Om te delen.

de V70 was er ook al met AWD, in Zweden is dat zelfs bij een hearse functioneelNielsPHEV schreef: Ik vroeg me al wat wat Nilson zou gaan doen aangezien er geen V70's meer zijn om door te zagen en de achterkant van een V90 met lastig lijkt met de aflopende daklijn.
Hij hoef niet mooi te zijn maar ik vind het nog wel ruig staan ook en als het een permanente awd is met luchtvering verwacht ik dat de auto verder komt en een betere wegligging heeft dan een V70 als basis
Moeten niet, maar mogen wel.OGA244 schreef: waarom zou een ambulance ineens mooi moeten zijn?
http://www.nilsson.se/nilsson-xc90-ambu ... -ambulans/
In de buurt van Schiphol kom ik nochtans regelmatig een XC60 ambulance tegen...C30BlackStone schreef: Ik weet vanuit ervaring dat er begin 2000 een pilot is geweest om Volvo ambulances voor de Nederlandse diensten aan te schaffen. Volvo is het toen niet geworden, niet omdat de Volvo an sich minder goed was dan bijvoorbeeld Mercedes, maar het had destijds te maken met onder andere de werkruimte, indeling en dergelijke. Men kwam er toen niet uit. De Nederlandse Ambulancebouwer Visser introduceerde toen net de nieuwe Eklasse Ambulance, welke wel aan de wensen voldeed. Werkruimte in de Ambulance is nog steeds een issue voor de Nederlandse Ambulancediensten, vandaar dat je in het straatbeeld steeds vaker Mercedes 'en VW busjes' ziet.....Er zijn nog een paar diensten in Nederland die de lage Mercedes als Ambulancevoertuig inzetten.
De enige die ik ten N. van Antwerpen zie zijn nochtans XC90s van de eerste generatieBlackcurrantV70 schreef: In Belgie nagenoeg alle MUG (Medisch Urgentie Groep) voertuigen zijn XC70
Ben schreef: Toevallig eerder deze week met Nilsson over gecorrespondeerd.
Ze doen een rondje Nederland bij verschillende potentiële klanten.
Vanaf dit najaar komen er een aantal permanent naar ons land.
Mooi he
En de V90 wordt basis voor de lijkwagens.