Niemand last van onbalans en of trillen?
-
- 5th Gear member
Koop proberen te ontbinden? niet deugelijk en onherstelbaar defect product?
-
- 5th Gear member
Heeft je dealer alle stappen doorlopen in onderstaande doc? Daar zou gewoon de oorzaak uit moeten rollen zou je zeggen.
Banden zouden ze kunnen uitsluiten (Zoals in pdf) door deze op een vergelijkbare xc90 te monteren en te testen.
Banden zouden ze kunnen uitsluiten (Zoals in pdf) door deze op een vergelijkbare xc90 te monteren en te testen.
- Swisskid
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Beste, Dit lijkt me HET moment om uit te kijken naar juridische bijstand. Een advocaat die vaker met dit soort zaken te maken heeft, doet vaak wonderen.silk blue schreef: Vorige week beide achterste aandrijfassen vervangen, resultaat 0.
Werkplaats zegt echter wel dat trilling er vrijwel uit is....
Na flinke rit met monteur toch maar weer klacht verder in behandeling genomen.
Heb er eigenlijk geen vertrouwen meer in maar ja wat doe je er aan: nog iemand interesse in een tril XC90?
Kijk b.v. eens op bij Cleerdin & Hamer advocaten via www.miskoop.nl
Succes...
-
- 1st Gear member
Mijn auto gaat in de tweede week van juni naar Beesd, hopelijk wordt het dan opgelost, anders heb ik nog een advocaat achter de hand....
-
- 1st Gear member
Silk blue ik ben zeer benieuwd hou ons op de hoogte
-
- 1st Gear member
@Silkblue, is je auto al terug ? En, trilling weg?
-
- 1st Gear member
Ja auto is weer terug maar tot vandaag niet veel mee gereden op snelweg.
Nieuwste updates gehad (dat is wel erg fijn) en ze hebben weer alles opnieuw gebalanceerd, verder geen communicatie van wat en hoe....
Trilling lijkt iets minder en ik vraag mij toch af of de trilling niet gewoon bij een (nieuw model met 20inch) XC90 hoort ofwel ik begin aan mijzelf te twijfelen.....
De leen XC T8 van 4 maanden oud die ik 4 dagen had trilde namelijk ook, zij het minder maar rijdt zeker niet zo stil en strak als een E-tron.
Ik heb de dealer in ieder geval aangegeven dat het trillen in mijn beleving niet over is, helaas!
Nieuwste updates gehad (dat is wel erg fijn) en ze hebben weer alles opnieuw gebalanceerd, verder geen communicatie van wat en hoe....
Trilling lijkt iets minder en ik vraag mij toch af of de trilling niet gewoon bij een (nieuw model met 20inch) XC90 hoort ofwel ik begin aan mijzelf te twijfelen.....
De leen XC T8 van 4 maanden oud die ik 4 dagen had trilde namelijk ook, zij het minder maar rijdt zeker niet zo stil en strak als een E-tron.
Ik heb de dealer in ieder geval aangegeven dat het trillen in mijn beleving niet over is, helaas!
- Ab S
- 5th Gear member
Ik blijf het belachelijk vinden: een auto moet gewoon trillingsvrij kunnen zijn - en dan bedoel ik echt trillingsvrij, bij elke snelheid, dat doet dat oude ding van mij ook (en ik heb wat moeten bewegen om dat te bereiken). In mijn geval bleek het de eerste keer aan een velg en de tweede keer aan een band te liggen.silk blue schreef: Ja auto is weer terug maar tot vandaag niet veel mee gereden op snelweg.
Nu is de hybride wellicht een ander verhaal door de extra electromotor. Is er een modus waarin je de electromotor volledig kan loskoppelen? Of rijd eens met een XC90 D5, T5 of T6 om te zien of je verschil merkt.
Succes (en niet opgeven)!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
-
- Starter
Trillingen in het chassis van mijn 1 jaar oude XC90 T8 welke ik 14 dagen geleden ben gaan rijden hebben mij doen besluiten mijn licht op te steken op dit forum. En wat ik lees maakt me niet blij. Het schijnt een bekend probleem te zijn dat volkomen willekeurig bij XC90 T8's kan ontstaan en waar vooralsnog geen sluitende oplossing voor is. Volvo werkt er hard aan.
Graag een update van diegenen die eerder eenzelfde probleem op dit forum hebben aangekaart.
Naast trillingen schudde ook bij mij de rechterachterstoel. Na vervanging van het binnenwerk is dit opgelost. Er lijkt geen verband te zijn.
Net als ik eerder las bij anderen werd er hoogteslag geconstateerd en is getracht dit er uit te krijgen en zijn ook alle banden opnieuw gebalanceerd. Helaas bracht het geen oplossing. Vervolgens is een nieuwe set 21 inch met dezelfde banden Pirelli Scorpio gemonteerd en dit heeft inderdaad tot een vermindering van de trillingen geleid waarbij het lastig is om trillingen ontstaan door het wegdek te onderscheiden van trillingen in de auto zelf. Bij mij ontstaan ze met name nog vanaf 125 km/h. De dealer doet zijn uiterste best om het probleem op te lossen. Er is besloten de auto volgende week in Beesd bij de importeur na te laten kijken. Wordt vervolgd.
Graag een update van diegenen die eerder eenzelfde probleem op dit forum hebben aangekaart.
Naast trillingen schudde ook bij mij de rechterachterstoel. Na vervanging van het binnenwerk is dit opgelost. Er lijkt geen verband te zijn.
Net als ik eerder las bij anderen werd er hoogteslag geconstateerd en is getracht dit er uit te krijgen en zijn ook alle banden opnieuw gebalanceerd. Helaas bracht het geen oplossing. Vervolgens is een nieuwe set 21 inch met dezelfde banden Pirelli Scorpio gemonteerd en dit heeft inderdaad tot een vermindering van de trillingen geleid waarbij het lastig is om trillingen ontstaan door het wegdek te onderscheiden van trillingen in de auto zelf. Bij mij ontstaan ze met name nog vanaf 125 km/h. De dealer doet zijn uiterste best om het probleem op te lossen. Er is besloten de auto volgende week in Beesd bij de importeur na te laten kijken. Wordt vervolgd.
-
- 1st Gear member
Mijn auto gaat wederom terug naar Beesd in de week van 21Augustus, met nieuwe banden, gaan ze daar monteren. Ik heb zeker geen hoop dat dit het trillen gaat verhelpen, maar dan hebben ze alle kansen gaat om het te verhelpen. Volgende stap, indien er geen oplossing voor wordt geboden, een advocaat in de arm nemen en procederen.Slesseh schreef: Trillingen in het chassis van mijn 1 jaar oude XC90 T8 welke ik 14 dagen geleden ben gaan rijden hebben mij doen besluiten mijn licht op te steken op dit forum. En wat ik lees maakt me niet blij. Het schijnt een bekend probleem te zijn dat volkomen willekeurig bij XC90 T8's kan ontstaan en waar vooralsnog geen sluitende oplossing voor is. Volvo werkt er hard aan.
-
- Starter
Veel succes, benieuwd wat de uitkomst is. Heb nog een aanvulling op mijn laatste bericht. Trillingen zijn nu waarneembaar bij alle snelheden en nemen in frequentie toe als snelheid toeneemt. Auto gaat vandaag naar de dealer en dan naar Beesd.Mijn auto gaat wederom terug naar Beesd in de week van 21Augustus, met nieuwe banden, gaan ze daar monteren. Ik heb zeker geen hoop dat dit het trillen gaat verhelpen, maar dan hebben ze alle kansen gaat om het te verhelpen. Volgende stap, indien er geen oplossing voor wordt geboden, een advocaat in de arm nemen en procederen.
-
- Starter
Beste Parkeeder, behoren je klachten nu na enige tijd inderdaad nog steeds tot het verleden?Parkeerder schreef: Klachten zijn opgelost. Banden zijn opnieuw gebalanceerd. Afwijkingen geconstateerd. Bandenspanning verlaagd naar 2.4. Dat een ieder hier zijn voordeel mee kan doen.
-
- 5th Gear member
ik zou dat niet als oplossing accepteren. volgens de handleiding dient de spanning 2,6-3,1 te zijn afhankelijk van lading. ik heb 20" met aanbevolen spanning, rij elke dag 130-135 en geen problemen. moet dus gewoon kunnen.
-
- 1st Gear member
ik heb sinds het begin ook last van trilling. Met name op lange stukken boven de 125km/h is het erg hinderlijk. Banden laten balanceren en beter op de velg laten zetten. Dit jaar zelfs nieuwe zomerbanden gekregen. Lijkt eerst wel verholpen maar zeker op vakantie, noord Spanje, is het vervelend. Het stuur trilt niet, maar het chassis wel. Dit is duidelijk te voelen bij bv. de middenconsole.
Ik hoop dat mijn dealer een oplossing gaat vinden. Hij gaat het bij de 60k beurt opnieuw bij de importeur aankaarten.
Als iemand een oplossing heeft, dan graag een berichtje.
Ik hoop dat mijn dealer een oplossing gaat vinden. Hij gaat het bij de 60k beurt opnieuw bij de importeur aankaarten.
Als iemand een oplossing heeft, dan graag een berichtje.