SPRUITSTUK DICHT / UPDATE Volvo V50 1.6D met momenteel 453.000 km!

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
MarcV50
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 10.07.2015 - 11:18

Beste mensen,

Graag wil ik jullie nog wat delen wat ik mee heb gemaakt met mijn Volvo V50 1.6D uit 2005. Ik heb hem gekocht met 280.000 km en momenteel staat hij (precies 2 jaar later) op 453.000 km.

Het inlaatspruitstuk was gescheurd, dus er moest een andere komen. Dat ding haal je normaal niet los natuurlijk, dus na 453.000 km zag het er als volgt uit, zie foto's.


Wat heb ik in de loop der 2 jaren heb vervangen;
- Turbo (complete reparatie)
- Alle slangen van de inlaat
- Inlaatspruitstuk (gescheurd op de naad)
- Contactslot
- Draagarm rubbers
- 1 verstuiver
- EGR klep
- Turbo druk regelklep
- Dynamo 1 x gereviseerd
- Afgelopen jaar bij de APK een remklauw afgekeurd


En daarnaast nog als onderhoud
- Elke 15.000 km nieuwe olie
- Elke 30.000 km brandstoffilter, luchtfilter, etc.
- Distributieset
- Banden
- Remblokken
-Etc,


Al met al valt het mee. Hij heeft mij nooit laten staan.. Ja oke, toen de inlaatslangen scheurde had ik niet veel power, maar kon ik wel thuis komen. Absoluut niet ontevreden. En hij rijdt nog als een trein!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door MarcV50 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Duh.....maar -1- ding is zeker, hij krijgt nu weer voldoende lucht en zal beter moeten lopen. Respect dat je zo lang met deze auto blijft rijden en de investeringen wilt doen. En diepe buiging voor dat 1600 CC dieseltje.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28605
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Leuk zo'n V50 1.6D met een hele hoge kilometerstand, je hoort vaak horrorverhalen over deze motor maar het kan dus ook anders.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1088
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Inderdaad ongelooflijk, mijn V40 D2 staat op 162.000 en ik begin me al een beetje zorgen te maken ...

Ik ben een zeer rustige/zuinige rijder en de auto rijdt nog als nieuw overigens ...
MarcV50
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 10.07.2015 - 11:18

Bedankt heren.

Ja ik rijd uitsluitend snelweg, 2 x per dag 56 km voor mn werk en 1 x per week prive 700 km door Duitsland.

Onder de 50 km rijd ik nooit per keer dat ik hem start.

Altijd 130-160 zonder cruise control.

Gebruik is 1 op 18-18,5 gemiddeld, bij deze rijstijl. In de winter 1 op 17-17,5.


Verder werkt alles perfect aan de auto, behalve de airco. Condensator lek, en dat geld stop ik liever in technisch onderhoud, die 700 EUR. Dus lekker het raam open.
BasG
3rd Gear member
Berichten: 412
Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31

MarcV50 schreef: Bedankt heren.

Ja ik rijd uitsluitend snelweg, 2 x per dag 56 km voor mn werk en 1 x per week prive 700 km door Duitsland.

Onder de 50 km rijd ik nooit per keer dat ik hem start.

Altijd 130-160 zonder cruise control.

Gebruik is 1 op 18-18,5 gemiddeld, bij deze rijstijl. In de winter 1 op 17-17,5.


Verder werkt alles perfect aan de auto, behalve de airco. Condensator lek, en dat geld stop ik liever in technisch onderhoud, die 700 EUR. Dus lekker het raam open.
Net nieuwe aircocondensor laten monteren voor € 340 inclusief opnieuw afvullen enz. Heb ik graag over voor een beetje koeling en een veel vriendelijker bedrag dan jij noemt....
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.

C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)

Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”