Achterklep CV defekt?
- IkeV70
- 5th Gear member
Ja, de binnensensoren blijven uitgeschakeld. Als je de binnensensoren uitschakelt blijven ze uitgeschakeld totdat je de auto start. Je kunt in de tussentijd de deuren zo vaak ont- en vergrendelen als je wilt. Daar hebben ze over nagedacht bij Volvo.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Oceanracer
- Geartronic member
Maar als je dan in het bos met de honden aan het wandelen bent, kunnen ze dus wel een ruitje intikken en je wagen leeghalen zonder dat je alarm afgaat. Moeten ze wel door je ramen klimmen, maar een beetje junkie is niet zo dik...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- IkeV70
- 5th Gear member
Als ik met mijn honden in het bos ga wandelen dan laat ik ze dus niet in de auto en staat het alarm volledig aan. Alleen als ik mijn honden in de auto achterlaat, bijvoorbeeld om even boodschappen te doen, staat het alarm gedeeltelijk uitgeschakeld. Maar dan zitten de honden er nog in, niet dat die iets kunnen doen wanneer men een voorruit intikt (hondenrek ertussen), maar goed.
Het komt dus ook voor dat ik de auto ergens parkeer en de honden een aantal keer in- en uitlaad. Dan is het inderdaad zo dat de auto achtergelaten wordt met half alarm.
Echter, aangezien ik nooit iets van waarde in mijn auto laat liggen is het niet zo interessant om in te breken.
Ook kun je aan de buitenkant natuurlijk niet zien dat het alarm maar half ingeschakeld staat. Het rode ledje knippert gewoon. Dus hopelijk is dat net reden voldoende voor een inbreker om mijn auto maar over te slaan.
Het komt dus ook voor dat ik de auto ergens parkeer en de honden een aantal keer in- en uitlaad. Dan is het inderdaad zo dat de auto achtergelaten wordt met half alarm.
Echter, aangezien ik nooit iets van waarde in mijn auto laat liggen is het niet zo interessant om in te breken.
Ook kun je aan de buitenkant natuurlijk niet zien dat het alarm maar half ingeschakeld staat. Het rode ledje knippert gewoon. Dus hopelijk is dat net reden voldoende voor een inbreker om mijn auto maar over te slaan.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik heb 'm door! Als je met de honden in het bos gaat lopen, gebruik je die functie dus niet. Alleen als je tijdens een tussenstop even iets uit de auto wil pakken o.i.d. is het wel een handige functie.
Overigens schrikt zo'n alarm dieven niet echt meer af, dus zeer raadzaam om nooit iets van waarde in de auto te laten liggen. Ook niet in het "afsluitbaar" dashboardkastje. Dan is een kluisje een betere optie.
Overigens schrikt zo'n alarm dieven niet echt meer af, dus zeer raadzaam om nooit iets van waarde in de auto te laten liggen. Ook niet in het "afsluitbaar" dashboardkastje. Dan is een kluisje een betere optie.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Als je in dat geval de klep dichtgooit, moeten de alarmlichten (de knippertjes uiteraard) 1x aangaan.Oceanracer schreef:Ok, duidelijk. Maar als je de achterklep dan hebt geopend (na 2 keer vlak achter elkaar op 't knopje te hebben gedrukt) en je sluit de achterklep weer, weet je dan zeker dat ook het alarm weer wordt ingeschakeld? Hij stond namelijk (voor het openen van de klep) niet op het alarm! Ik gebruik zelf de manier van Hans, later als ik binnen ben even de boel afsluiten (en op 't alarm). Maar wel leuk om te weten natuurlijk!IkeV70 schreef:Ja, binnensensoren uitgeschakeld natuurlijk.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Oceanracer
- Geartronic member
Dat vind ik zelf idd ook veel makkelijker. Iedereen er uit, portieren dicht, achterklep open, spullen en/of hond er uit, knopje drukken, klep dicht en klaar! Maar toch leuk om te weten dat het ook anders kan, niet waar?!!
-
- Starter
Hoi rogier ik ontdek nu het zelfde probleem als bij jou, de achterklep is niet te openen. ik lees dat er een nieuw slot is ingegaan!! weet je al wat dat koste, aangezien ik ook, ben ik bang naar de dealer moet. groet Ab hoek
Rogier64 schreef:Zojuist wil ik wat achterin de auto leggen en kom er achter dat de achterklep niet te openen is. Achterbank naar voren geklapt zodat ik in de bagageruimte kan komen om de zekeringen te checken. Zekering 6 voor ontgrendelaar/opener achterklep (10A) is goed, voor alle zekerheid andere zekeringen nagezien, ook allemaal goed. Als ik goed luister hoor ik wel een zachte klik in de achterklep op moment van ontgrendelen, echter het duidelijk hoorbare geluid van ontgrendelen hoor ik niet meer. Alle overige portieren laten zich wel goed ontgrendelen. Ik kan ook niets vinden om voor nood de klep te openen. In mijn vorige V70 (classic) zat bij mijn weten een mogelijk om handmatig de klep te openen van de binnenzijde. Die is dus bij mijn huidige (nieuwe) type niet meer aanwezig. Of zie ik wat over het hoofd? Zal wel een bezoekje aan de garage worden vrees ik.