hallo allemaal,
ook ik heb startproblemen met mijn V70 uit 1999.
op het forum hier lees je er al erg veel over heb ik gezien.
inmiddels heeft de auto een maand bij de garage gestaan en hebben ze verschillende "kleine" oplossingen geprobeerd, die dus niet gelukt zijn.
in eerste instantie was er een relais omzeilt die niet goed zou zijn.
dit is later weer terug gedraaid omdat het dus toch niet heeft gewerkt.
nu was het filtertje van de brandstofpomp vies en is dus schoongemaakt.
en er zijn wat contacten schoon gemaakt.
ik krijg het gevoel dat de garage er niet zo veel mee wil doen, dus ga ik zelf maar wat dieper op onderzoek uit.
het probleem is dat de motor wel begint te draaien, maar na 2 sec weer wegvalt.
in het begin was dat alleen bij ongeveer 30ltr. in de tank, maar nu ook als er net getankt is.
nou kom ik al snel uit op de antennering stuk.
ik ben benieuwd of ik die 'tijdelijk' kan omzeilen om te kijken of dat ook zo is.
(dat er geen startonderbreking op zit vind ik niet zo erg).
mochten jullie andere tips hebben wat ik na kan kijken dan hoor ik dat natuurlijk graag
alvast bedankt
groeten Marc
het niet starten probleem V70 1999
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
'Antennering' was het eerste wat ik dacht, en daarna relais benzinepomp. Weet niet of je die antennering kunt omzeilen maar daar gok ik op. Accu fris?
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Begin eens met foutcodes uitlezen. Het liefst met Volvo apparatuur om goed uit te kunnen lezen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 27.06.2017 - 09:17
cees klumper schreef: 'Antennering' was het eerste wat ik dacht, en daarna relais benzinepomp. Weet niet of je die antennering kunt omzeilen maar daar gok ik op. Accu fris?
Het relais is omzeild geweest volgens de garage.
Dat had echter geen affect.
( er werdt toen bij verteld dat de auto niet te lang stationair mocht draaien).
Dat is dus nu weer teruggezet.
De accu is nieuw.
Zal het voor de zekerheid wel even meten.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 27.06.2017 - 09:17
Dat heeft die garage dus ook gedaan en daar komt ( volgens hun niks uit)sbv schreef: Begin eens met foutcodes uitlezen. Het liefst met Volvo apparatuur om goed uit te kunnen lezen
Het is toch zo dat het uitlezen door iedereen gedaan kan worden, en sommige aanpassingen alleen door volvo.
Of heb ik dat fout?
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Begin eens met uitlezen met Volvo apparatuur. 1999 is een soort van overgangsjaar bij de V70 modellen. Vida icm dice en dan uitlezen of als het nog een modeljaar 98 is dan Volvo systemtester of brickdiag/volfcr
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 4th Gear member
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36
Klinkt als een antennering of het roze 103 relais.
Helpt het wanneer je de sleutel even uit en weer in het contactslot doet?
Je zou het kunnen proberen met een andere antennering, gebruikt of nieuw.
Heb hetzelfde gehad met mijn 98er V70 2.5.
Uitlezen gaf geen meldingen.
Probleem is overigens vanzelf ook weer verdwenen....
Helpt het wanneer je de sleutel even uit en weer in het contactslot doet?
Je zou het kunnen proberen met een andere antennering, gebruikt of nieuw.
Heb hetzelfde gehad met mijn 98er V70 2.5.
Uitlezen gaf geen meldingen.
Probleem is overigens vanzelf ook weer verdwenen....
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 27.06.2017 - 09:17
het lijkt er wel op ja dat dat uit maakt idd.hsv70 schreef: Klinkt als een antennering of het roze 103 relais.
Helpt het wanneer je de sleutel even uit en weer in het contactslot doet?
Je zou het kunnen proberen met een andere antennering, gebruikt of nieuw.
Heb hetzelfde gehad met mijn 98er V70 2.5.
Uitlezen gaf geen meldingen.
Probleem is overigens vanzelf ook weer verdwenen....
alleen wil hij dan ook niet altijd meteen starten
kan zo maar dat je het tien keer moet proberen voor hij wel aan blijft
ik begreep wel dat als je er een andere antennering in zet je dit aan moet passen in de computer.
klopt dat?.
uitlezen bij deze garage geeft ook geen foutmelding helaas
wat betreft het roze 103 relais kan je zeggen waar die zit? dan kan ik dat iig na kijken.
heb even gezocht en kom er bij dat het de brandstof relais is. deze is al omzeilt geweest door de garage.
en de storing was toen niet weg, dus dat is hem niet
Laatst gewijzigd door marc kolk op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 27.06.2017 - 09:17
ok dus dat houd in bij een volvo dealer?sbv schreef: Begin eens met uitlezen met Volvo apparatuur. 1999 is een soort van overgangsjaar bij de V70 modellen. Vida icm dice en dan uitlezen of als het nog een modeljaar 98 is dan Volvo systemtester of brickdiag/volfcr
of iemand die die apparatuur heeft.
ik kom veel topics tegen waar gemeld wordt dat het illegaal is, alleen zijn die van voor 2014 is het inmiddels niet verjaard ofzo?
ik vind namelijk wel een link waar je vida kan downloaden (alleen moet ik dan nog een dice hebben natuurlijk)
Laatst gewijzigd door marc kolk op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Antenne ring kan je zo omwisselen en is snel te testen. Ander relay 103 overigens ook(doorlussen tijdelijk kan je ook doen om deze uit te sluiten)
Andere sleutel kan je ook nog eens testen. Mogelijk is de chip in de sleutel beschadigd en blijft de startblokkering erop zitten
Er zijn genoeg forum leden die je auto zo uit kunnen lezen denk ik.
Wat vida 2014 aangaat, Verjaard....naaah het is een oud hok van 99 dat werkt echt wel. Heb in het verleden een V70r gehad van 2000 en dat ging prima
Andere sleutel kan je ook nog eens testen. Mogelijk is de chip in de sleutel beschadigd en blijft de startblokkering erop zitten
Er zijn genoeg forum leden die je auto zo uit kunnen lezen denk ik.
Wat vida 2014 aangaat, Verjaard....naaah het is een oud hok van 99 dat werkt echt wel. Heb in het verleden een V70r gehad van 2000 en dat ging prima
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wat dan weer geen oud hok issbv schreef:
Wat vida 2014 aangaat, Verjaard....naaah het is een oud hok van 99 dat werkt echt wel. Heb in het verleden een V70r gehad van 2000 en dat ging prima

V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 27.06.2017 - 09:17
Ja bijde sleutels hebben er last van.
Ik had het idee dat het uitmaakte of de auto met de neus naar beneden stond.
Dit is vandaag echter uitgesloten helaas.
Ik had het idee dat het uitmaakte of de auto met de neus naar beneden stond.
Dit is vandaag echter uitgesloten helaas.
Laatst gewijzigd door marc kolk op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 27.06.2017 - 09:17
Gisteravond moest ik in totaal vier pogingen doen om hem lopend te krijgen.
Wat mij op viel is dat het de eerste keer langer duurde voordat hij uit viel als de keren erna.
Het is dan niet tien seconden, maar ipv twee vier zeg maar.
Wat mij op viel is dat het de eerste keer langer duurde voordat hij uit viel als de keren erna.
Het is dan niet tien seconden, maar ipv twee vier zeg maar.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Weet je al wat het probleem is, brandstof tekort of ontsteking die het niet meer doet op moment van uitval. Dat moet je eerst uitzoeken voordat je gericht kunt zoeken naar het probleem.
Als ik het zo lees denk ik aan de brandstofpomp. Is hier al eens naar gekeken?
Als ik het zo lees denk ik aan de brandstofpomp. Is hier al eens naar gekeken?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 27.06.2017 - 09:17
De brandstof pomp is idd al naar gekeken ja.edraket schreef: Weet je al wat het probleem is, brandstof tekort of ontsteking die het niet meer doet op moment van uitval. Dat moet je eerst uitzoeken voordat je gericht kunt zoeken naar het probleem.
Als ik het zo lees denk ik aan de brandstofpomp. Is hier al eens naar gekeken?
De garage heeft echter de druk niet gemeten wat ik wel graag zpu willen zien eerlijk gezegd.
De relais 103 is overbrugd geweest.
Dat had geen zin en is dus weer terug gedraaid.