@Lint, daar had ik al een beetje zitten kijken, maar was nog niet overtuigd van het aanbod voor de v90. Ik weet ook niet hoeveel ik van de ET waarde mag afwijken en dus voor velgen van een ander model kan gaan.
@carfreak, begrijp ik, maar ik ben ook niet geheel vies van een 18" velg.
Onder de V60d6 had ik 18" Fortuna diamond cut liggen. Die combinatie was heel mooi voor de zomer. In de winter had ik de standaard lelijke Thia velgen liggen die bij elke v60 gratis werden meegegeven.
Ik zoek een wat donkerdere velg gezien de winterse activiteiten, maar ook geen zwarte stalen velg. Ik rij gemiddeld 7-8 maanden per jaar op de wintertjes en ik moet er dus veel tegen aan kijken.
De Platte Camper
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
- lint
- Geartronic member
Ik dacht dat de ET waarde maximaal 5 mm mag afwijken maar liever natuurlijk de originele ET waarde aanhouden. Verder denk ik dat het velgen aanbod voor de V90 wel groter zal worden in de loop van de tijd.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Ik ga/moet standaard 17".jrkalf schreef: Zeker, velgen maken of breken het hele plaatje.
Over 3 maanden moeten de wintertjes er alweer onder. Iemand nog tips?
Ik heb nog weinig leuks gevonden en dezelfde 20" velgen wordt het zeker niet.
Ik zit eerder naar een 17-18" maat te kijken, maar welke...
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
De huidige centrax kettinggen is een andere reden om voor de 17-18" te gaan. Zonde om weer nieuwe kettingen te moeten kopen.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Ik denk er over na om de standaard 17" te laten poeder coaten/spuiten in een donkere kleur grijs. Geeft al een ander beeld.jrkalf schreef: De huidige centrax kettinggen is een andere reden om voor de 17-18" te gaan. Zonde om weer nieuwe kettingen te moeten kopen.
“Carpe Diem”
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
@Hans,
Het moeten van 17" is een aparte keuze. Ik ken je achtergrond niet, dus toch maar de vraag:
Is het raar beleid, of ga je voor de standaard velg? Kan een prima keuze zijn als je andere keuzes hebt gemaakt en daarom een standaard velg kiest. Zoals je in de andere draad al typte: klik dit, klik dat erbij, het is een keer genoeg en duur zat.
Het moeten van 17" is een aparte keuze. Ik ken je achtergrond niet, dus toch maar de vraag:
Is het raar beleid, of ga je voor de standaard velg? Kan een prima keuze zijn als je andere keuzes hebt gemaakt en daarom een standaard velg kiest. Zoals je in de andere draad al typte: klik dit, klik dat erbij, het is een keer genoeg en duur zat.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Alles blijft standaard. Tevreden mee hoor. Tuulk 18/19" is mooier en fraaier. Ik ben tevreden er me er.jrkalf schreef: @Hans,
“Carpe Diem”
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik zie dat een aantal dealers de vraagprijzen van de demoauto's schandalig hoog hebben staan.
Ik zat gisteren nog eens op autotrader te kijken en een aantal hebben de vraagprijs bijna op de cataloguswaarde staan. Absurd voor een 9 maanden oude auto.
Ik zat gisteren nog eens op autotrader te kijken en een aantal hebben de vraagprijs bijna op de cataloguswaarde staan. Absurd voor een 9 maanden oude auto.
Laatst gewijzigd door jrkalf op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- lint
- Geartronic member
Je kan het altijd proberen als dealer om de hoofdprijs te vragen. Vaak zijn demoauto's wel erg compleet uitgerust.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Klopt, maar na 9 maanden slechts 2-3k onder de catalogus waarde is buiten proporties. Als je als klant uit de showroom rijdt met je nieuwe auto ben je al meer waarde kwijt.
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Vandaag is de platte camper weer even op bezoek geweest bij Volvo.... of is er nog steeds op bezoek en blijft een nachtje slapen.
Het Blind Spot Information System had zelf last van blinde vlekken. Rij je lekker op de afsluitdijk op de linkerbaan, gaat bliss links af alsof er een motorrijder tussen jou en de vangrail even langs zij komt. Helaas, niets aan het handje, gewoon helemaal van het padje die bliss. Of het nu komt door de software update, bumper onderhoud of het plaatsen van een trekhaak... Onduidelijk, maar het moest vervangen worden. Tot zover een duidelijk verhaal en geen vuiltje aan de lucht.
Het start/stop systeem van de auto werkte ook niet meer. Het is geen zeer belangrijk systeem, maar je verwacht wel dat het werkt als je dit aan zet.
De oorzaak lijkt hier mogelijk in een zwakke accu te liggen. Als er iets van een verminderde spanning in de accu gedetecteerd wordt is dit de eerste functie die uit gaat? Ergens wel begrijpelijk, de dynamo draaiende houden is dan wel belangrijk.
Nu maar een dagje langer in de S90 rijden en morgen weer m'n camper ophalen.
Het Blind Spot Information System had zelf last van blinde vlekken. Rij je lekker op de afsluitdijk op de linkerbaan, gaat bliss links af alsof er een motorrijder tussen jou en de vangrail even langs zij komt. Helaas, niets aan het handje, gewoon helemaal van het padje die bliss. Of het nu komt door de software update, bumper onderhoud of het plaatsen van een trekhaak... Onduidelijk, maar het moest vervangen worden. Tot zover een duidelijk verhaal en geen vuiltje aan de lucht.
Het start/stop systeem van de auto werkte ook niet meer. Het is geen zeer belangrijk systeem, maar je verwacht wel dat het werkt als je dit aan zet.
De oorzaak lijkt hier mogelijk in een zwakke accu te liggen. Als er iets van een verminderde spanning in de accu gedetecteerd wordt is dit de eerste functie die uit gaat? Ergens wel begrijpelijk, de dynamo draaiende houden is dan wel belangrijk.
Nu maar een dagje langer in de S90 rijden en morgen weer m'n camper ophalen.
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Vandaag de S90 leenauto terug naar de dealer gereden om de v90 op te halen. Aldaar bleek alles helaas nog even uit te lopen. Bij nieuwe auto's moet de accu inleren?!?!?! En dat duurt een paar uur. Gelukkig was dit proces zover afgerond dat de auto mee mocht en dan kan de rest thuis gebeuren als de auto uit staat op z'n plekje. Er zal wel een gedachte van Volvo achter zitten die ik nog niet helemaal heb meegekregen.
Voor de zekerheid even een rondje rond het industrieterein gereden om te zien dat alles lekker werkt. Dat resulteerde in een ritje terug naar de dealer. Op een afstand van nog geen 2,5km is het BLISS systeem rechts tot wel 5x onnodig afgegaan zonder een aanwijsbare reden. Blijkbaar vindt Volvo v90 lantaarnpalen eng?
De Platte Camper blijft nog even logeren bij de dealer en ik heb weer een trekhaakloze s90 mee.
Dat wordt met de auto vd vrouw op pad dit weekend...
Voor de zekerheid even een rondje rond het industrieterein gereden om te zien dat alles lekker werkt. Dat resulteerde in een ritje terug naar de dealer. Op een afstand van nog geen 2,5km is het BLISS systeem rechts tot wel 5x onnodig afgegaan zonder een aanwijsbare reden. Blijkbaar vindt Volvo v90 lantaarnpalen eng?
De Platte Camper blijft nog even logeren bij de dealer en ik heb weer een trekhaakloze s90 mee.
Dat wordt met de auto vd vrouw op pad dit weekend...
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ergens wel heel jammer, in de proefritten voor de oplevering van de auto was er niets mis mee. Bij de oplevering heeft men er een trekhaak onder gehangen en de bumper moest er daarvoor af. Deze is 1-op-1 weer terug gehangen. Alle onderdelen m.b.t. Bliss zijn inmiddels vervangen heb ik me laten vertellen.
De nieuwe techniek maakt het wel af en toe onnodig complex. Ik heb zo ook het vermoeden dat de ontwikkeling van onderdelen iets harder gaat dan dat men laat weten en dat in de iteraties dus problemen ontstaan in de aansturing. En dan zal je net zien dat een stukje software in de auto gewoon in de war raakt van die minimale veranderingen. Er is veel te veel onnodig aangesloten op de computer van de auto. Een trekhaak aansluiten kan al niet meer zonder dat de computer erbij gepakt moet worden.
Voor nu kan ik alleen maar afwachten en hopen dat men het snel oplost.
De nieuwe techniek maakt het wel af en toe onnodig complex. Ik heb zo ook het vermoeden dat de ontwikkeling van onderdelen iets harder gaat dan dat men laat weten en dat in de iteraties dus problemen ontstaan in de aansturing. En dan zal je net zien dat een stukje software in de auto gewoon in de war raakt van die minimale veranderingen. Er is veel te veel onnodig aangesloten op de computer van de auto. Een trekhaak aansluiten kan al niet meer zonder dat de computer erbij gepakt moet worden.
Voor nu kan ik alleen maar afwachten en hopen dat men het snel oplost.
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Wat een mooie dag vandaag!
Aan het einde van de dag kreeg ik het fijne bericht dat DPC weer klaar stond om opgehaald te worden, ditmaal was het euvel echt gevonden en echt serieus waar opgelost.
Eenmaal aangekomen bij de dealer kreeg ik te horen wat het euvel nu uiteindelijk was. Men heeft vandaag alle metingen weer nagelopen en de bumper moeten demonteren; Gezien dat bliss meetwaarden terug gaf die totaal niet klopte. Bumper eraf, sensoren nalopen en kijken wat het kan zijn geweest. En toen kwam er een AHA!!! Moment. Het had toch te maken met de onderbouw van de trekhaak en het daarvoor moeten verwijderen van de bumper. Bij het verwijderen van de bumper moeten de sensoren ook van de bumper afgehaald worden. Bij het terugbouwen is het meest onfortuinlijke gebeurd: Het is voor de monteurs mogelijk om de SODL en SODR (Sensoren van de Bliss in de achterbumper) op hun fysieke montagepunt verkeerd te monteren. Niet dat men links en rechts had verwisseld. Nee, het blijkt dat de sensor een kwartslag gedraaid gemonteerd kan worden. Bij goed product-design verwachtje dat het blokje toch maar op 1 manier gemonteerd kan/mag worden. Dat voorkomt fouten; Blijkbaar gemist door de designers.
Net gelijk een proefritje gemaakt en alles lijkt nu weer goed te werken. Wat een zaligheid!
Aan het einde van de dag kreeg ik het fijne bericht dat DPC weer klaar stond om opgehaald te worden, ditmaal was het euvel echt gevonden en echt serieus waar opgelost.
Eenmaal aangekomen bij de dealer kreeg ik te horen wat het euvel nu uiteindelijk was. Men heeft vandaag alle metingen weer nagelopen en de bumper moeten demonteren; Gezien dat bliss meetwaarden terug gaf die totaal niet klopte. Bumper eraf, sensoren nalopen en kijken wat het kan zijn geweest. En toen kwam er een AHA!!! Moment. Het had toch te maken met de onderbouw van de trekhaak en het daarvoor moeten verwijderen van de bumper. Bij het verwijderen van de bumper moeten de sensoren ook van de bumper afgehaald worden. Bij het terugbouwen is het meest onfortuinlijke gebeurd: Het is voor de monteurs mogelijk om de SODL en SODR (Sensoren van de Bliss in de achterbumper) op hun fysieke montagepunt verkeerd te monteren. Niet dat men links en rechts had verwisseld. Nee, het blijkt dat de sensor een kwartslag gedraaid gemonteerd kan worden. Bij goed product-design verwachtje dat het blokje toch maar op 1 manier gemonteerd kan/mag worden. Dat voorkomt fouten; Blijkbaar gemist door de designers.

Net gelijk een proefritje gemaakt en alles lijkt nu weer goed te werken. Wat een zaligheid!
Laatst gewijzigd door jrkalf op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Was goed je effe gesproken te hebben Jelle, mooi dat het opgelost is
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Mooie dag Walter. Bedankt voor de rondleiding langs de nieuwe XC60's. Zeer fraaie auto's zijn dat geworden.
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Vandaag even naar huis in Oostenrijk gereden. Wat een heerlijke auto op lange afstanden. Alleen jammer dat je bij een fietsendrager geen Pilot Assist meer mag gebruiken,
Dan merk je dat een beladen auto met fietsendrager achterop een hoop doet in de brandstof. De fabrieksopgave van 5.6L/100KM buiten de bebouwde kom is wellicht genomen bij een snelheid van 80KM/u en volledig leeg. Maar dat zal de pret zeker niet drukken! Hier betaal ik voor E95 gewoon 1.17 en voor BP Ultimate 1.31.
Dan merk je dat een beladen auto met fietsendrager achterop een hoop doet in de brandstof. De fabrieksopgave van 5.6L/100KM buiten de bebouwde kom is wellicht genomen bij een snelheid van 80KM/u en volledig leeg. Maar dat zal de pret zeker niet drukken! Hier betaal ik voor E95 gewoon 1.17 en voor BP Ultimate 1.31.

- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Veel plezier Jelle!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!