Wat gaat er nu stuk in de airco pomp.
1) de elektronica / connectie naar de auto
2) de pomp zelf vanwege lekkage of drukverlies
Het zou mooi zijn dat de Volvo engineering een update kan maken zodat de auto in noodloop komt, maar we zodanig dat je wel verder kunt
rijden op diesel. Bijvoorbeeld door de auto steeds kortstondig bij te laden. Dan wordt de accu ook niet te heet.
Er zijn vast meerder oplossingen om het voor ons betrouwbaarder te maken dan dat het nu is.
90.00 km: defecte aircopomp, ISG vervangen en aggregaten riem?
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
De olie van de aircopomp tast de isolatie van de wikkelingen aan van de hoogspanningsdelen. Dit geeft kortsluiting en dat zorgt voor het uitschakelen van het hybride systeem. Vandaag vernomen van de monteur.
Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Het zou mooi zijn als de ISG de accu kan bijladen als het hybride systeem uitgeschakeld is.vaudi schreef: Wat gaat er nu stuk in de airco pomp.
1) de elektronica / connectie naar de auto
2) de pomp zelf vanwege lekkage of drukverlies
Het zou mooi zijn dat de Volvo engineering een update kan maken zodat de auto in noodloop komt, maar we zodanig dat je wel verder kunt
rijden op diesel. Bijvoorbeeld door de auto steeds kortstondig bij te laden. Dan wordt de accu ook niet te heet.
Er zijn vast meerder oplossingen om het voor ons betrouwbaarder te maken dan dat het nu is.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Eens. Dan val je in ieder geval niet meer stil aan de kant van de weg.vaudi schreef: Stelling: Het zou mooi zijn als de ISG de accu kan bijladen als de airco niet meer zou werken, door bijv. lekkage of een ander technisch mankement.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
. Dit is de tweede serie pompen. De origineel geplaatste aircopomp had last van ijsvorming.De olie van de aircopomp tast de isolatie van de wikkelingen aan van de hoogspanningsdelen. Dit geeft kortsluiting en dat zorgt voor het uitschakelen van het hybride systeem. Vandaag vernomen van de monteur.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Bij de eerste pomp had ik last van een olielekkage na 3,5 jaar. Of er ijsvorming was, heb ik niet kunnen waarnemen. Bij de tweede pomp was er geen lekkage te zien, maar wel kortsluiting.Autowina schreef:. Dit is de tweede serie pompen. De origineel geplaatste aircopomp had last van ijsvorming.De olie van de aircopomp tast de isolatie van de wikkelingen aan van de hoogspanningsdelen. Dit geeft kortsluiting en dat zorgt voor het uitschakelen van het hybride systeem. Vandaag vernomen van de monteur.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Is het een kwestie van tijd dat de pomp stuk gaat, of heb je dan gewoon pech. Bij mij is de pomp bij 90.000 preventief vervangen. Inmiddels staat de auto op 135.000 en de airco werkt prima. Moet ook zeggen dat ik tot nu toe nog geen problemen heb gehad, behalve dan twee deursensors van de keyless entres.
Ga over drie weken naar Italie, wil dan niet met zo'n verassing als een kapotte pomp komen te staan.
Ga over drie weken naar Italie, wil dan niet met zo'n verassing als een kapotte pomp komen te staan.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
@jp-v60
Jij heb dan ook die pomp die stukgaat, Het gaat iig om het type tussen half 2016 en juni 2017. Tenminste, ik begrijp dat er sinds kort pas een opnieuw aangepaste versie beschikbaar is???
Helaas vervangen ze alleen als er een storing in komt te zitten.
Jij heb dan ook die pomp die stukgaat, Het gaat iig om het type tussen half 2016 en juni 2017. Tenminste, ik begrijp dat er sinds kort pas een opnieuw aangepaste versie beschikbaar is???
Helaas vervangen ze alleen als er een storing in komt te zitten.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Wat ik heb begrepen is dat bij de 2e serie pompen de airco olie de isolatie van de hoogspanningsdelen van de pomp aantast met als gevolg dat er kortsluiting ontstaat op het hoogspanningsnet van de auto. Hierdoor wordt het 400v systeem afgeschakeld en krijg je te maken met het uitvallen van de airco en vervolgens het stilvallen van de auto (door gebrek aan spanning in de 12v accu) als gevolg van die kortsluiting. Dat wil je zeker niet ervaren op vakantie.
Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Is geloof ik wel een telefoontje waard naar de dealer. Moet er niet aan denken dat je tijdens de vakantie de helft van je tijd bij de garage kan doorbrengen.
Als dat gebeurd, terwijl dit dus enigszins bekend is bij Volvo, is het exit Volvo.
Als dat gebeurd, terwijl dit dus enigszins bekend is bij Volvo, is het exit Volvo.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Vandaag, 1 dag voor vertrek naar Luxemburg voor een paar dagen, storing hybridesysteem in beeld. En vervolgens nog 2x later vanmiddag. Uitlezen geeft een isolatiestoring. Dwz dat er ergens kortsluiting is. Het is nog slechts level 1 (van 4), maar toch maar niet met de Volvo weg morgen.
Hoewel nog niet daadwerkelijk gemeten is de 2,5 maanden oude aircopomp de hoofdverdachte. De nieuwe is besteld (en wordt volledig onder garantie geplaatst)
Dealer kon me niet vertellen of deze anders is dan de vorige.
Hoewel nog niet daadwerkelijk gemeten is de 2,5 maanden oude aircopomp de hoofdverdachte. De nieuwe is besteld (en wordt volledig onder garantie geplaatst)
Dealer kon me niet vertellen of deze anders is dan de vorige.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 28.02.2013 - 18:22
Mijn v60 is maandag ook afgesleept naar de garage. had al een afspraak staan voor volgende week om voor de 2de keer de airco pomp te laten vervangen maar de oude pomp heeft het niet volgehouden. Er komt een nieuw type in volgens de dealer. Maar ze deze komen pas volgende week beschikbaar uit Zweden. Nu een v40 D2 als leen auto. Waar is de power?!
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik ben maar met VCNL in overleg gegaan omdat mijn pomp voor eigen rekening zou zijn.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6354
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ben benieuwd naar het argument van je dealer / VCNL dat jij zelf zou moeten betalen?RoaldH schreef: Ik ben maar met VCNL in overleg gegaan omdat mijn pomp voor eigen rekening zou zijn.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Argument van de dealer was geen coulance over coulance. Vandaag gesproken met VCNL. Die vonden dat de aircopomp het te kort heeft volgehouden. Ze gaan nu intern in overleg en vervolgens met Broekhuis.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6354
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Vind het argument zelf van Broekhuis niet echt steekhoudend, maar kwam dit stukje tegen: https://ictrecht.nl/2012/07/19/garantie-op-de-garantie/RoaldH schreef: Argument van de dealer was geen coulance over coulance. Vandaag gesproken met VCNL. Die vonden dat de aircopomp het te kort heeft volgehouden. Ze gaan nu intern in overleg en vervolgens met Broekhuis.
Denk dus dat ik wel begrijp wat ze bedoelen. Bottom line is dat als de normale levensduur van een pomp 5 jaar is, de eerste na drie jaar defect raakt en de tweede weer na een jaar, dan heb je dus "recht" op 1/5 coulance.... Recht op garantie na reparatie speelt hier kennelijk niet. Hoe de coulance verhouding in jou geval ligt weet ik niet. Maar zoals VCNL al aangeeft is het redelijk absurd dat een nieuwe pomp er na drie maanden weer mee kapt. Bovendien is het dus overduidelijk een gekend defect en geen incident, anders zou er geen versie 3 zijn.... Interessant: Je repareert iets onder garantie met een product wat gekend is als ondeugdelijk. Juridisch misschien verdedigbaar, moreel zeker niet vind ik (maar daar schiet jij niks mee op).
Broekhuis zegt zelf het volgende op hun website:
Mensen recht in de ogen kijken
Eerlijk duurt het langst. Wij willen u niet alleen vandaag, maar ook morgen als tevreden klant. Daarom helpen wij u zoals u dat van ons verlangt. Open en eerlijk, zonder onaangename verrassingen achteraf.
Ik zou met name daar Broekhuis op aanspreken. Ik wens je heel veel succes!
Heb zelf ook net in mei onder garantie de compressor vervangen gekregen (bij Broekhuis) en hoop het niet mee te maken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
Ik vind het merkwaardig dat er zoveel verschil zit tussen de verschillende vestigingen van Broekhuis, gelukkig heb ik wel positieve ervaringen. Het lijkt toch nergens op dat jij voor een ondeugdelijke reparatie zou moeten opdraaien?
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5253
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Consumenten recht is anders die zijn twee zakelijke entiteiten. Gewoon logisch blijven nadenken en dan moet de conclusie zijn dat de eerste reparatie ondeugdelijk was. Dit komt vast goed je hebt een Volvo geen VW !Gouwe schreef:Vind het argument zelf van Broekhuis niet echt steekhoudend, maar kwam dit stukje tegen: https://ictrecht.nl/2012/07/19/garantie-op-de-garantie/RoaldH schreef: Argument van de dealer was geen coulance over coulance. Vandaag gesproken met VCNL. Die vonden dat de aircopomp het te kort heeft volgehouden. Ze gaan nu intern in overleg en vervolgens met Broekhuis.
Denk dus dat ik wel begrijp wat ze bedoelen. Bottom line is dat als de normale levensduur van een pomp 5 jaar is, de eerste na drie jaar defect raakt en de tweede weer na een jaar, dan heb je dus "recht" op 1/5 coulance.... Recht op garantie na reparatie speelt hier kennelijk niet. Hoe de coulance verhouding in jou geval ligt weet ik niet. Maar zoals VCNL al aangeeft is het redelijk absurd dat een nieuwe pomp er na drie maanden weer mee kapt. Bovendien is het dus overduidelijk een gekend defect en geen incident, anders zou er geen versie 3 zijn.... Interessant: Je repareert iets onder garantie met een product wat gekend is als ondeugdelijk. Juridisch misschien verdedigbaar, moreel zeker niet vind ik (maar daar schiet jij niks mee op).
Broekhuis zegt zelf het volgende op hun website:
Mensen recht in de ogen kijken
Eerlijk duurt het langst. Wij willen u niet alleen vandaag, maar ook morgen als tevreden klant. Daarom helpen wij u zoals u dat van ons verlangt. Open en eerlijk, zonder onaangename verrassingen achteraf.
Ik zou met name daar Broekhuis op aanspreken. Ik wens je heel veel succes!
Heb zelf ook net in mei onder garantie de compressor vervangen gekregen (bij Broekhuis) en hoop het niet mee te maken.