten doen aan een van de vele andere gebieden waar veel meer uitstoot is. Scheepsmotoren bijvoorbeeld.
Precies het grote probleem, geld. Het gaat echt niet om het milieu, Den Haag/Brussel zit daar voor zich zelf en niet voor de planeet.
co2 is ook niet het probleem, fijnstof wel.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20834
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Fout Jeroen. CO2, NOx en Fijnstof zijn alledrie een "probleem". Ik ga dat niet uitleggen want dan ga ik politiek bedrijven en dat doen we niet.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20834
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ohw ja. Mijn opinie over geen diesel meer door Volvo. Het is voor een relatief kleine dieselfabrikant als Volvo gewoon te duur.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Er staat niets meer of minder dat Volvo geen volledig nieuwe dieselmotoren meer ontwikkelt. Dat is een kosten/batenverhaal. Behalve in Europa is diesel nergens populair. Volvo heeft ook ervaring met het kopen van dieselmotoren bij andere autofabrikanten, dus mocht het nodig zijn, zou men die route kunnen bewandelen.

Mijn persoonlijke mening is dat diesel eindig is door een veelvoud van factoren. Vanuit de particulier gezien is dieselen in NL niet heel interessant door dat de nieuwe dieselmotoren gemaakt zijn van 'jonge kaas' en zeer storingsgevoelig zijn, m.n. bij veel korte ritjes. En de gemiddelde particulier rijdt ca. 11.500 km jaarlijks, las ik ergens. Ikzelf ben afgehaakt toen ik zag dat je Ad-blue moest toevoegen in een aparte tank. Mercedes-Benz rekent voor een Adblue tankvulling 70 euro bij een beurt. Geen probleem voor de leaserijder maar als particulier kan dat behoorlijk kostbaar worden. Ik rijd zelf in een 25 jaar oude diesel en zelfs al zou men vanuit de politiek de houderschapsbelasting verdubbelen, dan is dit niets vergeleken bij de onderhoudskosten en afschrijving die je moet incasseren bij een moderne diesel. Ik blijf dan lekker echte roet walmen :bandit: . Maar dit terzijde.

In Duitsland is er discussie gaande over een blauwe Plakette als opvolger van de groene, waarbij de blauwe sticker van toepassing is vanaf Euro6. Ik verwacht dat als dit gebeurt, de Euro5 diesels in Duitsland voor een prikkie te koop komen.

Op langere termijn ontwikkelt EV technologie zich dusdanig dat de kilometerprijs onder die van fossiele brandstof komt. Op dat moment stapt iedereen over. Wat goed of slecht is voor het milieu is in dat opzicht geen onderwerp van discussie meer. Geprikkeld door deze stelling? Lees dan dit artikel:

http://www.financialpost.com/m/wp/news/ ... e-industry
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21288
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

DB200 schreef: Er staat niets meer of minder dat Volvo geen volledig nieuwe dieselmotoren meer ontwikkelt. Dat is een kosten/batenverhaal. Behalve in Europa is diesel nergens populair. Volvo heeft ook ervaring met het kopen van dieselmotoren bij andere autofabrikanten, dus mocht het nodig zijn, zou men die route kunnen bewandelen.

Mijn persoonlijke mening is dat diesel eindig is door een veelvoud van factoren. Vanuit de particulier gezien is dieselen in NL niet heel interessant door dat de nieuwe dieselmotoren gemaakt zijn van 'jonge kaas' en zeer storingsgevoelig zijn, m.n. bij veel korte ritjes. En de gemiddelde particulier rijdt ca. 11.500 km jaarlijks, las ik ergens. Ikzelf ben afgehaakt toen ik zag dat je Ad-blue moest toevoegen in een aparte tank. Mercedes-Benz rekent voor een Adblue tankvulling 70 euro bij een beurt. Geen probleem voor de leaserijder maar als particulier kan dat behoorlijk kostbaar worden. Ik rijd zelf in een 25 jaar oude diesel en zelfs al zou men vanuit de politiek de houderschapsbelasting verdubbelen, dan is dit niets vergeleken bij de onderhoudskosten en afschrijving die je moet incasseren bij een moderne diesel. Ik blijf dan lekker echte roet walmen :bandit: . Maar dit terzijde.

In Duitsland is er discussie gaande over een blauwe Plakette als opvolger van de groene, waarbij de blauwe sticker van toepassing is vanaf Euro6. Ik verwacht dat als dit gebeurt, de Euro5 diesels in Duitsland voor een prikkie te koop komen.

Op langere termijn ontwikkelt EV technologie zich dusdanig dat de kilometerprijs onder die van fossiele brandstof komt. Op dat moment stapt iedereen over. Wat goed of slecht is voor het milieu is in dat opzicht geen onderwerp van discussie meer. Geprikkeld door deze stelling? Lees dan dit artikel:

http://www.financialpost.com/m/wp/news/ ... e-industry
70euro op een beurt die eenmaal per jaar plaats vind, of zelf een tankje adblue toevoegen??
Tjonge dat doet mij een beetje aan, kan ik de sproeiers van de koplampen loskoppelen want eens per 2 maand moet ik bijvullen.
Met woon/werk en 2 vakantie's kom ik op 30k per jaar, het verschil zal wel gemaakt worden tussen randstad of daarbuiten waar iedereen op een auto is toegewezen omdat het OV word weggehaald vanwege onrendabel.
Er moet nog heel wat gebeuren wil ik uit mijn diesel stappen en overgaan op iets anders.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8547
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Het kan blijkbaar nog gekker, ik hoorde net op de radio dat onze regering beslist heeft dat vanaf 2035 er geen benzine of diesel auto's meer verkocht mogen worden in Belgie...alsof er al een geldig alternatief is als je veel km maakt...

Hoe vervuilend die steenkoolcentrales zijn om de electriciteit op te wekken werd niet gesproken...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Het kan blijkbaar nog gekker, ik hoorde net op de radio dat onze regering beslist heeft dat vanaf 2035 er geen benzine of diesel auto's meer verkocht mogen worden in Belgie...
Dit is een 1:1 consequentie van het klimaatakkoord van Parijs.

Zie ook de link http://www.financialpost.com/m/wp/news/ ... e-industry uit mijn post hierboven:

"Mark Carney, the Governor of the Bank England and chairman of Basel’s Financial Stability Board, has repeatedly warned that fossil energy companies are booking assets that can never be burned under the Paris agreement."
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Tjonge dat doet mij een beetje aan, kan ik de sproeiers van de koplampen loskoppelen want eens per 2 maand moet ik bijvullen.
Geen last van, ik heb nog gewoon H4 pitten.
Een DHZ Beurt (elke 10.000km) kost mij idd nog geen 70 euro.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21288
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Dan zit daar het verschil, die van mij ziet eens per jaar de dealer dat is exact 30k.
Dat gaat al jaren zo met de D5 en nu D4 en die Xenon armatuur geeft zoveel licht dat ik erg graag een extra vulbeurtje voor over heb.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9368
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

BlackcurrantV70 schreef:Hoe vervuilend die steenkoolcentrales zijn om de electriciteit op te wekken werd niet gesproken...
Hoe vervuilend die productieplatforms, pijpleidingen, olietankers, en de rest om die diesel bij de pomp te krijgen wel zijn... Ik moet de eerste ECHTE vergelijking nog zien die dat ook allemaal mee neemt.
Maar het gaat niet om het milieu ;)
En inderdaad, er is geen alternatief voor de veelrijder. Maar ik denk dat ze dat gewoon tegenhouden
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

Gek genoeg hoor ik weinig meer over GTL, dat is een stuk schoner dan gewone diesel.
Gas om GTL te maken is er zat in de UAE.

En als ik het milieugekrijs op de radio over de deel-auto hoor ('geen eigen bezit meer'; 'iedereen aan de deelauto' want zo leggen wij van het milieu onze wil op aan anderen) rijzen te haren mij te berge. Toch maar emigreren?
Laatst gewijzigd door Mart van der Steeg op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”