Nadeel is dat ik hier weinig kennis van heb om over de grens te gaan.Bella schreef:Ik vind persoonlijk de door jou gevonden T5 erg duur (Ik heb voor de mijne van 2004 (belgische import) 6500 euro betaald bij een particulier) waar alles al op en aan zit, Kijk eens over de grens (belgie/duitsland) waar vaak goed onderhouden en meestal duurdere/luxere types rondrijden. Lpg inbouw zal voor een turbomotor ca.2000 euro zijn. BPM is voor de oudere bouwjaren goed te overzien. Volvo vijfcilinders lopen over het algemeen goed en lang op lpg (had hiervoor een V70N Bifuel met meer dan 425.000 km) Volgens mij houden de turbo motoren zich ook goed op lpg. Ik zou bij eventuele lpg inbouw wel gelijk een klepsmeersysteem meenemen (flashlube o.i.d.) Wat betreft de audio: probeer voor een premium of minimaal high performance te gaan! Hier kan geen aftermarketsysteem tegen op omdat het volledig is afgestemd op de auto. Een T5 heeft meestal al een iets verlaagd sportonderstel en een dakspoilertje (must!!!) en de twee uitlaatjes geven hem net dat beetje meer smoel. Dus just for the fun: Zoek een T5!!!!NickE schreef:Kijk goede berichten! Maar een zes bak is ook geen probleem, voordeel 1 versnelling meer haha.Bella schreef: Ik rij nu al weer bijna een jaar met een V50 T5 Summum(titanium edition) automaat op lpg (Vialle Lpi) met inmiddels 242.000 km achter de kiezen. Ik heb bewust voor een automaat gekozen i.p.v. de zesbak in verband met het hoge koppel en het dure dual massa vliegwiel. Automaat wel laten flushen (is belangrijk voor de levensduur) Vialle pomp (preventief) vervangen in verband met lawaai. De summum uitvoering is natuurlijk wel zeer rijk uitgerust (leer, premium audio (4x80 watt uit 11 speakers super geluid) RTI navigatie, schuif/kanteldak, 17 inch etc.) Auto rijdt werkelijk geweldig (rustig als het kan en snoeihard als het moet (0-100 in ca.7 sec) Persoonlijk denk ik sneller als de handbak omdat je niet hoeft te schakelen. Vooral het inhalen is een genot!!! Van 80 naar 120 km in een tel en hij blijft maar doorsleuren met die prachtige vijfcilinder roffel! Voor mij dus de T5 !!!Ik doe al het onderhoud zelf met onderdelen uit Duitsland via Ebay.Heb zelf een stevige rechtervoet en het verbruik ligt dan ook op 1 op 7 bij Lpg. Maar ja: Wel de lusten, dan ook de lasten
![]()
Dat is eigenlijk ook een must als ik langer met de auto wil doen.
Helaas heb ik niet zulke goede handen, dus die grapjes zal ik zelf moeten betalen haha.
Wat ik mij nog wel af vraag is het verstandig om nog een V50 met 155dkm op de teller te kopen.
Het idee is ook om hem langer door te rijden dan 300dkm?
Alvast bedankt!![]()
De prijs valt me dan wel mee, 6500 is een stukje goedkoper.
Heb je eventueel tips of iemand anders?
Dat zijn de betere kmstanden. Dat was mij gedachte ook al om een klepsmeersysteem te nemen.
Heb al een lpg bedrijf gevonden die mij een prins lpg systeem aan biedt voor €1900.
Haha het moet er wel een beetje sportief uit zien, dat ben ik met je eens.
Dan ga ik mij alleen nog focussen op een T5. Ook gezien de extra PK, wat altijd goed te pas komt.