alarm van xc90 gaat spontaan af

bartje100
1st Gear member

Ik heb de zekering voor de alarm-sirene eruit gehaald....en nu doet de sunroof het niet meer.....en dat is met dit weer geen optie...dus dan maar weer valse alarmen...
RogerO
2nd Gear member

Een paar weken geleden heb ik ook last gehad van het verschijnsel van 'spontane alarmen' Omdat de auto ca. 11 jaar oud is, was de eerste verdachte de alarm unit zelf. Ik heb de hele unit vervangen en niet geprobeerd om de batterij te vervangen. Nadat de unit vervangen is, is het probleem ook opgelost.

Vervangen is gemakkelijk zelf te doen. Het moeilijkste was in mijn geval de beugel loskrijgen van de auto. Die zat met een soort hardstalen klinknagel aan de auto bevestigd. Uiteindelijk heb ik de beugel maar laten zitten en de alarmunit uit de beugel gehaald. Hiertoe moest ik wel de beugel open en dicht buigen (hetgeen met een beetje beleid wel te doen is. Tevens moest ik ook een stukje metaal wegzagen achter de rechterkoplamp om de alarm unit te kunnen verwijderen. Uiteindelijk is dit alles gelukt. Al meer al heeft het me wel iets tussen 3 tot 4 uur werk gekost.

Ik vrees dat je uiteindelijk ook voor dit stukje werk komt te staan.....spontaan afgaande alarmen vinden de buren over het algemeen niet zo leuk. Zeker niet 's-nachts.
XC90 V8 MY07 LPG
V40 2.0 MY98
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”