verder herstellen?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Jootje
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 31.07.2017 - 10:26

Beste mensen,

ik rij al jaren met mijn v50 (2 liter diesel). Er staan 243000 km op de teller. Dit jaar reeds 2000 euro kosten gehad. Nu is de reparatie 5 maanden geleden en moet ik mijn veren vooraan vervangen alsook heb ik slijtage aan de binnenkant van mijn achterbanden. Ze maken een zoemend geluid bij het rijden. Herstelling zonder de banden weer om en bij de 450 euro. (Herstelling bij een niet officiele dealer) Verder gaan met de herstellingen of verkopen :'( Ik ken als vrouw wel iets van auto's maar de garagisten verkopen liever dan herstellen me dunkt ;)
Hopelijk hier een beetje hulp.
alvast bedankt!
:-)
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27012
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Je achterbanden zijn gecupt zoals dat heet.
Als het profiel nog goed is zou je de voor en achterbanden kunnen wisselen, dan slijten ze voor weer goed af en achter heb je dan goede banden. Na bijvoorbeeld 10.000 km zou je voor en achter weer om kunnen wisselen en dit blijven doen.

Is echt een V50 kwaaltje helaas
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3105
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

fredhead schreef:
Is echt een V50 kwaaltje helaas
Klopt, komt me bekend voor van mijn lease V50 destijds. Van alle bandensoorten die daar om gezeten hebben waren de dure Continentals hyper-gevoelig voor dat verschijnsel en gek genoeg goedkope banden het minst gevoelig. Maar het was verder een heerlijke auto waar we met plezier in reden!
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Jootje
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 31.07.2017 - 10:26

Dank je wel voor de antwoorden. Mijn banden kan ik dan idd wisselen. Maar blijf je herstellen aan een auto van bijna 11 jaar met zoveel km's? Ik ben super tevreden van mijn auto. Maar ik weet echt niet wat te doen. De meeste zeggen dat ik 300000 km kan doen met mijn motor...
alfonsos
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 03.07.2016 - 12:44

Ik heb hetzelfde model, ook de 2 liter diesel, en ondertussen al ruim over de 330000 heen. Toevallig een tijdje geleden ook de voorveren vervangen (waren gebroken). Zolang er verder niks mis is/lijkt, zou ik doorrijden en laten repareren.. Banden slijten bij elke auto, en zoals er al werd aangegeven, wisselen helpt vast een hoop.
Helemaal als hij nog fijn rijd, (en onderhoud etc. goed is gedaan). Wat waren die 2000 euro voor kosten? (als je hem weg doet is dat dus eigenlijk ook jammer..)
- V50 d5 2006 - 2018-
- V50 2.0d 2005 - 2016-2018
Gebruikersavatar
Volvo_Bjorn
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34

Onze S40 1.6D (MY2005) heeft 380.000km. 5000km nog 1500€ kosten aan gedaan door de airco te laten herstellen en onderhoud. Voor dat geld heb je geen andere auto :)
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
VolvoConnection
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 08.01.2011 - 23:05
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Al heb je er veel geld aan uitgegeven, je weet wel wat er is gefixed. Met een andere auto kun je weer opnieuw beginnen met de kosten. Dat is de gok met het kopen van 2de hands auto's.
Volvo V50 2.4i 170pk (2004)
Subaru Impreza GT Prodrive 245pk (2000)
Volvo 480GT 119pk (1995)
Peugeot 205 heel weinig pk (1986)
Volvoconnection.com
Ben W
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 25.11.2014 - 09:30

fredhead schreef: Je achterbanden zijn gecupt zoals dat heet.
Als het profiel nog goed is zou je de voor en achterbanden kunnen wisselen, dan slijten ze voor weer goed af en achter heb je dan goede banden. Na bijvoorbeeld 10.000 km zou je voor en achter weer om kunnen wisselen en dit blijven doen.

Is echt een V50 kwaaltje helaas
Dit kwaaltje is een combi van merk band en type auto. Het mooiste voorbeeld is de Ford Galaxy (toen ik nog bij een Ford dealer werkte) werd geleverd op net als de VW Sharan op Continental. De achtrbanden waren ook altijd snel gecubt. Monteer een ander merk en het probleem was weg.
BMW 5 serie wil ook liever geen Dunlop Sportmax.
Zo zijn er nog wat voorbeelden. Voor naar achter wisselen is mijns inziens een lap middel omdat je dan je voorbanden gaat vern*#ken. Maar dat is mijn mening.
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10509
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ben W schreef:
fredhead schreef: Je achterbanden zijn gecupt zoals dat heet.
Als het profiel nog goed is zou je de voor en achterbanden kunnen wisselen, dan slijten ze voor weer goed af en achter heb je dan goede banden. Na bijvoorbeeld 10.000 km zou je voor en achter weer om kunnen wisselen en dit blijven doen.

Is echt een V50 kwaaltje helaas
Dit kwaaltje is een combi van merk band en type auto. Het mooiste voorbeeld is de Ford Galaxy (toen ik nog bij een Ford dealer werkte) werd geleverd op net als de VW Sharan op Continental. De achtrbanden waren ook altijd snel gecubt. Monteer een ander merk en het probleem was weg.
BMW 5 serie wil ook liever geen Dunlop Sportmax.
Zo zijn er nog wat voorbeelden. Voor naar achter wisselen is mijns inziens een lap middel omdat je dan je voorbanden gaat vern*#ken. Maar dat is mijn mening.
Wel bij de beide Mondeo's, de Passat variant en nu ook de V70 wissel ik om de 10K van voor naar achteren en vice versa. Resultaat is dat het cuppen tot een minimum beperkt wordt en ik iedere keer een compleet setje moet vervangen. Dus alle banden slijten gelijk af. Ik heb daar veel (rij)plezier van .
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
NicoV40
4th Gear member
Berichten: 677
Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44

VolvoConnection schreef: Al heb je er veel geld aan uitgegeven, je weet wel wat er is gefixed. Met een andere auto kun je weer opnieuw beginnen met de kosten. Dat is de gok met het kopen van 2de hands auto's.
Dit dus :D

Mijn ouwe V40 heeft vorig jaar op 240K nieuwe distributiesnaar + waterpomp + spanners en alles errond gekregen, en nog een nieuw turboslangetje, kosten €750.
Daarna contactslot en stuurslot compleet kapot. Ach, €400 later rijd hij weer.

Nu met 260K krijgt hij, en schrik niet:

-Stuurhuis + vloeistof
-Dichtringen steekassen + bak opnieuw vullen.
-Draagarm LA + volledige uitlijning
-Stopklep
-Handremkabel
-Andere turboslang die slijtage vertoond.

Samen €1800.

Kon evengoed voor de €3000 een ander gekocht hebben, maar wie weet wat moest ik daar weer aan doen.
Na stuurhuis, is mn volledige voortrein nieuw.
Want heb ook al zelf nieuwe schockdempers en veren rondom gemonteerd en draagarmen vooraan.

Lekker laten herstellen, en doorgaan :D
Jij weet dan tenminste wat er al gebeurd is aan je wagen, dat moet vertrouwen scheppen.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
Gebruikersavatar
trondheim
2nd Gear member
Berichten: 231
Lid geworden op: 02.07.2017 - 17:00
Locatie: NH

Tja, ik kan ook eens zijn wat anderen zeggen. Als het een fijne auto is die goed bevalt, niet van roest uit elkaar valt en je hebt er al veel aan gedaan, dan weet je wel wat je hebt. Natuurlijk weet niemand wat er 'nog aan staat te komen' maar als je hem wegdoet voor een andere dan begin je misschien wel weer met grote uitgaven. Met mogelijk dezelfde(!) reparaties die je net op deze auto hebt laten uitvoeren...ik zou hem houden.
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
Gebruikersavatar
Migaddo
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 29.06.2010 - 21:31
Locatie: Amsterdam

Rij ook nog in mijn V50 2.0 D met 495K op de teller, voldoende compressie en vermogen, heb besloten de auto " op" te rijden, geen idee hoelang dat nog duurt, maar ben zeer tevreden over mijn auto.

Tenzij mensen uit Den haag gaan verzinnen dat diesels uit 2004 te vervuilend zijn, dan wellicht eerder.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”