Nieuw forumlid

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Kostwinner
1st Gear member

Hi allemaal,
Na een paar maanden zoeken, kijken, lezen en proefrijden viel mijn oog op een V50 uit 2005. 2.4, Automaat, en slechts 120.000 op de teller. Ik vond haar/hem? bij een officiele Volvo-dealer in Ede. Daar was ik snel mee rond; goede prijs, kreeg zowaar nog een behoorlijke inruil voor mijn KIA Picanto (ik weet het, niet naar vragen, is een lang verhaal), en ook nog eens BOVAG garantie. Maar wat het belangrijkste was, is dat de auto echt showroomfris was. Helemaal nagekeken (eigenlijk refurbished), met nieuwe distributieriem, 4 hagelnieuwe Michelin banden en een waslijst aan vervangen onderdelen. Kortom, ik ben een gelukkig man. Maar...
Afbeelding

Hier wordt de auto binnen 8 minuten van binnen schoongemaakt op de nieuwe lopende band bij Loogman in Aalsmeer:
Afbeelding[/img]

Dankzij dit forum op het spoor gekomen van Volvotech.EU, en daar gisteren een Parrot/MMI in laten bouwen. Perfecte service, aardige man, en ondanks de relatief hoge aanschafprijs vergeleken met 'normale' aftermarket bluetooth oplossingen, toch de beste optie. Want zonder handsfree en streaming was het wel erg behelpen met een simpel CD-spelertje.

Ondertussen op Marktplaats de nodige accessoires gevonden, zoals daar zijn de officiele Volvo dakdragers, en ook zo'n bagagenet. Helaas kwam ik er pas bij thuiskomst achter dat onder de hoedenplank al een bagagenet gemonteerd zat... Dus die heb ik nu dubbel. Of eigenlijk: over. Dus als er interesse heb, geen dan een gil.

Maar... een nog merkwaardiger vondst deed ik toen ik vandaag een luikje achterin links opentrok en daar een opgerold krulsnoer aantrof... Het snoer was een meter of twee, en aan het eind zat een handvat met een tweetal schakelaars. Als ik er op drukte, hoorde ik wel wat gezoem en geluid, maar geen idee waarvoor het dient. Even het serienummer opgezocht: blijkt een handset te zijn die gebruikt wordt om ziekenhuisbedden en aanverwante zaken omhoog of omlaag te doen. (Zie https://www.linak.com/products/controls/hb40/)

Afbeelding[/img]

Maar waarvoor deze in mijn V50 dient, of diende, blijft mij een raadsel, want er zijn verder geen sporen te vinden van een (rolstoel-)lift of iets dergelijks. Ik vermoed overigens wel dat de vorige eigenaar een wat oudere man of vrouw was, want er werd al die jaren minder dan 8000 kilometer gereden. (Het onderhoudsboekje was keurig bijgehouden, de auto is altijd bij dezelfde officiele dealer in onderhoud geweest). Kortom, wie het weet mag het zeggen!
Laatst gewijzigd door Kostwinner op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: typo
Fredhead
Geartronic member

Welkom, mooie V50!

Als je op een van de knoppen drukt, waar komt het geluid ongeveer vandaan?
Weet niet of de auto bij dezelfde dealer in is geruild en zij nog de gegevens hebben van de vorige eigenaar maar het is het proberen waard of ze dat nog kunnen achterhalen.
In dat geval kan die uitleggen waar deze afstandsbediening van is.

Mijn idee zegt misschien iets met de achterdempers. Heeft de auto een trekhaak?
Ik zou haast een creatieve oplossing verwachten in plaats van nivomats.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
trondheim
2nd Gear member

Wat apart. Misschien is het een rijplaatbediening voor een (electrische) rolstoel geweest. Of een winch om opa naar binnen te slepen?
Je zou dan toch eigenlijk ook wat bevestigingspunten of kabels verwachten. Tenzij de dealer ze eruit gesloopt heeft...vraag eens aan de dealer! :-)

In ieder geval, mooie auto met de juiste motor. Veel plezier en veilige km's gewenst!
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
Kunstje
2nd Gear member

Welkom mooie V50 met een raadsel, blijf dit even volgen.
V50 T5 Geartronic 2004
lint
Geartronic member

Welkom, mooie V50 met een fijne motor. Ik ben ook wel benieuwd naar het raadsel van de afstandsbediening met snoer.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
sequence
5th Gear member

Welkom!
Ben ook wel benieuwd waar dat kastje voor dient
V40 T2 Nordic+
jalex_h
6th Gear member

Welkom en geniet van je mooie V50!
Voor wat betreft het kastje denk ik ook dat dit voor een later aangebrachte niveauregeling is, bv https://www.mad-tooling.com/nl/veersyst ... uchtveren/
Maar misschien even bij de verkoper vragen?
Laatst gewijzigd door jalex_h op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Franswa
5th Gear member

Ik heb HB 41-00 gegoogled en ziedaar!!!
V40 T3R Polar + Sport GT
Ben W
2nd Gear member

Die afstand bediening is voor een rolstoel takel/lift
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!
lint
Geartronic member

Gelukkig, is het raadsel van het kastje opgelost.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Kostwinner
1st Gear member

Dank voor de reacties en suggesties. De vraag staat uit bij de dealer, zodra er duidelijkheid is laat ik dat hier weten. Er is namelijk niets meer zichtbaar van een rolstoel-lift of anderszins... Misschien inderdaad iets met de vering, maar ik durf er niet al te veel mee te klooien, want ik ben nu op vakantie.
Angelo S40
1st Gear member

Welkom en veel plezier met de V50. Ik heb sinds kort een S40 met de 2.4 uit 2004 met 106 dom op de klok en wat bevalt dit goed. Ook van binnen en buiten als nieuw. Beiden gelukkige mannen
Kostwinner
1st Gear member

De dealer geeft antwoord: het is (inderdaad) de afstandbediening van een rolstoellift. De lift zelf is er uit. Wie weet, als-ie heel lang meegaat, bouw ik de lift er weer in, indien nodig.
Dank voor alle opmerkingen en suggesties!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”