Mijn laatste woorden:
Het is geen argument, een andere gewichtverdeling is een feit.
Een betere gewichtsverdeling draagt bij aan het beter de bocht om gaan. Wel eens van natuurkunde gehoord?
Lees eens de links door die ik reeds eerder stuurde: http://www.autoweek.nl/autotest/volvo-v ... ntum-2007/
Hoe is de betrouwbaarheid van de S40/V50 op benzine?
- raspaardje
- 6th Gear member
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
- 3rd Gear member
Tref je net de verkeerde in deze discussie. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, zeker heb ik van natuurkunde gehoord, Ben er zelfs behoorlijk goed in. Komt de simpele vraag; hoeveel kilometers heb jij in de 2.4 doorgebracht? je hangt jezelf op aan een reviewtje. Misschien snap je niet zo goed wat ik bedoel of wat de intentie van de TS was; het topic gaat over betrouwbaarheid en kennelijk ben je er nogal op uit om je gelijk te krijgen, ik kan je op voorhand melden dat je dat van mij niet krijgt op basis van je non-argument. Je argument vind ik, nog steeds, ronduit zwak in deze discussie (zo niet onnodig, nutteloos, mocht dat duidelijker zijn). Als je er nog even over door wilt zagen, zou ik zeggen; neem even contact op per PM.. Maar gezien het je laatste woord is, vermoed ik dat we redelijk uitgepraat zijn.
-
- Starter
Ik lees ook met grote interesse mee. Na jaren lang leasebakken voor werk gereden te hebben, nu aan het orienteren op een eerste koop auto en vandaag weze kijken voor een V50 2.4 geartronic met 170 pk. Vanuit dat oogpunt ook geinteresseerd in de betrouwbaarheid van deze auto en motor (op benzine net zoals TS) en evt tips en tricks waar op te letten voor aanschaf (behalve de obvious zoals onderhoudsboekje etc)
- toppertje
- 6th Gear member
phranck schreef: Ik lees ook met grote interesse mee. Na jaren lang leasebakken voor werk gereden te hebben, nu aan het orienteren op een eerste koop auto en vandaag weze kijken voor een V50 2.4 geartronic met 170 pk. Vanuit dat oogpunt ook geinteresseerd in de betrouwbaarheid van deze auto en motor (op benzine net zoals TS) en evt tips en tricks waar op te letten voor aanschaf (behalve de obvious zoals onderhoudsboekje etc)
onderhoudsboekje is nutteloos als je alleen deze info hebt.
een klein voorbeeld:mijn achterbuurman rijd dus elke ochtend vol op het gas weg met steenkoude motor, de beste man heeft totaal geen gevoel voor techniek/en of autorijden.
wel gaat de beste man iedere keer voor een oliewissel ed. naar de garage waar weer braaf een (duur) betaalde stempel word gezet.
zon auto zit IK iig niet op te wachten.
geen glans zonder wrijving
- Oceanracer
- Geartronic member
Mijn V70 kocht ik in 2005 met 165.000 km op de klok. Nu staat de teller op 380.000 km. Gewoon op benzine. Alleen een keer een nieuw gasklephuis (je weet wel, het beruchte ETM) laten vervangen. Verder 2 keer nieuwe bougies en de gebruikelijke smeerbeurtjes.joeri1974 schreef: Ik rij zelf al jaren een V70 D5. Niet kapot te krijgen, en ik ben met veel plezier en vertrouwen op weg naar de 400.000. En daarna zien we wel weer verder.
Maar. Het is de hoogste tijd dat mijn vrouw ook gaat genieten van Volvo-rijden. Een V70 vindt ze te groot, de huidige V40 zit boven budget, dus we neigen naar een S40 of V50 van omstreeks 2011 op benzine, om en nabij de 100.000 op de teller.
Rare vraag misschien, maar is dat in de basis ook 'echt een Volvo', als in: net ingereden en klaar voor nog vele, vele kilometers? Of is de S40/V50 toch van een ander kwaliteitsniveau?
(deze vraag is NIET bedoeld om een discussie V70 versus S40 te starten, ik ben gewoon benieuwd of ik in een S40 net zo veel vertrouwen kan hebben) (want een Fiat, die ze nu heeft, dat NOOIT meer!)
Thanks!
Motorisch is benzine het probleem echt niet, rijdt stukken schoner dus motor blijft ook schoner. Hoe de rest van de onderdelen van een V50 zich na een paar jaar houden weet ik niet, maar het spul zal heus niet versleten zijn na 1 ton op de klok.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- Starter
waar zou jij op letten bij aanschaf van een auto? Ik begrijp je voorbeeld, echter dat rijgedrag is wanneer de auto bij de handelaar staat lastig te achterhalentoppertje schreef:phranck schreef: Ik lees ook met grote interesse mee. Na jaren lang leasebakken voor werk gereden te hebben, nu aan het orienteren op een eerste koop auto en vandaag weze kijken voor een V50 2.4 geartronic met 170 pk. Vanuit dat oogpunt ook geinteresseerd in de betrouwbaarheid van deze auto en motor (op benzine net zoals TS) en evt tips en tricks waar op te letten voor aanschaf (behalve de obvious zoals onderhoudsboekje etc)
onderhoudsboekje is nutteloos als je alleen deze info hebt.
een klein voorbeeld:mijn achterbuurman rijd dus elke ochtend vol op het gas weg met steenkoude motor, de beste man heeft totaal geen gevoel voor techniek/en of autorijden.
wel gaat de beste man iedere keer voor een oliewissel ed. naar de garage waar weer braaf een (duur) betaalde stempel word gezet.
zon auto zit IK iig niet op te wachten.
- Fredhead
- Geartronic member
Je ogen en oren goed de kost geven en tijdens het rijden goed opletten hoe alles aanvoelt.
Kans is groot dat het blok zomaar net wat minder lekker loopt dan hoort bij zulk rijgedrag.
Een afgestempeld boekje is zelfs gewoon te koop, dus kijk liever naar de algehele staat van de auto en mochten er losse rekeningen bij zitten goed opletten of er geen gekke dingen tussen zitten.
Kans is groot dat het blok zomaar net wat minder lekker loopt dan hoort bij zulk rijgedrag.
Een afgestempeld boekje is zelfs gewoon te koop, dus kijk liever naar de algehele staat van de auto en mochten er losse rekeningen bij zitten goed opletten of er geen gekke dingen tussen zitten.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D