Ik heb een uitdaging die voor mij te groot is geworden. Ik heb in maart mijn v70 classic ingeruild op eenv70n uit 2000. De airco werkte toen niet (zat in de prijs verwerkt)
2 weken geleden heb ik de pomp laten vervangen, want die was echt vastgelopen. Met de nieuwe pomp is het systeem weer gevuld met vloeistof en bijbehorende olie. En toen testen... de druk was goed, pomp werkte goed maar de vin bij de condensor ging niet aan, daardoor werd de vloeistof te heet. Met het risico dat de pomp weer vastloopt.
Voor de zekerheid de hogedruksensor vervangen en ook maar de droger.
Het systeem is helemaal dicht. De druk bleef goed maar de vin slaat niet aan...
auto uitgelezen, bij de aircoman, geen storingen.
Een dag later voor de zekerheid naar de dealer gegaan om nog een keer uit te laten lezen, in de hoop dat deze meer kon zien.
De monteur vondt het een mooie uitdaging en heeft echt zijn best gedaan. Bij het uitlezen alleen de melding van de voeler in het dashboard en de luchtkwaliteitssensor. Dit had, volgens de monteur, niets te maken met de werking van het systeem en kon niets te maken hebbben met het niet aanslaan van de vin. Ook heeft hij de vin getest en deze doet het ook op 2 snelheden. In totaal is hij een uur bezig geweest. Maar geen oplossing. Monteur wist het ook niet meer, nog overleg gehad met zijn collega's, maar geen oplossing! Zijn advies was, preventief de condensor en de droger vervangen maar hij wilde er geen garantie op geven dat dit zou helpen.
Wie van jullie heeft dit al eens meegemaakt? of heeft een idee of tip waar ik nu moet gaan zoeken. Ik weet het niet meer

@@@ Misschien kan dit meespelen. Er is in april een lpg installatie ingebouwd.