Wat gegevens (standaard of extra's? Geen idee maar dat interesseert me ook niet echt):
D2 120 pk,
Automaat 6 versn. (ben er nog niet uit of het een Geartronic of een Powershift betreft),
MY 2016,
Kenteken van 06/2015,
Kilometerstand: 28458 (bij aanvang),
Geen navigatie (gelukkig maar

Elektrisch inklapbare spiegels met verlichting aan onderzijde,
Regensensor,
Stoelverstelling: handmatig,
Geluidsinstallatie? Ja, een geluidsinstallatie zit er ook in ...........,
Geen reservewiel maar zo'n 'reparatiesetje' (daar moet ik dus nog iets aan gaan doen),
Niet zo'n achterlijk lichtpakket met 'sfeerverlichting' (?) en voetenruimteverlichting (?) maar wel branden de achterlichten in combinatie met de LED dagrijlichten!,
Halogeenverlichting.
Nou ja en verder alles wat er standaard in een Momentum afkomstig van de Portugese markt aanwezig hoort te zijn.
Eerste indruk na 260 km (veel bochten en bergje op, bergje af) : positief, rijdt beduidend prettiger in de omstandigheden hier dan een handgeschakeld exemplaar (óók mee proefgereden)
Motorgeluid (buiten de auto) niet echt 'mooi' maar dat was bij de V40 CC met dat PSA ding erin al net zo.
Over het verbruik valt nog weinig te zeggen maar het zal a.g.v. de automaat wel iets ongunstiger zijn dan van de V40 D2. In het boekje iets gelezen over ECO stand die bij een automaat 5% brandstofbesparing kan opleveren. Moet ik nog eens rustig uitproberen.
Op dit moment slechts één hele grote ergernis: Géén oliepeilstok! BELACHELIJK!!!!!!
Gelukkig word ik wel weer heel blij van de motorrijtuigenbelasting: € 143,17 per jaar!!

En verder blijft zo'n Volvo (schijnt in Chinese handen te zijn .....) natuurlijk puur Zweedse kwaliteit.
- gebouwd in België
- de voorruit uit Polen
- voorste zijruiten en achterruit uit Duitsland
- achterste zijruiten uit China
- koplampen uit Frankrijk
- gevarendriehoek uit Zwitserland
- een of andere elektronische module (vlak bij de versnellingsbak) uit Japan
- de Michelin Energy Saver (!) 205/60R16 banden komen uit Italië (ondanks dat ze toch echt zwart zijn staat er ook nog 'Green' op ...)
Ik ga vast nog veel meer dingen ontdekken die onderstrepen dat we hier met een echt internationaal geval van doen hebben ..........

O ja, nog maar een keer een foto

Als ik het kentekenbewijs heb en kan zien welke velg(en) en bandenma(a)(t)(en) zijn toegestaan komen er andere velgen op want deze vind ik spuuglelijk en veel te klein (16").
Rob