het niet starten probleem V70 1999

Voor kenners: de "Roffel"
marc kolk
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 27.06.2017 - 09:17

hallo allemaal,

ook ik heb startproblemen met mijn V70 uit 1999.
op het forum hier lees je er al erg veel over heb ik gezien.
inmiddels heeft de auto een maand bij de garage gestaan en hebben ze verschillende "kleine" oplossingen geprobeerd, die dus niet gelukt zijn.

in eerste instantie was er een relais omzeilt die niet goed zou zijn.
dit is later weer terug gedraaid omdat het dus toch niet heeft gewerkt.

nu was het filtertje van de brandstofpomp vies en is dus schoongemaakt.
en er zijn wat contacten schoon gemaakt.

ik krijg het gevoel dat de garage er niet zo veel mee wil doen, dus ga ik zelf maar wat dieper op onderzoek uit.

het probleem is dat de motor wel begint te draaien, maar na 2 sec weer wegvalt.
in het begin was dat alleen bij ongeveer 30ltr. in de tank, maar nu ook als er net getankt is.

nou kom ik al snel uit op de antennering stuk.
ik ben benieuwd of ik die 'tijdelijk' kan omzeilen om te kijken of dat ook zo is.
(dat er geen startonderbreking op zit vind ik niet zo erg).

mochten jullie andere tips hebben wat ik na kan kijken dan hoor ik dat natuurlijk graag

alvast bedankt

groeten Marc
Gebruikersavatar
cees klumper
4th Gear member
Berichten: 534
Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
Locatie: San Diego, California

'Antennering' was het eerste wat ik dacht, en daarna relais benzinepomp. Weet niet of je die antennering kunt omzeilen maar daar gok ik op. Accu fris?
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Begin eens met foutcodes uitlezen. Het liefst met Volvo apparatuur om goed uit te kunnen lezen

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
marc kolk
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 27.06.2017 - 09:17

cees klumper schreef: 'Antennering' was het eerste wat ik dacht, en daarna relais benzinepomp. Weet niet of je die antennering kunt omzeilen maar daar gok ik op. Accu fris?

Het relais is omzeild geweest volgens de garage.
Dat had echter geen affect.
( er werdt toen bij verteld dat de auto niet te lang stationair mocht draaien).
Dat is dus nu weer teruggezet.
De accu is nieuw.
Zal het voor de zekerheid wel even meten.
marc kolk
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 27.06.2017 - 09:17

sbv schreef: Begin eens met foutcodes uitlezen. Het liefst met Volvo apparatuur om goed uit te kunnen lezen
Dat heeft die garage dus ook gedaan en daar komt ( volgens hun niks uit)

Het is toch zo dat het uitlezen door iedereen gedaan kan worden, en sommige aanpassingen alleen door volvo.
Of heb ik dat fout?
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Begin eens met uitlezen met Volvo apparatuur. 1999 is een soort van overgangsjaar bij de V70 modellen. Vida icm dice en dan uitlezen of als het nog een modeljaar 98 is dan Volvo systemtester of brickdiag/volfcr

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

Klinkt als een antennering of het roze 103 relais.
Helpt het wanneer je de sleutel even uit en weer in het contactslot doet?
Je zou het kunnen proberen met een andere antennering, gebruikt of nieuw.
Heb hetzelfde gehad met mijn 98er V70 2.5.
Uitlezen gaf geen meldingen.
Probleem is overigens vanzelf ook weer verdwenen....
marc kolk
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 27.06.2017 - 09:17

hsv70 schreef: Klinkt als een antennering of het roze 103 relais.
Helpt het wanneer je de sleutel even uit en weer in het contactslot doet?
Je zou het kunnen proberen met een andere antennering, gebruikt of nieuw.
Heb hetzelfde gehad met mijn 98er V70 2.5.
Uitlezen gaf geen meldingen.
Probleem is overigens vanzelf ook weer verdwenen....
het lijkt er wel op ja dat dat uit maakt idd.
alleen wil hij dan ook niet altijd meteen starten
kan zo maar dat je het tien keer moet proberen voor hij wel aan blijft
ik begreep wel dat als je er een andere antennering in zet je dit aan moet passen in de computer.
klopt dat?.
uitlezen bij deze garage geeft ook geen foutmelding helaas

wat betreft het roze 103 relais kan je zeggen waar die zit? dan kan ik dat iig na kijken.

heb even gezocht en kom er bij dat het de brandstof relais is. deze is al omzeilt geweest door de garage.
en de storing was toen niet weg, dus dat is hem niet
Laatst gewijzigd door marc kolk op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
marc kolk
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 27.06.2017 - 09:17

sbv schreef: Begin eens met uitlezen met Volvo apparatuur. 1999 is een soort van overgangsjaar bij de V70 modellen. Vida icm dice en dan uitlezen of als het nog een modeljaar 98 is dan Volvo systemtester of brickdiag/volfcr
ok dus dat houd in bij een volvo dealer?
of iemand die die apparatuur heeft.

ik kom veel topics tegen waar gemeld wordt dat het illegaal is, alleen zijn die van voor 2014 is het inmiddels niet verjaard ofzo?
ik vind namelijk wel een link waar je vida kan downloaden (alleen moet ik dan nog een dice hebben natuurlijk)
Laatst gewijzigd door marc kolk op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Antenne ring kan je zo omwisselen en is snel te testen. Ander relay 103 overigens ook(doorlussen tijdelijk kan je ook doen om deze uit te sluiten)

Andere sleutel kan je ook nog eens testen. Mogelijk is de chip in de sleutel beschadigd en blijft de startblokkering erop zitten

Er zijn genoeg forum leden die je auto zo uit kunnen lezen denk ik.
Wat vida 2014 aangaat, Verjaard....naaah het is een oud hok van 99 dat werkt echt wel. Heb in het verleden een V70r gehad van 2000 en dat ging prima

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

sbv schreef:
Wat vida 2014 aangaat, Verjaard....naaah het is een oud hok van 99 dat werkt echt wel. Heb in het verleden een V70r gehad van 2000 en dat ging prima
Wat dan weer geen oud hok is :D
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

Heb je met de reservesleutel dezelfde problemen?
marc kolk
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 27.06.2017 - 09:17

Ja bijde sleutels hebben er last van.

Ik had het idee dat het uitmaakte of de auto met de neus naar beneden stond.
Dit is vandaag echter uitgesloten helaas.
Laatst gewijzigd door marc kolk op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
marc kolk
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 27.06.2017 - 09:17

Gisteravond moest ik in totaal vier pogingen doen om hem lopend te krijgen.
Wat mij op viel is dat het de eerste keer langer duurde voordat hij uit viel als de keren erna.
Het is dan niet tien seconden, maar ipv twee vier zeg maar.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Weet je al wat het probleem is, brandstof tekort of ontsteking die het niet meer doet op moment van uitval. Dat moet je eerst uitzoeken voordat je gericht kunt zoeken naar het probleem.
Als ik het zo lees denk ik aan de brandstofpomp. Is hier al eens naar gekeken?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
marc kolk
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 27.06.2017 - 09:17

edraket schreef: Weet je al wat het probleem is, brandstof tekort of ontsteking die het niet meer doet op moment van uitval. Dat moet je eerst uitzoeken voordat je gericht kunt zoeken naar het probleem.
Als ik het zo lees denk ik aan de brandstofpomp. Is hier al eens naar gekeken?
De brandstof pomp is idd al naar gekeken ja.
De garage heeft echter de druk niet gemeten wat ik wel graag zpu willen zien eerlijk gezegd.
De relais 103 is overbrugd geweest.
Dat had geen zin en is dus weer terug gedraaid.
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

Ik zou dan toch eens een andere antennering proberen.
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3168
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

hsv70 schreef: Ik zou dan toch eens een andere antennering proberen.
Helemaal eens, ik heb precies hetzelfde bij de hand gehad met een C70. Die antennering was de remedie.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
marc kolk
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 27.06.2017 - 09:17

Ok nu heb ik een antennering geregeld, maar die gaat natuurlijk niet werken met mijn eigen sleutels, of is dat een rare gedachte van mij.
Gebruikersavatar
maestro12
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 07.05.2016 - 09:33
Locatie: Brabant

Antennering werkt altijd, die leest alleen de sleutel en geeft het door aan de startonderbreker.
7700 pk en 300.000 nm genoeg?
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”