Accu begeven?

Geleverd vanaf 2003
Ben W
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 25.11.2014 - 09:30

Als je accu helemaal ontladen is, is de kans groot dat hij inwendig sluiting heeft gemaakt en dat de capaciteit flink verminderd is.
accu goed door (laten) laden en testen. Bij twijfel vervangen.
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!
Ruvo68
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13.06.2017 - 22:55

Kom net Kwikfit af, en alles is netjes in orde. Accu spanning 12,7V & Dynamo spanning 14,17V. Accu blijkt tevens uit begin 2015 te zijn, dus die moet nog wel even meegaan.
Btw monteur had tevens geen verklaring waarom de auto niet kon starten wanneer de minkabel aan het hijsoog van de startmotor was bevestigd, en adviseerde mij om in het vervolg de normale procedure uit te voeren.
Gebruikersavatar
Sjo
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18.04.2013 - 19:42
Locatie: zuid Limburg

De spanning van de accu is in mindere mate van belang (moet zeker hoog genoeg zijn) maar het gaat erom dat het start amperage hoog genoeg is, zoals al gezegd kan er intern in de accu zeker iets mis zijn, ook na 2 jaar. Een goede garage zal daarom ook het start amperage van de accu meten en niet alleen het voltage.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar als je bij mij in de buurt woont (zuid limburg) wil ik je best helpen
Volvo S60 2.4, 170pk, 2001
VW Golf GTD, 70pk, 1986
VW Caddy GTD, 80pk, 1984
VW Caddy D, 54pk, 1986
Peugeot 107 XS, 2011
Citroen Berlingo 1.9D, 1998
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Bij een auto met het start/stop systeem: nooit de minpool van een extere hulpstart accu verbinden met de minpool in je auto.
de minpool van je accu zit NIET direct aan het chassis namelijk, er zit een klein kastje tussen dat de conditie van je accu in de gaten houdt.

Dus gewoon de instructies van het hanboekje aanhouden: aan het chassis bevestigen.
En het oog op de dynamo geeft natuurlijk geen goed massa, er zit teveel overgangsweerstand tussen.
Voor diegene die dit begrijpt: al zit er maar 0,05 Ohm weestand tussen (en dat is eigenlijk niks), bij een startstroom van 200 A geeft het al een spanningsverlies van 10 Volt! Houdt je 2 volt over voor je startmotor, daar draait hij echt niet op!

Dus echt chassis is de bout op het chassis waar andere draden ook aan bevestigd zitten.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

dubbelel post, weggehaald, kan niet gewoon dit weghalen?
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”